MotoNews.pl
  

Samo poziomowanie reflektorów Omega B!!! Pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!

Czy ma ktos w swojej omci samo poziomowanie reflektoró?? Po właczeniu swiateł słysze jak chodza silniczki od lamp i nieiwem czy to jest autoamatyczne oziomowanie. Jedna lampa zaczeła szaleć i podnosi sie i opuszcza cały czas.
  
 
Maja.
Masz zepsuty silniczek i trzeba go wymienic.
A na kompie masz komunikat Low/Beam Field vision.
  
 
Na kompie niema żadnego komunikatu. Poprawiłem mocowanie silniczka i jest narazie dobrze. gdzie znajduje sie system samo poziomowaina.?? W silniczkach, czy jest odrebny sterownik??
  
 
Cytat:
2005-09-19 10:41:40, zamich pisze:
gdzie znajduje sie system samo poziomowaina.?? W silniczkach, czy jest odrebny sterownik??


Układ składa się z dwu czujników na wahaczach (prawy przód i lewy tył AFAIR), silników w lampach oraz sterownika w prawym przednim nadkolu.

pozdr, Robert
  
 
Dzieki NIxon za opis.
Czasami londuje pod omcia ale nie zauważyłem czujników z przodu z tyłu jest czujnik od nivomatu innego nie zawuwazyła musze jeszcze polukac. Jak sie myle co do tyłu to mnie popraw.
  
 
Cytat:
2005-09-19 22:52:14, zamich pisze:
Jak sie myle co do tyłu to mnie popraw.


Ano mylisz się. Czujnik jest całkiem osobny, z tyłu na lewym wahaczu, mniejszy od tego od nivo (który jest na prawym).
Czujnik przedni jest identyczny (różne są tylko dźwigienki)

pozdr, Robert

PS: cały czas zakładam, że masz fabryczne xenony i rocznik 97 1/2 lub późniejszy.
  
 
Moje autko jest z 96r i moze kiedyś miało xenony ale jak je kupiłem to miała zwykłe lampy. Z tyłu jest jakis jeszcze czujnik ale nie pamietam go dobrze musiał bym zobaczyc na kanale. Ale jak włacze swiatła to słychac jak chodza silniczki od lamp. To wiec musi byc ten system.
  
 
Cytat:
2005-09-19 23:20:43, zamich pisze:
Moje autko jest z 96r i moze kiedyś miało xenony ale jak je kupiłem to miała zwykłe lampy. Z tyłu jest jakis jeszcze czujnik ale nie pamietam go dobrze musiał bym zobaczyc na kanale. Ale jak włacze swiatła to słychac jak chodza silniczki od lamp. To wiec musi byc ten system.


W aucie z '96 to NIE może być ten system.
Po prostu masz coś pozajączkowane ze zwykłą elektryką od poziomu świateł. Sterowaną manualnie przy wyłączniku świateł.

Musi jakieś zwarcie albo zaśniedziałe styki przy pokrętle. Albo HGW co innego.

pozdr, Robert
  
 
Xenony w Bestiach montowali od 97r. i to dopiero jak klient bardzo chciał.
  
 
Mnie tez silniczki sie koryguja po zapaleniu swiatel (Oma95) ale to niema nic wspolnego z samopoziomowaniem. w Calibrze tez taki objaw mialem. Wiec sie nieprzejmuj bo tak ma byc .
  
 
Cytat:
2005-09-18 22:51:57, zamich pisze:
.... Jedna lampa zaczeła szaleć i podnosi sie i opuszcza cały czas.



Jeśli już zostało wyjaśnione, że nie masz układu samopoziomowania, tylko manualne ustawianie to masz raczej coś uszkodzone w elektronice sterowania (umieszczone wewnątrz regulatora przy reflektorach)
We wnątrz kabiny jest regulator - potencjometr/rezystory, który podaje napięcie.
1% - że to regulator w kabinie lub obwody; 99% mechanizm przy reflektorach.
Z tego co wiem to używki są w cenach 40 - 50 zł
  
 
WITAM ! Mam duzy problem ze ze swiatlami,a bardziej z samopoziomowaniem sie reflettorow oswietlaja droge na 15 m.Nadmienie fakt ze niedziala mi termomert na wyswietlaczu pali sie F.wymienilem czujnik i dalej jest to samo.Patrzylem na bezpieczniki i ten od samopoziomowania bodajze nr.27 byl przepalony wymienilem na nowy i jak wlaczylem swiatla to sie przepalil.Jak by ktos mnie mogl pokierowac gdzie szukac przyczyny bylbym wdzieczny. Pozdrawiam
  
 
Witam,
Mam podobne objawy czyli jakieś szelesty w lampach po włączeniu świateł. Nie mam samopoziomowania, mam ręczne które często używam, gdyż zamontowałem xenonki. Oj bixenonki bo przerobiłem je od Audi teraz w nocy na długich to jak w dzień. Dodam że w przyszłości zapodam samopoziomowanie. Jak narazie mam tylko pneumatyke w tylnym zawieszeniu.
Donam tylko ,że moja omcia to 2,5 tds z 1997 sendan.
A co do tych szelestów i niby samopoziomowania się lamp to pewnie jakieś zwarcia poprzez nieczyste styki
Pozdrawiam
  
 
Witam! mam pytanko wie ktos jak nastawic xenony? bo swieca mi pod samym nosem a nie moge znalezsc zadnych pokretel. Czy to prawda ze xenona trzeba podpiac pod kompa zeby je podniesc?
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-11-04 21:44:31, trakerr pisze:
Czy to prawda ze xenona trzeba podpiac pod kompa zeby je podniesc?



Nie, nie prawda.
W kazdej lampie masz po dwa pokretla na imbus. jedno gora-dol,drugie lewo-prawo. imbus w lape i krecisz. Troche sie nakrecisz, bo idzie dosyc wolno.
  
 
Cytat:
2005-11-05 15:54:53, Filipo pisze:
Nie, nie prawda. W kazdej lampie masz po dwa pokretla na imbus. jedno gora-dol,drugie lewo-prawo. imbus w lape i krecisz. Troche sie nakrecisz, bo idzie dosyc wolno.



Eee tam, wkrętarką idzie bardzo szybko...
Aaa i potwierdzam, moje ksenony sam podnosiłem, bo waliły za mocno w ziemię, a w ASO twierdzili, że i tak podnieśli za dużo
  
 
A ha! Sam podnosiłeś!

Ostatnimi czasy jazda po zmroku jest nie do wytrzymania jak za mną ksena jedzie. Wszystkie lusterka przestawiam, bo wali po oczach.

Z naprzeciwka nie jest lepiej.
Już sam nie wiem może od tego kompa oczy siadają-okulista?
Na palcach jednej ręki mogę policzyć ilość samochodów które mnie nie oślepiają na odcinku 25 km w godzinach szczytu, a kseny w szczególności.
  
 
Sołtys, MAM TO SAMO
fakt, że -2 dioptrie na patrzałkach,
ale i tak totalnie się wpieniam na brak kultury jazdy w Polsce-
"tjuningowcy" zakładają jakieś xenonowe poprzerabiane badziewie do zwykłych lamp na H4, sami toto regulują i jeszcze się chwalą że lepiej widzą...
pewnie, że taki BARAN lepiej widzi. Za to jak oślepia innych!!!!!!
dobrze działający xenon z samopoziomowaniem i oczyszczaniem nie ma prawa oślepiać. I na niemieckich drogach w praktyce nie oślepia nigdy, za to u nas... szkoda słów.
ostatnio zabił mnie kumpel który pochwalił się, że do starej E21 założył se "bixenon"... jak? w 4 przednich lampach założył 4 żarniki które świecą się łącznie ... no comments.

  
 
no nie wiem co jest ale mnie też oslepiają sqrczybyki, niby mam te -0.75 ale wali po oczkach co drugi jadący z przeciwka... wczesniej jezdziłem ibizą i jakoś ten efekt nie był taki wqurzjący... z tym że ksenonowcy jakoś dokuczaja najmniej...
  
 
Tak dla jasności.

Nie chodzi mi o ciągłe oślepianie ksenami - w tym przodują ci co mają oczy bez soczewek w szkle, a tylko lustro odpowiednio profilowane.np.jeździdło Matiz

Kseny wala mi straszliwie po oczach na niewielkich w sumie nierównościach (a widział kto kawałek równej drogi w kraju?).

Jaki jest czas reakcji tego samopoziomowania? I jaki jest kąt regulacji przy reakcji. tzn .najazd na garba - ksen się reguluje o ile? 1st,10st, 50 st?

I teraz jak ktoś dolną granicę sam sobie podniesie to oczywiste jest że byle mała mulda i wyjeżdza swoim laserem po moich gałkach ocznych.

Noo ale przeca jak stoi to ustawione jest cacuni - prawie na granicy