TD a TDS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czym tak właściwe się róznia? Ostatnim razem bedąc na giełdzie obejzałem ok 10 omeg i połowa właścieli dumnie twierdziła ze ma TDS.

Ja posiadam 2.5TD 96KW (i tak jest w briefie) i niczym sie ten silnik nie róznił od rzekomych TDS.

Jak je rozróznic? NIestety jestem LOB test i nie mam dostepu do ftp z programami i literaturą
  
 
TDS to skrót uzwywany przez BMW i te silniki. S w 5 oznaczalo ze jest to niby wersja SPORT . W Omedze jest to ten sam praktycznie silnik troszke zmodyfikowany pod OPLA i nosi oznaczenie TD (przyjete potocznie przez uzytkownikow Omegi jako TDS) .

Chyba o to chodzilo? Reszte moze niech sie fachowacy wypowiedza

[ wiadomość edytowana przez: maestro_PL dnia 2005-09-12 21:16:02 ]
  
 
Ale masz dostęp do archiwum
A tak po krótce to przyjęło się, że td (kod silnika U25DT) to 94-96 bez przepływomierza a tds (kod silnika X25DT) 97-00 z przepływomierzem (po 2001 silnik z głowica 16V i tzw.Common Railem Y25DT).
TDS to nazwa potoczna przejęta z beemwe
  
 
To wszytko jasne - mity ze TD ma 130KM a TDS 170 mozna wsadzic miedzy bajki. Pewnie tez ten o masowo pekajacych głowicach w TDS
  
 
Cytat:
2005-09-12 21:38:09, domin__g pisze:
To wszytko jasne - mity ze TD ma 130KM a TDS 170 mozna wsadzic miedzy bajki. Pewnie tez ten o masowo pekajacych głowicach w TDS



Głupoty
170 to nawet Y25DT nie miało, tylko 150 (chyba że grzebane było w elektronice - chipy, powerboxy i takie tam).
A co do głowic. Często się silniki przegrzewały i miało toto wtedy tendencję do pękania. Więc niekoniecznie to jest nieprawdą. Zwłaszcza, że to silnik R6 czyli dosyć długa głowica i radosna twórczość przy zabawie z głowicą (nie przestrzeganie zaleceń probucenta przy dokręcaniu głowicy) może być również (a raczej zwłaszcza) tego przyczyną.
  
 
Cytat:
2005-09-12 21:38:09, domin__g pisze:
To wszytko jasne - mity ze TD ma 130KM a TDS 170 mozna wsadzic miedzy bajki. Pewnie tez ten o masowo pekajacych głowicach w TDS


Wystarczy jeździć beztrosko na cieknących wtryskiwaczach i tłoki i komory spalania pękają aż chuczy , tak jak Kuba napisał głowice pękają tylko po przegrzaniu.
  
 
TD w BMW to 116 KM
TDS wBMW 143 KM
TD OMEGA 131 KM

To z moich doświadczeń.
  
 
mniejsza moc w silnikach omegi jest spowodowana faktem ze BMW nie zgodziło sie na swój soft w kompie sterującym i wykonali inny pod Opla
  
 
A czy te silniki są identyczne?
  
 
Silniki montowane w omedze i bmw są identyczne poza osprzetem oczywiście - chodzi tu o to że silnik ten jest silnikiem starley'a wykorzystywanym przez GM. TDS w Bejcy i TD w omedze to ten sam silnik tylko że z przyczyn marketingowych w omedze została obniżona moc do 131 KM. Stało się tak ponieważ oba pojazdy były sprzedawane w podobynm okresie i koncern stwierdził że nie może sprzedawać konkurencyjnych dla samego siebie produktów, okazało by się że bmw o wiele droższe od omegi oferuje ten sam silnik i wyposażenie co omega. Stad różnice... z tego co słyszałem silnik Starley'a można spotkać w jeszcze jakimś samochodzie, ale nie znalazłem nic na potwierdzenie tej plotki. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
silnik ten jest silnikiem starley'a



A co to jest starley ??
  
 
a czy mozna przeprogramowac TD, tak aby miala mocy tyle co TDS z BMW i czy niesie to jakies nieprzyjemne dla nich skutki..??
  
 
Cytat:
2005-09-17 19:46:39, gorylek pisze:
a czy mozna przeprogramowac TD, tak aby miala mocy tyle co TDS z BMW i czy niesie to jakies nieprzyjemne dla nich skutki..??



Heh to pytanie miałem zadać jako drugie
Skoro to takie same motory to podmiana kompa albo przeprogramowanie może jest możliwe.
  
 
no moze mozliwe..ale wlasnie gdzie co i ile..??czy ktos wie cos czy ktos juz probowal..niechno sie wypowie w tym temacie..) pozdro
  
 
kazdego nowszego turbodiesla da sie przeprogramowac. kwestia tego czy jakis TUNING GARAGE ma odp. wsad do chipa. byle partacz moze ci zrobc chipa tak ze ci silnik padnie po 1000k kilometrów. napewno niejest to tanie w okolicy 1500-2000 tys pln ale dobry tuningowiec wie co robi i zawsze pare kucy wyciagnie z dobrego programu.
  
 
Nie piszemy o dosyć kosztownym chiptuningu tylko o tańszym komputerze od bmw
Chiptuning omegi 166km i 320Nm
a bmw na 173km i 330Nm
więc jest jakaś różnica której nie wprowadzają wraz z tuningowym softem, bo osiągi są troszkę inne.
  
 
no wlasnie..potwierdzam..nie pytam o cziptuning tylko o przestrojenie go na tds-a..to chyba nie koniecznie zadanie dla tuning teamu ze sklepu..
  
 
Cytat:
2005-09-17 17:12:52, DrA pisze:
A co to jest starley ??



Z tego co słyszałem, to są to silniki austryjackie, składane przez robotników chińskich, na podzespołach wyprodukowanych w tajwanie na licencji szwedzkiej
  
 
nie kuba... to połączone teamy Stanley'a, Steyr'a i Harley'a zbudowały stąd nazwa Starley

Ale chłopaki z Harley'a to tylko w tym do beemki maczali paluchy wyciągając z silnika dodatkowe koniufy
  
 
Cytat:
2005-09-19 12:13:48, dARTi pisze:
nie kuba... to połączone teamy Stanley'a, Steyr'a i Harley'a zbudowały stąd nazwa Starley Ale chłopaki z Harley'a to tylko w tym do beemki maczali paluchy wyciągając z silnika dodatkowe koniufy


... a stanley zapewniał strone logistyczną, tzn dostarczył klucze