Czarna seria...klima i pompa paliwowa?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po w zasadzie bezproblemowej eksploatacji przez rok nagle wynikneły w moim espero dwie awarie.
Klima nagle przestała działać beż żadnych objawów po prostu pewnego dnia koniec? co może być przyczyna .wiadomo cięzko stwierdzić ale na jakie koszty musżę się nastawić .
No i druga najprawdopodobniej pompa paliwowa, objawy sa takie że auto na benzynie nie chce wogóle zapalić, wcześńiej po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon było słychac buczenie że pobierał paliwo a teraz cisza.Było to dośc głośne słyszalne z wewnątzr kabiny wiec może to były objawy kończącej się już pompy. A może to jakies połączeni elektryczne? Jutro chce dostać się do pompy i zobaczyć,Macie jakieś doświadczenia jeśłi chodzi o pompę?
  
 
No jasne że macie Jeżeli pompy nie słychać to najpierw sprawdź czy dochodzi napięcie do pompy. Wiadomo pompa jest pod tylnym siedzeniem, podnieść, odkręcić pokrywkę i zmierzyć. Sprawdzić czy rzeczywiście jej nie słychać. Później lub od razu sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa jeżeli działa i wszystko będzie wiadomo (jeżeli padła pompa). Może być też zapchany filtr paliwa.

A jesli chodzi o klime to chyba najczęściej pada skraplacz bo jest dziurawy. Czynnik wtedy ujdzie i klima nie załączy się (przy braku ciśnienia nie załączy się sprężarka nawet jeżeli jest sprawna). Znowu najlepiej sprawdzić na początek ilość i cisnienie czynnika w układzie klimy. Jezeli jest ok to połączenia elektryczne i sprężarkę. Już w zakładzie naprawiającym klimy dobrze wiedza co naprawiać, co wymieniać w Espero... tak żebyś sporo zapłacił

A tak nawiasem mówiąc wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz w archiwum
  
 
Cytat:
2005-09-10 07:04:44, the_undertaker pisze:
A tak nawiasem mówiąc wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz w archiwum


Przeglądałem oczywiście wnikliwie archwiwum, i zastanowiło mnie że w wiekszości przypadków u innych użytkowników pompe dopiero jesli była sprawna było słychac po dostaniu się do niej a umnie było tak że zawsze ją syszałem w środku
  
 
Włąśnie sprawdziłem czy jest napiecie na tym kabelu idacym do pompy i nie ma napiecia.
Teraz pytanie bezpieczniki wszystki wydają się OK, wiec może jakis przekaźnik,ale gdzie ten przekaźńik bedzi ei jak go sprawdzić może się ktoś orientuje
  
 
No dalej jezeli to problem elektryczny to już Ci nie pomogę. Ostatnio tez pojawiły się komuś problemy z pompą paliwa i były związane ze źle działającym czujnikiem ciśnienia oleju czy siakoś tak gdyż pompa i ten niby czujnik są w jednym obwodzie. Jak coś nie tak z olejem to i pompa nie zadziała by unieruchomić silnik. Może jakoś w tym kierunku albo poprostu jak to w Espero kolejna sprawa dla elektryka Problem był opisany na forum, ale tego to już Ci nie znajdę niestety mimo najszczerszych chęci.

Podając za książką serwisową (tom II, układ elektryczny, schemat 10 str.525 oraz schemat 18 str. 533,) przekaźnik pompy paliwowej K3 znajduje się pod nogami kierowcy na lewym przednim słupku u dołu-przednie nadkole (ten sam tom, strona 510).

Przekaźnik pewnie będzie standard więc wyciągnąć siakiś np. od świateł i zastąpić (jezeli jest taki sam).
  
 
Cytat:
2005-09-10 09:55:02, the_undertaker pisze:
No dalej jezeli to problem elektryczny to już Ci nie pomogę. Ostatnio tez pojawiły się komuś problemy z pompą paliwa i były związane ze źle działającym czujnikiem ciśnienia oleju czy siakoś tak gdyż pompa i ten niby czujnik są w jednym obwodzie. Jak coś nie tak z olejem to i pompa nie zadziała by unieruchomić silnik. Może jakoś w tym kierunku albo poprostu jak to w Espero kolejna sprawa dla elektryka Problem był opisany na forum, ale tego to już Ci nie znajdę niestety mimo najszczerszych chęci. Podając za książką serwisową (tom II, układ elektryczny, schemat 10 str.525 oraz schemat 18 str. 533,) przekaźnik pompy paliwowej K3 znajduje się pod nogami kierowcy na lewym przednim słupku u dołu-przednie nadkole (ten sam tom, strona 510). Przekaźnik pewnie będzie standard więc wyciągnąć siakiś np. od świateł i zastąpić (jezeli jest taki sam).


Dzieki zlokalizowałem go.
pójdę kupię inny może ale jeszcze jedna kwestia mnie interesuje czy po przekręceniu kluczyka napiecie na pompie podawane jest tylko przez te 2-3 sekundy czy dłużej?
  
 
Cytat:
2005-09-10 10:34:45, SebaE pisze:
Dzieki zlokalizowałem go. pójdę kupię inny może ale jeszcze jedna kwestia mnie interesuje czy po przekręceniu kluczyka napiecie na pompie podawane jest tylko przez te 2-3 sekundy czy dłużej?



po przekręceniu kluczyka (zapalają sie lampki) ECU włącza pompę na 2 sekundy. Potem wyłącza i uruchamia ponownie gdy wał korbowy zacznie sie kęcić.
Niesprawny czujnik ciśnienia oleju nie jest w stanie odłączyć zasilania pompy, gdyż jest włączony w obwód "szeregowo", czyli stanowi dodatkowe, obok przekaźnika, źródło prądu dla pompy.
  
 
Cytat:
2005-09-10 11:29:41, Robert_S pisze:
Niesprawny czujnik ciśnienia oleju nie jest w stanie odłączyć zasilania pompy, gdyż jest włączony w obwód "szeregowo", czyli stanowi dodatkowe, obok przekaźnika, źródło prądu dla pompy.



Sugerowałem się tym watkiem:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=107001&c=0&hq=cisnienie+oleju+pompa&f=17&m=flat
I wypowiedzią kolegi konradkar'a więc swoją wiedzę opierałem na tym, ale moge się oczywiście mylić.

[ wiadomość edytowana przez: the_undertaker dnia 2005-09-10 11:52:14 ]
  
 
jest podlaczony rownolegle nie szeregowo
  
 
Cytat:
2005-09-10 11:29:41, Robert_S pisze:
po przekręceniu kluczyka (zapalają sie lampki) ECU włącza pompę na 2 sekundy. Potem wyłącza i uruchamia ponownie gdy wał korbowy zacznie sie kęcić. Niesprawny czujnik ciśnienia oleju nie jest w stanie odłączyć zasilania pompy, gdyż jest włączony w obwód "szeregowo", czyli stanowi dodatkowe, obok przekaźnika, źródło prądu dla pompy.


I właśnie tak jest po przekręceniu kluczyka jest napiecie na około 2sekundy 11,6V oczywiście w tym czasie pompa nie pracuje.
Chciałem ją wyjąc całkiem ale nie mogłem poradzić sobie ze ściągnieciem tego przewodu paliwowego jest na to jakiś sposób?
  
 
No i tak właśnie sadziłem, ze jest połączony równolegle patrząc po schemacie. Książka serwisowa potwierdza, że jezeli mamy zwarcie do masy na czujniku ciśnienia oleju to nie będzie napięcia na pompie.

Skoro u Ciebie jest napięcie przez te dwie sekundy a pompa nie pracuje no to padła pompa co chyba oczywiste. Wyciągnąć pompę, podłączyć 12V i sprawdzić czy rzeczywiście nie pracuje i wymienić.

Przewody trzeba ściągnąć delikatnie żeby nie podziurawić więc ostrożnie. Spróbować kombinerkami ale nie za przewód tylko przed nim i jakoś go zepchnąć.
  
 
Cytat:
2005-09-10 12:13:58, the_undertaker pisze:
No i tak właśnie sadziłem, ze jest połączony równolegle patrząc po schemacie. Książka serwisowa potwierdza, że jezeli mamy zwarcie do masy na czujniku ciśnienia oleju to nie będzie napięcia na pompie. Skoro u Ciebie jest napięcie przez te dwie sekundy a pompa nie pracuje no to padła pompa co chyba oczywiste. Wyciągnąć pompę, podłączyć 12V i sprawdzić czy rzeczywiście nie pracuje i wymienić. Przewody trzeba ściągnąć delikatnie żeby nie podziurawić więc ostrożnie. Spróbować kombinerkami ale nie za przewód tylko przed nim i jakoś go zepchnąć.



Jak czujnik bedzie zwieral do masy to wywali bezpiecznik.
W mojej wypowiedzi chodzilo o to, ze gdyby odlaczyc kable od czujnika cisnienia oleju to nic by sie nie dzialo, silnik (i pompa pamiwa) pracowalby normalnie.
  
 
Ano pewnie jest tak jak powiadasz Nie przechodziłem tego schorzenia w moim Espero... jeszcze odpukać w niemalowane drewno

[ wiadomość edytowana przez: the_undertaker dnia 2005-09-10 12:42:08 ]
  
 
Pytanko jeszcze mam znalazłem taką pompę na allegro jak rozumieiem pasuje ona w 100% do naszych esperaków i nie ma z nią problemów:
pompa allegro
  
 
POmpa mzoe nie dzialc tez dlatego ze nie wyalcza sie immobilajzer, o ile on blokuje pompe badz jakis alarm lub inne zabezpieczenie nawala one najczesciej sa wlasnie na pompe motnowane.
  
 
Cytat:
2005-09-11 16:18:19, maskekk pisze:
POmpa mzoe nie dzialc tez dlatego ze nie wyalcza sie immobilajzer, o ile on blokuje pompe badz jakis alarm lub inne zabezpieczenie nawala one najczesciej sa wlasnie na pompe motnowane.


Tak tylko u mnie po przekręceniu kluczyka jest przez moment napiecie na pompie, ale ona nie pracuje w tym czasie.