MotoNews.pl
  

Sonda Lambda - objawy uszkodzenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnimi czasy moje auto dziwnie się zachowywało . Okazało się, że to uszkodzona sonda lambda. Chciałbym napisać jakie były objawy, byc może przyda się to komuś przy diagnozie auta.

Główny element, który sprowokował mnie do szukania przyczyny to falowanie wolnych obrotów i duże spalanie benzyny, z rury wydechowej na wolnych obrotach leciała delikatna sadza. Falowanie było tym bardziej wkurzające, bo mam automatyczną skrzynię, a tak zwany element "pełzania" auta w korkach był bardzo uciążliwy. Auto spalało normalne ilości benzyny w trasie, ale w mieście spalało co najmniej dwukrotnie więcej niż powinno. W przypadku mojego auta było to 30 litrów na 100.... !!!

Auto znalazło się w serwisie, gdzie nie wykryto absolutnie żadnej usterki. Komputer, osprzęt, czujniki, wtryskiwacze... - wszystko super. Lecz tylko sonda lambda pokazywała napięcie 0,48 V i wahania były minimalne.. 0,48... 0,52... 0,46... i tak wkółko. Serwisant stwierdził, że sonda jest okey, ale to nie było dla mnie okey Po konsultacji z kolegami z naszego forum (dzięki Gbos i Tabaluga !!!) zmierzyłem sondę, wymieniłem i auto chodzi idealnie.

Pozdrawiam.
  
 
To jest temat naprawde dobrego forum...Gratulacje
To jest brać OKP.
  
 

O!!! bardzo dobrze!!!

ja jeszczce dodam moje objawy.
Sa podobne, ale to w koncu rozne stadia ))

Faluja mi obroty, ale tu musze jeszcze dodatkowo zajac sie silnikiem krokowym.
Na TECHu sonda pokazuje ok 1000mV (od 0 do 1000) i tylko czasami wskoczy sobie na nawet 5000.
Czasami, szczegolnie przy zimnym silniku wlancza mi sie CHECK. Reset starcza, by nie jezdzic z lampka, ktora prezciez b. denerwuje...
Ten wlasnie CHECK, czasami po odpaleniu wylancza sie dosc pozno, tzn. wszystkie kontrolki juz pogasly, a on dopiero po ok. 5 - 10 sek.
Autko niby pracuje ok, nie wskazuje bledu (tylko czasem... )
i przy okazji spala wiecej, obecnie o ok. 1 litr.

Mam nadzieje, ze podane w tym poscie objawy, pozwola innym szybciej stwierdzic co sie dzieje ze swoim autkiem.
  
 

Pomysl HEVA na opisanie tego w osobnym poscie jest b. dobry. Proponuje, by Ci, ktorzy, po walce z jakas awaria autka, doszli do sporej wiedzy z danego zakresu, podzielili sie swoja wiedza w konkretnie sprecyzowanych tytulach postow. Jeslem pewien, ze ulatwi to nam wszystkim zycie.
  
 
iXi piszesz ze ci lampka nie gasnie u mnie i u mojego kumpla gasnie po nacisnięci pedału chamulca jeden gosc z niemiec mi powiedzial o tym ze u siebie w omedze (automat) zgasnie mu dopiero po nacisnieciuchamulca moze tu chodzi tylko o automat ale ja tak robie bylo by to logiczne ze sprawdzając calom liste czujników chce sprawdzic i chamulce to narka
  
 
Kefir, CHECK to taka lampka, ktora informuje o nieprawidlowosci w pracy silnika....
Teoretycznie, po pojawieniu sie takiej informacji, nalezy natychmiast przerwac jazde i oddac auto do service.

Tu nie chodzi o standardowa procedure sprawdzania dzialania hamulcow, tylko o to, ze komp zbiera dane z sensorow, a Lambda podaje mu dziwne wartosci, po chwili, komp dochodzi do wniosku, ze jednak dane z Lambdy sa "sensowne" (poniewaz sonda nadal funkcjonuje, choc juz my wiemy, ze blednie), poniewaz otrzymuje rozne wartosci z zakresu od 0 do 5000mV i w koncu (np. po 5sek.) stwierdza "prawidlowa" prace silnika - wylancza CHECK.

Takie "dziwne" pozne wylanczanie kontrolki, moze swiadczyc o problemach z jakimis czujnikami, ktore jeszcze funkcjonuja, ale niedlugo prawdopodobnie padna.
  
 
HEVA, cała przyjemność po mojej stronie
Jak będe miał więcej czasu Podeśle Prezesowi specyfikacje (sposób pomiaru) sond naszych furmanek (kilka modeli)
Pozdrawiam
  
 
Stary wątek ale jary

HEVA - czy efekt pełzania miałeś przy włączonym biegu i wciśniętym pedale hamulca ew przy ruszaniu kangurek ? Wydaje mi się, że przywaliłem w leżącego policmajstra i od tego momentu coś mam nie tak z obrotami, spaliny jakoś śmierdzą jakby nie do końca się spalały. Może dobiłem sondę, nie była zmieniana pewnie ze 100 tys.

Jak diagnozować taką sondę w motorze 2.5 i AT ? Gbos obiecywał sposoby pomiaru. Nie mogę ich znaleźć.
  
 
Sorry Gbos. Odszukałem pdf'y.
  
 
Maxon sprawdz pocztę. Sorki za śmieci, ale przeszło dopiero za trzecim razem
Pzdr
  
 
Dzięki, może mi się uda jakoś to rozszyfrować.
  
 
Maxon, jak pomiary?
  
 
Maxon, mam prośbę: Mógłbyś zapytać w Intercars-ie ile kosztuje sprzęgło do C18NZ oraz sprężyny na tył. Rok produkcji 94 w sedanie
  
 
Jeszcze nie mierzyłem. Mam awarię w firmie i tyram 16/24.

Jaki producent sprzęgła ? Kompletne czy element ? Jest podobno promocja na komplet Sachs'a.
  
 
Sachs jak najbardziej Oczywiście kpl. Co do pomiaru sondy: jeżeli z czymkolwiek będziesz miał problemy to daj znać
PZDR

[ wiadomość edytowana przez: gbos dnia 2003-07-28 19:23:22 ]
  
 
witam

powiedzcie mi czy odłączając przewód od sondy L powinna mi się zaświecić żółta kontrolka silniczka na blacie zegarów.

mierzyłem napięcie na sondzie wskazywało od 0,54-0.96 V

właśnie próbuję znaleźć przyczynężę ałto jest zamulone jak "staw sołtysa" wogóle nie ma siły muszę nieźle ją wkręcać w obroty żeby się poruszać, praca silnika jednak dość równa trochę falują obroty, ale to było zawsze



Robert
Corsa x12sz
96r.
konos@wp.pl
  
 
witam

powiedzcie mi czy odłączając przewód od sondy L powinna mi się zaświecić żółta kontrolka silniczka na blacie zegarów.

mierzyłem napięcie na sondzie wskazywało od 0,54-0.96 V

właśnie próbuję znaleźć przyczynężę ałto jest zamulone jak "staw sołtysa" wogóle nie ma siły muszę nieźle ją wkręcać w obroty żeby się poruszać, praca silnika jednak dość równa trochę falują obroty, ale to było zawsze



Robert
Corsa x12sz
96r.
konos@wp.pl
  
 
ODGRZEWAM POSTA !!!!

problem
-KOD 13 SONDA -BRAK ZMIENNEGO NAPIECIA!!
DOdam auto z LPG z komp.
pyt. CZY SONDA NA SZROT?
  
 
AUTO PO ROZGRZANIU NIE MA MOCY JAK SIĘ DEPNIE GAZ TO SIE DUSI!!!
  
 
Akku ku....
czy ktoś coś napisze?
dzięki.
i dodaję na LPG źle, (a było dobrze)
na be-nie OK...