MotoNews.pl
5 Układ chłodzenia - śruba w bloku silnika... (114382/45)
  

Układ chłodzenia - śruba w bloku silnika...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
... czy mógłby ktoś sprawdzić czy jak się odkręci tą śrubę to czy poleci płyn chłodniczy ?? bo u mnie nie leci, a chyba powinien

silnik ZETEC 1,6 16V , śruba ta znajduje się w przodzie silnika po lewej stronie , klucz 10
  
 
MSS z opisu tak mi pasuje że to ta, druga w chłodnicy jest z łbem "krzyża". odkręć napierw korek w zbiorniku i sprawdź
  
 
Cytat:
2005-09-15 08:35:27, Sinuspi pisze:
MSS z opisu tak mi pasuje że to ta, druga w chłodnicy jest z łbem "krzyża". odkręć napierw korek w zbiorniku i sprawdź



no właśnie sprawdzałem i nic
  
 
mss, ma essiego chłodzonego powietrzem??????????????

a wentylator, wskażnik temp, etc, działają normalnie?
  
 
Cytat:
2005-09-15 13:33:54, mss pisze:
no właśnie sprawdzałem i nic



śruba w bloku jest w "narozniku - trojkącie" obok koła zamachowego i nad miską olejową. Charekterystyczne jest ze wokół tej śruby jest frezowqny blok pewno pod klucz nasadowy
  
 
Cytat:
2005-09-15 13:36:43, masterostry pisze:
mss, ma essiego chłodzonego powietrzem?????????????? a wentylator, wskażnik temp, etc, działają normalnie?



tak normalnie w miarę , bo czujnik bym wymieniany na zamiennik i mma trochę inną charakterystykę

poza tym sprawdzałem u kumpla , u którego nie było problemów z chłodzeniem i jak odkręciłem tą śrube to również woda nie poleciała, czyli chyba tak ma być
  
 
Cytat:
2005-09-16 11:29:57, mss pisze:
tak normalnie w miarę , bo czujnik bym wymieniany na zamiennik i mma trochę inną charakterystykę poza tym sprawdzałem u kumpla , u którego nie było problemów z chłodzeniem i jak odkręciłem tą śrube to również woda nie poleciała, czyli chyba tak ma być



yyy yyy
  
 
A może trzeba najpierw otworzyć korek wlewu, bo wytworzyło się podciśnienie i płyn nawet nie kapnie ?
  
 
Cytat:
2005-09-16 11:44:09, PrzemoI pisze:
A może trzeba najpierw otworzyć korek wlewu, bo wytworzyło się podciśnienie i płyn nawet nie kapnie ?



otwierałem nic nie leciało
  
 
Potwierdzam - po odkręceniu tej śruby woda nie wyleciała.

Pozdr.

Mr_Ozi
  
 
Cytat:
2005-09-16 11:50:02, mss pisze:
otwierałem nic nie leciało



MSS na bank jest śruba spustowa płynu w bloku stojąć przed popjazem i patrząć na silnik to przedni prawy narożn według opisu jak niżej napisałem, ino coś 10 klucz mi sie wydaje ze 12lub 13 odkrecałem
  
 
Jak dla mnie to problem lezy w tym, ze powietrze blokuje dostep plynu i dlatego nie leci. Sprobuj wykrecic czujnik od wentylatora - tak zeby powietrze wlecialo gora.
A jak to nie pomoze to pewnie trzeba bedzie termostat wykrecac...

  
 
Cytat:
2005-09-16 14:25:46, kacza pisze:
Jak dla mnie to problem lezy w tym, ze powietrze blokuje dostep plynu i dlatego nie leci. Sprobuj wykrecic czujnik od wentylatora - tak zeby powietrze wlecialo gora. A jak to nie pomoze to pewnie trzeba bedzie termostat wykrecac...


Na zimnym silniku jest zamknięty termostat - jak ma coś polecieć ?
  
 
Cytat:
2005-09-16 14:28:32, papciosmurf pisze:
Na zimnym silniku jest zamknięty termostat - jak ma coś polecieć ?



normalnie grawitacyjnie, termostat nie ma tu nic do rezczy . Przecie łon ino obiegi przełącza a każda nieszczelnosć powoduje wyciek no nie

MSS sprobu wykręcić srubę z chłodnicy i calkowice wyjać korek ze zbiorniak wyrównawczego.

Czyżbyś miał w ukłądzie kamień kociołkowy ???
  
 
Cytat:
2005-09-19 10:59:02, Sinuspi pisze:
normalnie grawitacyjnie, termostat nie ma tu nic do rezczy . Przecie łon ino obiegi przełącza a każda nieszczelnosć powoduje wyciek no nie MSS sprobu wykręcić srubę z chłodnicy i calkowice wyjać korek ze zbiorniak wyrównawczego. Czyżbyś miał w ukłądzie kamień kociołkowy ???



sławku robiłem tak ale nic nieleciało
nawet auto odpaliłem na parę sekund i tylko coś tak leciało tak jakbyś prysnął sprayem
  
 
Cytat:
2005-09-19 23:06:55, mss pisze:
sławku robiłem tak ale nic nieleciało nawet auto odpaliłem na parę sekund i tylko coś tak leciało tak jakbyś prysnął sprayem



a z chłodnicy leciało ????
  
 
Cytat:
2005-09-20 08:46:54, Sinuspi pisze:
a z chłodnicy leciało ????



leciało...
Sławek spróbuj u siebie odkręcić
  
 
mss, to nie jest korek spustowy płynu chłodniczego. To jest specjalny otwór do blokowania-ustalania wału korbowego specjalnym narzędziem, który się tam wkręca, dlatego wokół tego otworu powierzchnia jest sfrezowana. Zwróć uwage, że ta śrubka po odkręceniu jest upaprana olejem. W tych silnikach nie ma korka spustowego płynu chłodniczego z bloku silnika.
Wiem, że są niektóre silniki, które posiadają takową śrubkę, ale Ty masz wersje bez tej srubki do spuszczania płynu z bloku.
Ja zreszta też.
  
 
Cytat:
2005-09-20 17:24:10, Slawko pisze:
mss, to nie jest korek spustowy płynu chłodniczego. To jest specjalny otwór do blokowania-ustalania wału korbowego specjalnym narzędziem, który się tam wkręca, dlatego wokół tego otworu powierzchnia jest sfrezowana. Zwróć uwage, że ta śrubka po odkręceniu jest upaprana olejem. W tych silnikach nie ma korka spustowego płynu chłodniczego z bloku silnika. Wiem, że są niektóre silniki, które posiadają takową śrubkę, ale Ty masz wersje bez tej srubki do spuszczania płynu z bloku. Ja zreszta też.





a ja m uślałem ze wyżej jest specjalna śruba opod trzpień Slawko, to ma znaczyc że z bloku nie ma spustu
A moze zerkniemy do WKŁ ?
  
 
Cytat:
2005-09-19 10:59:02, Sinuspi pisze:
normalnie grawitacyjnie, termostat nie ma tu nic do rezczy .


Ano czasem ma. Kiedyś zalewaliśmy z kolegą jednego Citroena płynem po robocie silnika. Bez wyjęcia termostatu nie chciało się do bloku nic nalać - no ale Citroen to po%$% auto jest.