MotoNews.pl
  

Awaria obrotomierza w e-30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jestem świeżym użytkownikiem 318i z 89r. Mam problem z obrotomierzem, który przestał nagle działać. Przy rozruchu nie świeci się również lampka ładowania. Alternator ładuje prawidłowo. Jako, że znam się na tym raczej słabo, czy udzielicie porady, co powinienem sprawdzić, może to jakaś drobnostka, zanim udam się do warsztatu?
  
 
liczniki w e30 to raczej awaryjne urzadzenie, osobiscie nie mam z nim problemow ale wiem ze wlasnie obrotomierze siadaja, ogolnie liczniki... a co Ci poradzic to nie wiem - sprobowalbym przelozyc licznik od kogos znajomego ale o to nie tak latwo bo mozliwe ze nikogo takiego nie znasz, no nie wiem moze wymiana licznika? teraz trroche tego jest na allegro w cenach od 50- 90zl
  
 
Cytat:
2005-09-09 10:43:29, JanekE30 pisze:
liczniki w e30 to raczej awaryjne urzadzenie, osobiscie nie mam z nim problemow ale wiem ze wlasnie obrotomierze siadaja, ogolnie liczniki... a co Ci poradzic to nie wiem - sprobowalbym przelozyc licznik od kogos znajomego ale o to nie tak latwo bo mozliwe ze nikogo takiego nie znasz, no nie wiem moze wymiana licznika? teraz trroche tego jest na allegro w cenach od 50- 90zl


w sumie to ja bardziej bym obstawał, że oczywiście zegary są awaryjne ale bardziej prędkościomierze, a jak padnie prędkościomierz to i nie działa licznik przejechanych kilometrów i ekonomizer, ale oczywiście problemy z obrotomierzem to nie żaden ewenement. Spróbuj rozkręcić zegary, poczyścić styki. Jeżeli to nie pomoże to wpisz w naszej wyszukiwarce "zegary" tam jest tego tyle, że nawet nie wiem jakie linki Ci podac, najlepiej jak sam wybierzesz. Ale licz się tez z wymianą zegarów...
  
 
a do warsztatu z takim problemem nie jedz, nie warto, teraz wszedzie pelno cwaniakow czekajacych na takich jak Ty ktorzy sie nie znaja albo slabo znaja, wcisna Ci ze to bedzie kosztowalo 200zl a kupi licznik na allegro . Nie palaca sie lampka moze byc np przepalona, ale niedzialajacy obrotomierz to juz co innego. Kup sprawny licznik
  
 
mojemu braciszkowi tez nie dzialal obrotomierz - walczyl walczyl kombinowal ale i tak nic z tego nie wyszlo bo dalej nie dzialal...
  
 
jesli twierdzisz ze jladowanie jest sprawne to albo zarowka w zegarach nie styka lub sie spalila albo brak styku w wielozlaczu na tylniej sciance zegarow. powinien to byc cienki przewod niebieskiego koloru idacy od alternatora i zielony dostajacy napiecie po przekreceniu stacyjki. wez jakis miernik albo chociaz probnik i sprawdz czy na zielonym jest napiecie po zalaczeniu stacyjki i sprawdz czy na niebieskim jest napiecie po zapaleniu silnika (czyli ladowanie alternatora). jesli jest na obu to znaczy ze alternator laduje a potencjaly wyrownuja sie i w sprawnym ukladzie lampka zgasnie. pozostaje to co mowilem - zarowka do dupy lub przerwa gdzies na sciezkach plytki zegarow.

drugi problem - obrotomierz. ze schematu wynika, ze to napiecie z alternatora zasila takze uklad obrotomierza. moze to blad na schemacie ale jesli to prawda to oznaczaloby ze brak u ciebie ladowania lub wlasnie brak styku w wielozlaczu na tylach zegarow. stad wlasnie niedzialajacy obrotomierz i nieswiecaca lampka ladowania. sprawdz takze dobrze styki na alternatorze!

kolory przewodow i opis problemu opieram na posiadanych schematach serii e30.

powodzenia a na pytania odpowiadam do jutra rana albo dopiero po 18 wrzesnia.
  
 
witam umnie tez licznik sie pierniczy niedziala ekonomizer i temperatura (po noczy jak przekrece z rana stacyjke to pokazuje mi ok.90 stopni paranoja bylo ze po nocy nieuzytkowania przekrecajoc stacyjke pokazywalo mi czerwone pole paranoja) i tak jezdze tylko zebym motor nezagrzal to niewiedzo zwiozano z temperaturo
  
 
Cytat:
2005-09-09 17:21:22, waldzio pisze:
witam umnie tez licznik sie pierniczy niedziala ekonomizer i temperatura (po noczy jak przekrece z rana stacyjke to pokazuje mi ok.90 stopni paranoja bylo ze po nocy nieuzytkowania przekrecajoc stacyjke pokazywalo mi czerwone pole paranoja) i tak jezdze tylko zebym motor nezagrzal to niewiedzo zwiozano z temperaturo


mi też szwankuje wskazówka temperatury, tylko że inaczej, jade mam w pionie, przez 3 min nie popatrze a zerkne na nią i czasami idzie zawału dostać jak pokazuje że jest na czerwonym, a po kilku sek wraca w pion. Twoimi wskazaniami temp bym sie nie przejmował, poprostu musisz przyjąć do widomości że w BMW szczególnie w E30 zegary to bolaczka i kaszane odwalili z nimi, chciałbym zmienić zegary ale jest problem z dostanie do E30 z silnikiem 2,4TD. pozatym wariuje mi tez prędkosciomierz, a obrotomierz działa bez zarzutu...
  
 
jak kupowalem swoj licznik od goscia ( przywiozl mi tez inne czesci ) mowie ze nie wiem jak licznik ze musze sprawdzic a on powiedzial ze nie ma problemu sprawdzaj ja recze ze jest sprawny a jak nie bedziesz chcial to o licznik sie pytaja jak cholera i tak sprzedam i tak sprzedam ... kicha z tymi licznikami w e30
  
 
w moim autku poprzedni wlasciciel probowal krecic licznik. efekt - rozp......lil predkosciomierz a ja niestety poszukalem sobie nowego. ale dwa piwa za kompletne zegary to nie jest duzo? hehehe - trzeba korzystac z okazji.
  
 
Miałem podobne problemy, tyle że u mnie bez powodu zapalała się kontrolka od hamulców i przestawał działać prędkościomierz. Przyczyną były luty na płytce wskażników. Ja sprawdzałem miernikiem, ale może wystrczy lupa i lutownica.