Problem ze swiatlami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam taki problem podczas jazdy coraz czesciej zdarza sie ze swiatla mi raz przygasaja a raz swieca mocniej, tak samo jest jak jade na dlugich. Prosze o pomoc jak to usunac.

Pozdrawiam wszystkich
  
 
alternator? regulator napięcia?
  
 
czy twój problem dotyczy motocykla, autobusu czy czegos konkretnego? Rocznik, model?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
oj Olo, jest napisane "Plonez Caro Plus".
  
 
oks. Czy masz jakieś migniecia kontrolki niesprawnosci świateł? Czy problem dotyczy tylko świateł czy takze kontrolek?
Proponuję pojeździć z woltomierzem i poobserwować napiecie w instalacji.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Moze kostki sie potopily? tak sie nieraz dzieje jak jest kiepska masa.
  
 
To dotyczy tylko swiatel kotrolki swieca sie normalnie, tylko swiatla tak "mrugaja", jest to Polonez Caro Plus 1.6 GLI 1997 rok.

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-09-20 00:46:45, gowisz pisze:
To dotyczy tylko swiatel kotrolki swieca sie normalnie,


Jeśli przygasa Ci jeden z relfektorów, to spróbuj może takiej kuracji: kostka żarówki H4, konektor wspólnej końcówki (masy) - do poprawienia, bądź też wymiany. Jeśli on nie kontaktuje, zasilone włókno (np lewej żarówki świateł mijania) pobiera sobie masę z drugiego reflektora poprzez dwa dodatkowe włókna świateł nieaktywnych (czyli włókna świateł drogowych lewej oraz prawej żarówki) i z tego powodu lampa efektownie przygasa.

 
 
jeśli to występuje zwłaszcza na wolnych to moze być jedna z diód alternatora - u burzy tak jest w fiacie. Widoczne pulsowanie

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
mi też zaczęło lekko pulsować oświetlenie-do zaobserwowania na wolnych obrotach
  
 
Szczotki w regulatorze napięcia
  
 
Cytat:
2005-09-20 17:16:31, daniel pisze:
mi też zaczęło lekko pulsować oświetlenie-do zaobserwowania na wolnych obrotach


U mnie juz od trzech lat wszystko co swieci to pulsuje. W tym czasie juz wymienilem szczotki a regulatory to chyba ze 4 sie przewinely. Stawiam na diody
  
 
A ja mam cos takiego: na wolnych światła świecą słabiej. Wygląda to tak: dojeżdżam do skrzyżowania i światła przygasają (nie pulsują, po prostu słabiej świecą). Ruszam i zaczynają spowrotem normalnie świecić (przy dodaniu gazu). Co to może się dziać
z alternatorem?
  
 
Cytat:
2005-09-20 19:23:59, iquest pisze:
Szczotki w regulatorze napięcia



Jak szczotki w regulatorze napiecia? Rozumiem ze chodzi o szczotkotrzymacz zintegrowany z regulatorem? Bo inaczej to nie wiem o zo hazi
  
 
w plusie szczotki sa zintegrowane z regulatorem napięcia i to wszystko jest oczywiście wkręcone w alternator
  
 
Witam, wszystkich, dziekuje za porady, musialem wymienic paski, a takze pasek rozrzadu, oraz szczotki i teraz wszystko gra

pozdro dla wszystkich
  
 
Cytat:
2005-09-24 19:36:10, lookaash pisze:
A ja mam cos takiego: na wolnych światła świecą słabiej. Wygląda to tak: dojeżdżam do skrzyżowania i światła przygasają (nie pulsują, po prostu słabiej świecą). Ruszam i zaczynają spowrotem normalnie świecić (przy dodaniu gazu). Co to może się dziać z alternatorem?



normalka.
alternator na niskich obrotach nie ma takiej wydajnosci prądowej jak na wyzszych obrotach. wiec jesli wlaczonych jest sporo odbiornikow (jak zarowki mijania) to napiecie w instalacji spada przy niskich obrotach.
  
 
mialem od dluzszego czasu taki problem z mrugajaczymi swiatlami czyli pulsacja napiecia w 125p.

mam z 10 regylatorow, 3 alternatory/uzywane niby dobre/

nawet zrobilem osobna wiazke do szczotek bo myslalem ze padla

myslalem ze jedno czego niemoge byc pewny to diody.
dzis sie za to wzielem i po kolei.
wzielem alernator na ktorym jezdzilem az miesiac temu stracil ladowanie na wolnych a po przekroczeniu 2000 obr ladowal i pulsowal.

-nowe diody
-nowy stojan.

zalozylem i dalej lipa. nie laduje na wolnych.

-nowy wirnik.

czyli caly alternator nowy.

zaczal ladowac ale pulsacja nie ustala.
no to zmiana regulatorow. nowe.uzywane. przerabiane z mercedesa..elektroniczne........

zauwazylem ze najmniejsza pulsacja jest na regulatorze mechanicznym fabrycznym ustawionym wg ksiazki.

ale i tak pulsuje wiec przykleilem izolacje do styku wspornika dolnego.

i caka pulsacja ustala.
tzn jest ale niezauwazalna bo oscylacja wynosi 0.3 v
napiecie dochodzi do 14.8 i spada do 14.5
ale dopiero na wysokich obrotach.

na wolnych i srednich pulsacja nie wystepuje. - NARAZIE