Elektryczne szyby pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam taki problem kiedy podnoszę szybę to coś chaczy wiem co jest tego przyczyną.Po rozkręceniu tapicerki doszłem do tego że linka która podnosi szybe spadła z kółka które znajduje sie do góry przy prowadnicy kółko jest uszkodzone troche mam takie pytanie Jak mam wymienić to kóko albo chciasz jak naciągnąć tą linke na nie morze jakoś idzie popuscić tą linke na ole żeby ją nałorzyć do góry. Mam jeszcze jedno pytanie gdzie znajde ksiąrzke napraw do escorta 96 1.6 16v zetec

  
 
Aby założyć te linkę musisz wyjąć całą prowadnicę. w inny sposób do tego nie dojdziesz bo będzie przeszkadzała Ci szyba.
  
 
Niestety ta prowadnica przymocowana jest za pomocą nitów.
Czy mam je odciąć?
  
 
Cytat:
2005-09-08 19:01:58, kilerek666 pisze:
Niestety ta prowadnica przymocowana jest za pomocą nitów. Czy mam je odciąć?


Rozwierc
  
 
Potwierdzam. Trzeba rozwiercić dwa nity na górze prowadnicy, dwa na dole prowadnicy i trzy nity przy silniczku. Ale z tym to ostrożnie, ponieważ silniczek jest zamocowany na takich gumowych "amortyzatorkach". Jeden kosztuje 5zł, ale jak będziesz sprytny to nie będziesz musiał ich kupować. Kiedy wyjmiesz prowadnicę z linkami i silniczkiem to powybijaj 4 nity przy prowadnicy. Jeśli zaś chodzi o nity w "amortyzatorkach" to wystające fragmenty pościskaj kombinerkami, a następnie wciśnij je do środka. Jest tam wystarcająco dużo miejsca by móc wsadzić drugi nit i przynitować silniczek ponownie.

Pamiętaj aby przed wyjęciem prowadnicy opuścić szybke do połowy, odkręcić dwie śruby mocujące szybę z prowadnicą a następnie ręcznie podnieść ją do samej góry(trzymając szybę od góry i od spodu). Ja zabezpieczałem ją przed opadnięciem za pomocą grubszych opasek samozaciskowych, które przesadziłem przez otwór po śrubie a następnie do konstrukcji drzwi. jak już zabezpieczysz szybe przed opadnięciem, dopiero wtedy zabierz się za rozwiercanie i wyjmowanie.

We wspomnianym kółku jest wycięty specjalnie taki fragment plastiku aby można było zdejmować i zakładać linkę do prowadnicy. Pomyśl troszkę i wykorzystaj go kiedy będziesz zakładał linkę spowrotem.

Po ponownym przynitowaniu prowadnicy wraz z silniczkiem, obcinasz opaski i ostrożnie opuszczasz szybkę do połowy. przykręcasz dwie śruby i gotowe.Zwróć uwagę aby przykręcić śruby w tych samych miejscach co były! W tym celu wykorzystaj ślady jakie zrobiła śruba kiedy była przykręcana za pierwszym razem. Jeśli tego nie przypilnujesz to szyba może Ci sie blokować podczas podnoszenia i opuszczania.

POWODZENIA
  
 
Dzienkuje za wyczerpującą odpowieć. Jutro za to się wezme.



POZDRAWIAM
  
 
No i rozkręciłem i z jednej strony kółko do wymiany albo cały element .A z drugiej niemam pojecia o co chodzi bo:
-wszystko zamontowane jest wporządku
-kółko na górze terz jest wporządku
-linki wporządku
Szyba na dół schodzi elegancko a kiedy chce ją do gury podnieść to się podnosi powoli ale coś piszczy jakby o coś tarło niemam pojecia co jest grane.Sprawdzałem nigdzie nie ociera. Może ktoś miał taki sam problem???
  
 
Może po prostu krzywo idzie i trzeba poprawić mocowanie szyby do wysięgnika
  
 
Mam podobny problem - przy podnoszeniu tylna część szyby idzie nawet nawet, a przednia zostaje na dole. Potem szyba przycina tę pionową uszczelkę. Próbowałem regulować na mocowaniu do wysięgnika (przesuwanie w owalnych otworach) jednak to nic nie daje. Może ktoś miał podobny problem. Czy może się wytrzeć ta plastikowa część która chodzi po prowadnicy?