MotoNews.pl
  

Ogranicznik drzwi - wyrwane mocowanie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niestety wyrwalo mi sie mocowanie ogranicznika drzwi przednich pasarzera. W dodatku juz od roku jezdze bez ogranicznika w drzwiach kierowcy z tego samego powodu. Dziesiaj zdemontowalem ogrznicznik od strony pasarzera i przyjrzalem sie uszkodzeniu, okazalo sie ze mocowanie wyrwalo sie od strony wewnetrznej drzwi i wygielo sie do srodka drzwi. Wiem, ze to standard w omie b, ale czy moze ktos juz to naprawial i wie z jakim nakladem pracy sie to wiaze. Moze jakis opis dzialan? Wiem jak sie do tego zabrac , ale moze dzieki doswiadczeniu kogos kto to robil unikne jakichs niepotrzebnych wpadek.
  
 
No miałem taki problem w drzwiach kierowcy. U mnie urwało sie jedno ucho mocujące w mechanizmie zatrzaskowym wewnątrz drzwi , a sam mechanizm z drugim uchem wyrwał kawałek drzwi i wpadł do środka drzwi. Wypadałoby je zdjąć, rozmontować, wyjąć mechanizm, dospawać ucho, wspawać kawałek blaszki z dziurką pod śrubę (chyba M6), polakierować, przykręcić mechanizm, skręcić drzwi i zamocować....masa roboty...No ja to zrobiłem inaczej. Zdjąłem tapicerke boczną, odkręciłem głośnik i rozłączyłem z kostki, wyciągnąłem z dołu drzwi mechanizm i urwane ucho. Ucho mi dospawano i miałem już cały mechanizm. Z przedniego słupka odkręciłem dźwignię i zamocowałem w owym mechanizmie sprężynowym. Ale co z ubytkiem blachy w drzwiach??? Dorobiłem szerszą niż ubytek blaszkę z dziurką i dopasowałem tak aby nie mogła przejść przez ów ubytek (gwint do mocowania jest w obu uszach mechanizmu, który mocuję się od środka dzrwi). Następnie włożyłem przez otwór po głośniku w drzwiach cały mechanizm - wymaga to trochę ekwilibrystyki ale po klilku ostrych słowach wszedł Teraz zostało przykręcenie. Załapałem go najpierw przez cały-oryginalny otwór w drzwiach, a następnie przez dorobioną blaszkę, przyłożoną od zewnątrz drzwi - tam jest takie wklęśnięcie w drzwiach i w nie właśnie ładnie ta dorobiona blaszka wchodzi (ucho mechanizmu i blaszka złapały pomiędzy siebie blachę drzwi i trzymają dobrze). Naprawa zajęła ok. 30 minut i jak do tej pory działa całkiem całkiem

[ wiadomość edytowana przez: MarcinK dnia 2005-09-21 09:05:09 ]
  
 
zobacz w TIS jest tam pełen opis jak sie za to zabrać. Jeśli nie masz TIS to daj znac podeśle ci na mailaten opis
  
 
Slij jesli mozesz i z gory dzieki
  
 
prosto z Tis ale bez zdjęć. Nie idzie skopiować . Opis czysto teoretyczny ale zawsze cos może się przedać.

Istnieją 3 możliwości:

I. Montaż dwóch płyt wzmacniających, tylko przy wyrwaniu i BEZ
silnej deformacji blachy drzwiowej.
II. Omega-B: Przyspawanie uchwytu ogranicznika otwarcia drzwi przednich i montaż dwóch płyt wzmacniających, przy wyrwaniu i silnej deformacji blachy drzwiowej.
III. Vectra-B: Przyspawanie uchwytu ogranicznika otwarcia drzwi przednich BEZmontażu dwóch płyt wzmacniających, przy wyrwaniu i silnej deformacji blachy drzwiowej.
Sposób postępowania:

Możliwość I (Omega-B i Vectra-B):
1. Odłączyć akumulator.
2. Wymontować poszycie wewnętrzne drzwi przednich
- zob. czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie poszycia
wewnętrznego drzwi przednich", grupa "C", odpowiedniego modelu.
3. Wymontować głośnik
- zob. czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie
głośnika", grupa "R", odpowiedniego modelu.
4. Odłączyć wtyk wiązki przewodów drzwi przednich.
5. Wymontować ogranicznik otwarcia drzwi przednich.
6. Zewnętrzną płytę wzmacniającą skrócić po obu stronach o 7,5 mm i sfazować. (Rysunek I).
7. Płyty wzmacniające polakierować w kolorze pojazdu.
8. Oryginalną wewnętrzną płytę wzmacniającą umieścić na ograniczniku otwarcia drzwi przednich i włożyć do drzwi przednich.
9. Zmienioną zewnętrzną płytę wzmacniającą zamontować do ogranicznika otwarcia drzwi przednich za pomocą nowych śrub mocujących - zastosować środek do zabezpieczania śrub.
10. Zamontować wtyk wiązki przewodów drzwi przednich.
11. Zamontować głośnik
- zob. czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie głośnika", grupa "R", odpowiedniego modelu.
12. Zamontować poszycie wewnętrzne drzwi przednich
- zob. czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie poszycia wewnętrznego drzwi przednich", grupa "C", odpowiedniego modelu.
13. Podłączyć akumulator.
14. Zaprogramować pamięci nietrwałe.
Możliwość II (Omega-B):

1. Wymontować poszycie wewnętrzne drzwi przednich
- zob. czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie poszycia wewnętrznego drzwi przednich", grupa "C", instrukcja serwisowa
Omega-B.
2. Wymontować głośnik drzwi przednich
- zob. czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie głośnika drzwi przednich", grupa "R", instrukcja serwisowa Omega-B.
3. Wymontować zewnętrzne lusterko wsteczne
- zob. czynność robocza "Wymiana zewnętrznego lusterka
wstecznego", grupa "R", instrukcja serwisowa Omega-B.
4. Otworzyć szybę opuszczaną.
5. Częściowo poluzować uszczelnienie prowadnicy szyby drzwi
przednich.
6. Wymontować przednią szynę prowadzącą szyby opuszczanej
drzwi przednich.
7. Zamknąć szybę opuszczaną.
8. Odłączyć akumulator.
9. Wymontować drzwi przednie.
- zob. czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie drzwi
przednich i tylnych", grupa "A", instrukcja serwisowa Omega-B.
10. Drzwi umieścić na stojaku montażowym.
11. Poluzować wiązkę przewodów drzwi przednich do obszaru głośnika.
12. Wymontować ogranicznik otwarcia drzwi przednich.
13. Wyciągnąć uszczelkę gumową z przedniej części drzwi przednich.
14. Zaznaczyć punkty do spawania uchwytu ogranicznika otwarcia drzwi
przednich (8 punktów na drzwi).
15. Przewiercić punkty do spawania przy pomocy wiertarki do spawania
punktowego (Rysunek II).
16. Całkowicie usunąć wióry z wiercenia.
17. Przy pomocy przecinaka i przebijaka poluzować w drzwiach przednich
uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi przednich.
18. Przez otwór głośnika wyjąć uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi
przednich.
19. Oczyścić.
20. Przez otwór głośnika włożyć nowy uchwyt ogranicznika otwarcia
drzwi przednich (Rysunek III).
21. Unieruchomić uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi przednich
za pomocą 2 przebijaków.
22. Przez wywiercone otwory zaznaczyć miejsca spawania na
nowym uchwycie ogranicznika otwarcia drzwi przednich
(Rysunek IV).
23. Przez otwór głośnika wyjąć uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi
przednich.
24. Miejsca spawania na uchwycie ogranicznika otwarcia drzwi przednich
przeszlifować zgrubnie przy pomocy szlifierki kątowej.
25. Włożyć i wyśrodkować uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi przednich
(Rysunek V).
Wyśrodkować owalny otwór poszycia drzwi.
Zaznaczyć środek 6 mm prostokątnego otworu na uchwycie ogranicznika
otwarcia drzwi przednich.
26. Zamocować uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi przednich
(2 śruby mocujące M5).
27. Zabezpieczyć przed iskrami folię odprowadzającą wodę i
wewnętrzną część drzwi.
28. Przyspawać uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi przednich.
29. Usunąć śruby mocujące M5.
30. Miejsca spawania przeszlifować szlifierką kątową.
31. Oczyścić.
32. Miejsca spawania spryskać sprayem cynkowym.
33. Przygotować zewnętrzną płytę wzmacniającą (zob. rysunek I).
34. Polakierować drzwi i płytę wzmacniającą.
35. Oryginalną wewnętrzną płytę wzmacniającą umieścić na ograniczniku
otwarcia drzwi przednich i włożyć do drzwi przednich.
36. Zmienioną zewnętrzną płytę wzmacniającą zamontować do ogranicznika
otwarcia drzwi przednich za pomocą nowych śrub mocujących - zastosować
środek do zabezpieczania śrub.
37. Przeprowadzić konserwację przestrzeni zamkniętych w obszarze napraw.
38. Ułożyć i zamocować wiązkę przewodów drzwi przednich.
39. Zamontować drzwi przednie
-
40. Zamontować zewnętrzne lusterko wsteczne
-
41. Zamontować głośnik drzwi przednich

42. Zamontować poszycie wewnętrzne drzwi przednich

43. Podłączyć akumulator.
44. Zaprogramować pamięci nietrwałe.
Możliwość III (Vectra-B)

1. Wymontować poszycie wewnętrzne drzwi przednich
2. Wymontować głośnik drzwi przednich
3. Wymontować zewnętrzne lusterko wsteczne
4. Otworzyć szybę opuszczaną.
5. Częściowo poluzować uszczelnienie prowadnicy szyby drzwi przednich.
6. Zamknąć szybę opuszczaną.
7. Odłączyć akumulator.
8. Wymontować drzwi przednie.
- zob. czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie drzwi
przednich i tylnych", grupa "A", instrukcja serwisowa Vectra-B.
9. Drzwi umieścić na stojaku montażowym.
10. Poluzować wiązkę przewodów drzwi przednich do obszaru głośnika.
11. Wymontować ogranicznik otwarcia drzwi przednich.
12. Wyprostować odkształcenie uchwytu ogranicznika otwarcia
drzwi przednich.
13. Zaznaczyć punkty do spawania uchwytu ogranicznika otwarcia
drzwi przednich (Rysunek VII, 1).
14. Zaznaczyć nowe punkty mocowania w obszarze uchwytu ogranicznika
otwarcia drzwi przednich (Rysunek VI, strzałki).
15. Przewiercić punkty spawania i nowe punkty mocowania
wiertłem o średnicy 5 mm.
16. Usunąć zadziory w wierconych otworach.
17. Całkowicie usunąć wióry z wiercenia.
18. Oczyścić uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi przednich
od wewnątrz i usunąć środek konserwujący przestrzenie
zamknięte.
19. Dopasować nowy uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi
przednich (Rysunek VII).
20. Do drzwi przednich włożyć od wewnątrz nowy uchwyt ogranicznika
otwarcia drzwi przednich i zamocować przy pomocy 2 śrub
mocujących i nakrętek mocujących M5.
21. Przez wywiercone otwory zaznaczyć miejsca spawania na
nowym uchwycie ogranicznika otwarcia drzwi przednich.
22. Wymontować uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi przednich.
23. Miejsca spawania na uchwycie ogranicznika otwarcia drzwi przednich
przeszlifować zgrubnie przy pomocy szlifierki kątowej.
24. Włożyć do drzwi przednich uchwyt ogranicznika otwarcia
drzwi przednich i zamocować za pomocą 2 śrub mocujących i
nakrętek mocujących M5.
25. Dla połączenia z masą do spawania - przeszlifować zgrubnie
drzwi przednie pod poszyciem wewnętrznym.
26. Zabezpieczyć przed iskrami folię odprowadzającą wodę i
wewnętrzną część drzwi.
27. Przyspawać uchwyt ogranicznika otwarcia drzwi przednich.
28. Usunąć śruby mocujące i nakrętki mocujące M5.
29. Miejsca spawania przeszlifować szlifierką kątową.
30. Oczyścić.
31. Miejsca spawania spryskać sprayem cynkowym.
32. Polakierować drzwi.
33. Zamontować ogranicznik otwarcia drzwi przednich (od zewnątrz
zastosować podkładki o średnicy około 20 mm)
Wskazówka:
Zwrócić uwagę na miejsca spawania punktowego otworów - podkładki nie
powinny opierać się w tych miejscach.
34. Przeprowadzić konserwację przestrzeni zamkniętych w obszarze
napraw.
35. Ułożyć i zamocować wiązkę przewodów drzwi przednich.
36. Zamontować drzwi przednie
37. Podłączyć akumulator.
38. Otworzyć szybę opuszczaną.
39. Zamontować uszczelkę prowadnicy szyby drzwi przednich.
40. Zamknąć szybę opuszczaną.
41. Odłączyć akumulator.
42. Zamontować zewnętrzne lusterko wsteczne
-
43. Zamontować głośnik drzwi przednich
-
44. Zamontować poszycie wewnętrzne drzwi przednich
-
  
 
Dzieki za dokladna odpowiedz
  
 
skombinuj sobie TIS będziesz miał pełną informacje co i jak zrobic w Omesi. Ja ci nie skopiuje, nie mam nagrywarki
  
 
Temat ogranicznika jest jak widzę dość częstym. Po całych 4 miesiącach i mój ogranicznik szlag trafił. Generalnie nie przeszkadza mi to ale chciałem spytać czy można oplowski zastapić ogranicznikiem np z lanosa czy nubiry?
Tam jakoś dłużej wytrzymują.
  
 
Cytat:
Tam jakoś dłużej wytrzymują.



Tylko dlatego, że drzwi gówno ważą.
  
 
Cytat:
2005-09-29 15:42:57, Vino pisze:
Tylko dlatego, że drzwi gówno ważą.



ale to nie ogranicznik trzyma drzwi tylko zawiasy
A te w Omie są ok. Problem jest raczej w samym ograniczniku.
  
 
EDIT
juz nic

[ wiadomość edytowana przez: kufcio dnia 2006-04-13 16:05:47 ]
  
 
kurczę chciałbym mieć TIS ma ktoś pomysł w jaki sposób mogę stać się jego właścicielem ??? za pomoc z góry wielkie wielkie dzięki