MotoNews.pl
  

Rezystor - Chip Tuning

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema wszystkim! Mam takie pytanie czy ktos juz bawil sie z tymi rezystorkami badz czy slyszal o rzeczywistych przyrostach mocy i obr.? Mi sie wydaje ze to mozliwe ale nie az do 20 koni jak pisza.. max do 5 hp i pewnie duzo wieksze zurzycie paliwa ;p
http://allegro.pl/show_item.php?item=63556899
http://allegro.pl/show_item.php?item=65005075

Tuning za 4-5 zl ;p hehe
  
 
Było już o tym nie raz...
Zapomnij. Gdyby był możliwy przyrost nawet 5 KM za 5 zł to na pewno wszyscy już byśmy to mieli
  
 
Juz sam nie wiem;/ z deka sie napalilem czytajac kometarze kupojacych hm.. w sumie 7 zl to nie wielka kasa ;p Chyba jednak sie skusze na to
  
 
Cytat:
2005-09-21 15:28:59, mAkArOn pisze:
Juz sam nie wiem;/ z deka sie napalilem czytajac kometarze kupojacych hm.. w sumie 7 zl to nie wielka kasa ;p Chyba jednak sie skusze na to



Bylo sam o tym pisalem. Jak ten debil z allegro ci kaze to wpiac w czujnik temp silnika to sobie odpusc bo bedziesz jezdzil bez wiatraka. Jak w czujnik temp powietrza dolotoego to mozee przy olbrzymim szczesciu ci cos to da. Lepiej za ta kase kup sobie cybnat zaloz na przewod powortny paliwa z listwy i zacisnij mocno dosc zeby bardzo zredukowac przeplyw przewodu. To ci przynajmniej cos da na 100% tak jak bys zalozyl profesjonalny regulator cisnienia paliwa.

Z hyundaiami jest tkai problem ze one po cos maja czujnik temp powietrza dolotowego, ale jak by z nigo nie korzystaja. Odlaczysz to i dalej bedzie normalnie dzialal, check engine sie nie pojawi.


[ wiadomość edytowana przez: PioMan dnia 2005-09-21 18:22:34 ]
  
 
hmm.. Co to jest i jak wyglada ten cybnat i co dzieki niemu moge uzyskac?
pzdr!
  
 
PioMan'owi chodziło o CYBANT Dla wyjaśnienia cybant to jest taka obejma okrągła którą można zacisnąć na jakiejś rurce
  
 
Cytat:
2005-09-24 11:48:27, MacTB pisze:
PioMan'owi chodziło o CYBANT Dla wyjaśnienia cybant to jest taka obejma okrągła którą można zacisnąć na jakiejś rurce



Noo dzieki za korekte ale jak ja padniety po pracy jestem to nie ogarniam pisowni.

Zwiekszasz cisnienie paliwa na listwie wtryskowej co prowadzi do wzbogacenie mieszanki ( nie wiele. bedzie z litr wiecej palil maxymalnie). Niestety o ile w przypadku reg. cisnienia paliwa mozmy sobie na manometrze sprawdzac o ile wzroslo cisnienie, o tyle tutaj musimy ustawiac to na wyczucie.
  
 
Cytat:
2005-09-24 12:28:04, PioMan pisze:
Noo dzieki za korekte ale jak ja padniety po pracy jestem to nie ogarniam pisowni. Zwiekszasz cisnienie paliwa na listwie wtryskowej co prowadzi do wzbogacenie mieszanki ( nie wiele. bedzie z litr wiecej palil maxymalnie). Niestety o ile w przypadku reg. cisnienia paliwa mozmy sobie na manometrze sprawdzac o ile wzroslo cisnienie, o tyle tutaj musimy ustawiac to na wyczucie.



hehehhehe czekaj to niby regulatory ciśnienia są ściemą bo wystarczy tam sobie na powrocie scisnąc wężyk????? hhheheheheeh ja piernicze po cholerę kumple sciągali graty od skośnych.....
  
 
W takim razie bede musial cos z tym pokombinowac Tylko ze dojdzie jeszcze litr spalania benzyny wiecej, a i tak pali miedzy 12-13 albo i wiecej jak sie przycisnie..
  
 
z tym czujnikiem temp. powietrza dolotowego to nie jest wcale taka lipa... przynajmiej w mojej lantrze... zakladalem ostatnio stozkowy filtr powietrz i na czas testow nie zamontowalem czujnika w dolocie (zwisal sobie luzno kolo filtra), faktycznie auto gorzej jezdzilo na niskich obrotach... wiec cos to jednak daje...
  
 
Cytat:
2005-10-12 14:57:48, bzyk_1 pisze:
z tym czujnikiem temp. powietrza dolotowego to nie jest wcale taka lipa... przynajmiej w mojej lantrze... zakladalem ostatnio stozkowy filtr powietrz i na czas testow nie zamontowalem czujnika w dolocie (zwisal sobie luzno kolo filtra), faktycznie auto gorzej jezdzilo na niskich obrotach... wiec cos to jednak daje...



w accencie mozesz go odlaczyc wpiac 10-20 100 kilo ohm i zawsz ebedzie jezdzil tak samo. NIee wiem za bardzo po co to jest podlaczone do ecu skoro to nic u mnie nie daje.
  
 
W programowalnych ECU można wg sygnalu z tego czujnika ustawić procentowe zmniejszenie oraz zwiększenie dawki paliwa w zależności od temperatury, z tym że nie przebiega to liniowo; dla zadanej temperatury można wzbogacić o zadaną wartość oraz drugi parametr zubażający o zadaną wartość przy zadanej temperaturze. Jest to po to żeby jak np na dolocie pojawi się +40 czy +50 st C nieco zubożyć mieszankę bo silnik nie będzie pracował poprawnie, podobnie jest z drugiej strony, tj np jak na dolocie będzie -35 st C to nieco wzbogacić, bo też silnik nie będzie pracował poprawnie. W programowalnych samodzielnych ECU można to sobie ustawić, są zadane jakieś tam wartości i temperatury.
Dodam tylko że są to minimalne różnice, można wzbogacić/ zubożyć chyba o max 5% o ile dobrze pamiętam (tak jest w ECU MoTeC-a, a to chyba najlepsze programowalne ECU na świecie), tak więc nie ma co oczekiwać jakichś tam wzrostów mocy.