Dziwne opadanie obrotów na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Lanosa 1,5 SE 16V z instalką LandiRenzo.
Od jakiegoś czasu dosyć dziwnie na gazie zaczął pracować silnik tzn. chodzi o opadanie obrotów silnika. Na benzynie po "przegazowaniu" obroty silnika opadaja dosyc szybko do pewnego momentu, póżniej troche wolniej i wolniej i wszystko płynnie aż do jakiś tam minimalnych. Na gazie po przegazowaniu obroty opadają dosyć szybko i w dodatku prawie do zgaśnięcia silnika aż delikatnie trzęsie samochodem, drążkiem zminy biegów etc. obiawy jakby zachwile miał zgasnąć i po momencie powoli się podnoszą. Nie wspominam już że prawie zawsze gaśnie po przełączeniu się na gaz. Jakiś czas temu byłem na regulacji (ze względu na to gasnięcie). Podniósł temp. silnika przy załączniu gazu ale nie pomogło. Za to od tamtej pory coraz bardziej narastał ten problem z obrotami. Od jakiegoś czasu tez coraz bardziej szarpie przy przełączaniu się na gaz (wtedy kiedy nie gasnie). Problemu z gaśnięciem silnika przy załączeniu gazu i z szarpenie nie ma oczywiście na ciepłym silniku, ale ten z opadaniem obrotów jest nawet na ciepłym. Nie wiem czy to kwestia regulacji instalacji czy może mój Lanosik jest juz zbyt stetryczały (ma prawie 240 tyś.). Pomóżcie.
Dzięki.
  
 
Witam.
może już sonda lambda jest za wolna i nie potrafi dobrze zasterować elektroniką gazową.
Można ograniczyć w kompie do jakich kroków może schodzić silnik krokowy instalki bo może schodzi za nisko i stad zaklócenia.l
  
 
Mam to samo w Hondzie Civic i gazownik tez nie wie o co chodzi z tym. Niby sonda dziala w porzadku i jak zrobilem ostatnio gaz u gazownika to byloo w prozadku na chwile. Po kilku odpaleniach silnika znow objaw wrocil. Poza tym pali mi wiecej na miescie niz powinien.
  
 
Witam.
Z ktorego roku ta Hondzia bo jeśli to wersja angielska po96 roku to mozesz miec uproszczone OBD ale już z 2 sondami i takie problemy z obrotami mogą występowac.
  
 
Mam wersje angielska, z jedna sonda Lambda.
  
 
Witam. Z opisywanej usterki wynika że jest to niewłaściwe ustawienie kompa do użytkowanego reduktora. Jeżeli masz możliwość zapięcia się do kompa przeprowadź ponowną konfigurację parametrów pracy. Należy zwrócić uwagę na zakres pracy silnika krokowego. Jeżeli dla tz. (parametrów stałych) czyli wolnych obrotów tj. 800-900 obr/min silnik krokowy ma pozycję 62 kroki a dla obrotów 3000 silnik krokowy jest na pozycji 68 to cały zakres powinien się mieścić poniedzy 58 - 85 kroków. Szerszy zakres, a szczególnie niższy dolny próg powoduje tego typu objawy, ponieważ w momencie zdjęcia nogi z pedału gazu TPS infomuje elektronikę o zamknięciu przepustnicy, i wykonywane jest polecenie zubożenia meszanki do moment osiągniecia wolnych obrotów przez silnik. W tej sytuacji silnik krokowy domyka przepływ gazu do dolnego progu. Należy pamiętać o tym że silnik krokowy nie jest na tyle szybki aby w chwili osiągnieci wolnych obrotów natychmiast ustawił się na pozycji do parametrów silnika w tym zakresie, a czas jego ustawienia to jest to właśnie ta dziura i spadek obrotów poniżej nominalnych. Przyczyną tego stanu rzaczy jest najczęściej eksploatacyjne zużycie membram które się wyciągneły i zmieniły parametry ilości dostarczanego gazu,lub tz ułożenie się reduktora.
Powodzenia i Pozdrawiam.