Pytanie o kolo zamachowe i czujnik polozenia walu korbowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc wszystkim.. mam pytanko:
wlasnie sciagnalem sprzeglo.. kola jeszcze nie sciagnalaem, ale zauwazylem ze z kolem ma cos wspolnego czujnik polozenia walu- nie znam sie . mozna zalozyc kolo ktore jest z silnika bez tego czujnika?? planaowana modyfikacja to kolo i sprzeglo z 1,6 ktore mam, ewentualnie czy kolo z 1,6efi powinno pasowac bez problemow? (ewntualnie takie moge miec )
dzieki za pomoc
  
 
hmm.. nikt nie ma pojecia?
  
 
Bez czujnika położenia wału nie będzie iskry, bo to on daje sygnał do aparatu zapłonowego.
Tak mi się wydaje, może ktoś kto wie napewno sie odezwie.
  
 
glownie by mi chodzilo o to, czy mozna zalozyc kolo z 1,6 efi do 1,4 mono?? czy bedzie cos szwankowac z tym czujnikiem?
  
 
Myśliciem że inżyniery by zrobiły nam takie draki ?? jeżli ktoś by np zapomniał
  
 
no dobra.. zapytam jeszcze raz czy kolo zamachowe z 1,4 mono i 1,6 efi jest takie same? bo mocowaania docisku napewno tak!!
  
 
czujnik halla musisz miec... inaczej nawet nie odpalisz autka... wiec jesli kolo z 1.6 efi bedziewspolgralo z tym czujnikiem to mozesz je zalozyc.
  
 
Cytat:
2005-09-08 21:50:31, liked pisze:
no dobra.. zapytam jeszcze raz czy kolo zamachowe z 1,4 mono i 1,6 efi jest takie same? bo mocowaania docisku napewno tak!!



Nie jest takie samo jak moze być Liked, to tak jakby załozyć od 125p do 126p
  
 
Cytat:
2005-09-09 10:10:32, Sinuspi pisze:
Nie jest takie samo jak moze być Liked, to tak jakby załozyć od 125p do 126p


sinus... wlasnie moja jessi jezdzi na sprzegle 220mm od 1,6 efi a co lepsze... jezdzi to sprzeglo na moim kole zamachowym z 1,4
porada dla panow z tego dzialu:
sprzeglo 1,6efi i 1,4 mono... maja identyczne mocowania i wilkosc docisku.. smialo mozna zamieniac
a swoja droga.... fajnie smiga
  
 
Pewnie należałoby sprawdzić czy zgadza się ilość zębów na kole,coby nie było przekłamań na tymże czujniku, tak sobie myślę ale to nic pewnego
  
 
Cytat:
2005-09-09 19:17:02, kornat pisze:
Pewnie należałoby sprawdzić czy zgadza się ilość zębów na kole,coby nie było przekłamań na tymże czujniku, tak sobie myślę ale to nic pewnego


o tym samym pomyslalem.. czy otwory z tylu kola do czujnika polozenia sa tak samo rozmieszczone. ale to juz nie ma znaczenia....
docisk z 1,6 ladnie podchodzi na kolo z 1,4
  
 
To i ja sie podłacze pod stary topic...

Chcialbym troche odchudzic kolo zamachowe w swoim. Pytanie brzmi, jak mi ktos to stoczy, czy ten czujnik nie dostanie jakiegos "wirusa" bo ten czujnik bierze sygnal z tego kola, jak je troche stocze czy mi ten sygnal nie zginie?? malo sie znam na tego typu "tuningu" dlatego pytam. I ewentualne wywarzanie tez czegos nie pomiesza??

Robil juz ktos? jaki koszt, sa jakies efekty??Do KZK przydalby sie lepszy doł, no i wkrecanie ;P

TUTAJ troche poczytalem, ale oni chyba nie maja sygnalu z kola




[ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2008-08-05 10:25:12 ]
  
 
Cytat:
2008-08-05 10:23:33, ZieleTDH pisze:
To i ja sie podłacze pod stary topic... Chcialbym troche odchudzic kolo zamachowe w swoim. Pytanie brzmi, jak mi ktos to stoczy, czy ten czujnik nie dostanie jakiegos "wirusa" bo ten czujnik bierze sygnal z tego kola, jak je troche stocze czy mi ten sygnal nie zginie?? malo sie znam na tego typu "tuningu" dlatego pytam. I ewentualne wywarzanie tez czegos nie pomiesza?? Robil juz ktos? jaki koszt, sa jakies efekty??Do KZK przydalby sie lepszy doł, no i wkrecanie ;P TUTAJ troche poczytalem, ale oni chyba nie maja sygnalu z kola [ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2008-08-05 10:25:12 ]




o czujnik halla sie nie martw, mniejsza masa kola nic nie wnosi z jego punktu widzenia. ile % chcesz odelzyc? wazne,aby nie przesadzic. co do efektow to silnik bedzie sie szybciej wkrecal z dolu i w zasadzie tyle. Natomiast jest tez kilka wad, np zwiekszy sie znacznie wrazliwosc silnika na wzniesienia, bedzie nie tylko wkrecal sie szybciej ale i szybciej spadal z obrotow co moze utrudniac zmiany biegow,redukcje itd. Takze na gorze silnik bedzie sie gorzej krecil, spadnie V-max. No i to w zasadzie tyle. Aby zrobic to profi nalezaloby wywazyc nie tylko same kolo,ale takze wał korbowy. wywazyc dynamicznie oczywiscie. ja osobiscie darowalbym sobie. pozdro
  
 
Cytat:
2008-08-05 16:17:55, jozwa_maryn pisze:
o czujnik halla sie nie martw, mniejsza masa kola nic nie wnosi z jego punktu widzenia. ile % chcesz odelzyc? wazne,aby nie przesadzic. co do efektow to silnik bedzie sie szybciej wkrecal z dolu i w zasadzie tyle. Natomiast jest tez kilka wad, np zwiekszy sie znacznie wrazliwosc silnika na wzniesienia, bedzie nie tylko wkrecal sie szybciej ale i szybciej spadal z obrotow co moze utrudniac zmiany biegow,redukcje itd. Takze na gorze silnik bedzie sie gorzej krecil, spadnie V-max. No i to w zasadzie tyle. Aby zrobic to profi nalezaloby wywazyc nie tylko same kolo,ale takze wał korbowy. wywazyc dynamicznie oczywiscie. ja osobiscie darowalbym sobie. pozdro



im duzej nad tym mysle tym bardziej mi sie to juz nie podoba bo wkreca i tak sie dobrze, bez szpery ciezko z trakcja, kupie nowe sprzeglo i bedzie lala