Wyważanie korb - ktoś wie jak ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem w trakcie remontu mojego 2,0 DOHC.
Na szczęscie silnik idealny - pozostaje na nominale, poza wąłem, który wraz z panewkami jużjest przeszlifowany na 1 nadwymiar. Reszta po pomiarze czujnikiem przez szlifierza okazała się zbyt dobra by ruszać.
Wszystkie tłoki należały do 1 grupy selekcyjnej C, silnik miał mniej jak 150 kkm.
Dlatego ponieważ przyoszczedzę na kosztach moge pocudować

Zastanawiam się nad wyważaniem aby zwiększyć długowiecznośc motorka
Jeśłi ktos już to robił - podzielcie się proszę doświadczeniem,
jak to się robi w 2,0 DOHC ??
Gdzie podbierać materiał, aby jedna strona tłoka nie była nadmiernie cięzka a druga lekka co mogłoby prowadzić do owalu ??
Z jaką dokładnościa wyważać ??
Czy to prawda, że to się robi 2 stopniowo - raz tlok płus korbowód, potem calość z panewkami i dolną częścią korbowodu ??

Slowem - jak się za to brać aby poprawić a nie sp...
  
 
Kus (Staniatki, Krakow) wywaza korby za 100 zl (4 szt) wiec wg mnie nie warto kombinowac. Tloki mozna jeszcze wytarowac samemu ale wywazanie korb (2 osobne masy) to juz oplaca sie fachowcowi zlecic...
  
 
Czy jeśli chce wypolerować korby , to zrobić to przed , czy po wyważeniu ?
  
 
mozesz przed. jak ci kuś będzie wyważał to będzie robił nawiercenia wyważające na stopce albo główce. ważne żeby korby miały w miarę podobną masę