[127]Regulowane kolo rozrzadu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat na pewno wszystkim znany. Troche szukalem takiego kolka do 127, ale w koncu prz pomocy znajomego tokarza zrobilismy je sami. To jest probne kolko.Jako baza zostalo uzyte kolo od Tipo 2.0, jest takie same jak w 127 tyle ze ma inny offset.







Gigi
  
 
Hmm, a czy po pewnym czasie kola nie beda sie luzowac i przestawiac? Moze jakies dodatkowe zabezpieczenie w postaci wieloklinu na powierzchni ktora sie stykaja obie czesci?
No chyba ze bedziesz kontrolowal co jakis czas dokrecenie srubek
  
 
Lepszym rozwiazaniem beda sruby o twardosci 10.9 z lbem szesciokatnym i podkladki pod nimi do zabijania bocznej cesci lba (cos jak w 126p na kole walka rozrzadu sa dwie takie blaszki ktorych konce sie zagina na leb sruby i przez to kontruje). Pomysla zajebisty i godny uwagi, jakies rysunki techniczne tego masz?
  
 
Cytat:
Hmm, a czy po pewnym czasie kola nie beda sie luzowac i przestawiac? Moze jakies dodatkowe zabezpieczenie w postaci wieloklinu na powierzchni ktora sie stykaja obie czesci?


Mysle ze nie beda sie luzowac. Ale to sie okaze w praniu.

Cytat:
2005-09-09 11:38:25, bassman pisze:
Lepszym rozwiazaniem beda sruby o twardosci 10.9 z lbem szesciokatnym i podkladki pod nimi do zabijania bocznej cesci lba...


Sruby, ktore sa na zdjeciach to tylko chwilowo. Docelowo, oczywiscie beda bardziej odpowiednie.
  
 
Bezsens,w czym to ma niby pomagac??Tak jak napisal Bart te sruby predzej czy pozniej sie odkreca!
  
 
te się jakoś nie luzują, a zasada blokowania koła jest identyczna



  
 
hehe mufaz poczytaj troche o fazowaniu rozrzadu.
  
 
Przyuważcie że w oryginałach koło wchodzi w koło i to zapewnia centrowanie. Śruby tylko ściskają jedno z drugim. U ciebie Gigi127 oba koła są skręcone jakby plecami i całe centrowanie i ściskanie odbywa się na śrubach.
  
 
Cytat:
2005-09-09 20:58:44, kz61 pisze:
Przyuważcie że w oryginałach koło wchodzi w koło i to zapewnia centrowanie. Śruby tylko ściskają jedno z drugim. U ciebie Gigi127 oba koła są skręcone jakby plecami i całe centrowanie i ściskanie odbywa się na śrubach.


Nie wiem jak inni ale Ty chyba troche zle przuwazyles, ale to moze wina zdjec.

Jeszcze jedno, jak mailbym dwie blachy do kupy zlozyc, przykrecic 6 srubami i myslec ze to wytrzyma to bym wcale tego nie robil.

[ wiadomość edytowana przez: Gigi127 dnia 2005-09-09 22:35:28 ]
  
 
Wszystko jasne. Zwracam honor.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2005-09-09 16:14:03, mufaz pisze:
Bezsens,w czym to ma niby pomagac??Tak jak napisal Bart te sruby predzej czy pozniej sie odkreca!


A tego to nawet nie ma co komentowac.
  
 
Gigi,zakladaj do auta i napisz jaki efekt,tez zamierzam cos takiego zrobic ,mam juz material,nowe kolo z DOHC ,flansze chce zrobic z alu .
  
 
Cytat:
2005-09-11 15:53:50, mysza127 pisze:
Gigi,zakladaj do auta i napisz jaki efekt,tez zamierzam cos takiego zrobic ,mam juz material,nowe kolo z DOHC ,flansze chce zrobic z alu .


Kolo wyprobuje dopiero za jakis czas. Po malu zaczyna przybierac sie do drugiego silnika 1.3. Tez myslalem o aluminiowej flanszy bo ta moja jest strasznie ciezka.

  
 
pomysl swietny, wykonanie rowniez. Napisz dokladnie jakich kol trzeba uzyc zeby to wykonac
  
 
kazde seryjne z danego modelu
wymiarujesz, wycinasz srodek na tokarce i wstawiasz
wytoczony srodek by pasowal do wymiarow walka i zeby offset pasowal, ja srodki wykonuje z alu (lzejsze i lepiej pracuje na zatarcie)
  
 
Gigi,ogladalem dzisiaj kola z 127 i DOHC najprawdopodobniej Argenta,na pierwszy zut oka sa takie same ,jednak po blizszym przyjrzeniu sie wydaje mi sie ze nie do konca - ksztalt zebow jest troszke inny.Byc moze jakas niedokladnosc w zaleznosci od producenta.Napisz jak to wyglada u ciebie,jak lezy pasek.
Mam pytanie do znawcow tematu:
-czy firma fiat do wszystkich modeli robila takie samo uzebienie kol rozrzadu?
-czy te kola moga krecic sie w jedna strone czy w obydwie?(czy mozna zmienic kierunek obrotu tych kol)
  
 
Cytat:
2005-09-13 20:26:39, mysza127 pisze:
-czy firma fiat do wszystkich modeli robila takie samo uzebienie kol rozrzadu?



nie. sa rozne kola tak jak i paski maja rozne moduly i ksztalty zeba.