MotoNews.pl
2 Silnik dostał drgań, dym z rury - masakra ! (114302/0)
  

Silnik dostał drgań, dym z rury - masakra !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, tak jak w temacie ni z tego ni z owego silnik zaczal mi sie dlawic i dostał drgań z rury leci biały dym obojetnie czy na gazie czy na benie, przy rozruchu poczulem jak by cos przeskoczylo i tak 3 razy dopiero za 4 zaskoczył. Pasek z calym kompletem rolek byl wymianiany 10 tys wczesniej, pomocy.
  
 
Jeśli jeszcze silnik działa to go zgaś i holuj Ome do warsztatu.

Moje typy to:

- uszczelka (pod głowicą)
- zawór (wypalony)
- panewka (obrócona)
- rozrząd (przeskoczył)

Obym się mylił
  
 
Tak jak pisze 3 . Holowanie do warsztatu i na poczatek sprawdziłbym fazy rozrządu, a potem sciągnął czapkę ( głowice )
Ten bialy dym to pewnie płyn chłodniczy w cylindrze, a to nic dobrego nie wróży
  
 
dodam nowe wieści: pod korkiem wlewu oleju zrobilo sie "białe masełko" odkreciłem korek pojemnika z płynem chłodzącym a tam dymek i tak jakby zapach spalin przykladam na 5 sekund dłoń do rury wydechowej i jest cala mokra (((( co to może wróżyc?
  
 
Uszczelka pod głowicą.

...... i nie jeździj z tym bo teraz masz smarowanie WODĄ (płynem chłodzącym) a nie olejem

[ wiadomość edytowana przez: 3 dnia 2005-09-15 13:59:22 ]
  
 
Dzieki 3 teraz trzeba zalatwic gdzies dobra i tanią uszczelke i wszystko co moglbym wymienic po drodze, podobno tez glowice trzeba dac do splantowania
  
 
że uszczelka to też się zgadzam,
a czy głowicę planować -
lepiej najpierw dać do sprawdzenia,
czasem "się uda"
  
 
Remi, sądząc po roczniku, masz pewnie ok 200tkm, a ponieważ z tego co piszesz z pewnością trzeba zdjąć głowicę. Jeśli zdechła uszczelka od razu zrób następujące rzeczy
1- sprawdź kolektor wydechowy, tzn niech go odkręcą, splanują i założą nową elastyczną uszczelkę
2- wymień prowadnice zaworów i uszczelniacze trzonkow zaworowych
3- głowicę splanuj, oczywiście nie po to, żeby podnosić stopień sprężania, a po to, żeby nie powtórzyła się zabawa z przeciekiem
4- jeśli będą demontować korpus przepustnicy, to niech założą nową uszczelkę, jeśli założą starą, może łapać fałszywe powietrze i będzie problem z wolnymi obrotami.
warto to zrobić za jednym zamachem skoro już głowica na wierzchu, po co narażać się na ponowne koszty za czas jakiś
Pozdr i daj znać co nowego Janusz
  
 
Cytat:
2005-09-14 19:24:17, JanuszGnitecki pisze:
Remi, sądząc po roczniku, masz pewnie ok 200tkm, a ponieważ z tego co piszesz z pewnością trzeba zdjąć głowicę. Jeśli zdechła uszczelka od razu zrób następujące rzeczy 1- sprawdź kolektor wydechowy, tzn niech go odkręcą, splanują i założą nową elastyczną uszczelkę 2- wymień prowadnice zaworów i uszczelniacze trzonkow zaworowych 3- głowicę splanuj, oczywiście nie po to, żeby podnosić stopień sprężania, a po to, żeby nie powtórzyła się zabawa z przeciekiem 4- jeśli będą demontować korpus przepustnicy, to niech założą nową uszczelkę, jeśli założą starą, może łapać fałszywe powietrze i będzie problem z wolnymi obrotami. warto to zrobić za jednym zamachem skoro już głowica na wierzchu, po co narażać się na ponowne koszty za czas jakiś Pozdr i daj znać co nowego Janusz


Dokładnie, nic dodać ,nic ująć i nie oszczędzaj na główce bo będziesz ściągał jeszcze raz.
  
 
Dzięki Janusz za porady, na pewno to zrobię, muszę pozamawiać wszystkie te uszczeleczki i do mechanika. Jak bedę coś wiedział to dam znać, Pozdrawiam.
  
 
Remigius, nie wiem, czy ci się na coś to przyda, ale w sierpniu wracając znad morza, naprawiałem omę w Grudziądzu i na wylocie na Iławę zaopatrzyłem się w fajnym sklepiku z częściami. Był duży wybór w sensie ceny i asortymentu. Za rondem z Mac Dnaldem jadąc na Olsztyn po prawej stronie,jakieś dwa kilometry, duży napis na parterowym budynku AUTO CZĘŚCI, .
Trzymanko