MotoNews.pl
  

Kontrolki E30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc ludziska,mam E30 318 1988r i problem,prosilbym o porade.


Caly czas swieci mi sie kontrolka od okladzin(czy klockow) hamulcowych a kontrolka od plynu hamuclowego miga(raz swieci,raz nie ) wymienialem ostatnio pompke sprzegla bo przeciekala moze to mam jakis znaczenie. Co zrobic zeby to ustrojstwo zgaslo??

Dzieki za ewentualne odpowiedzi
  
 
U mnie tez świeciła kontrolka klocków więc przy okazji zakładania ringów wyciągnąłem żaróweczkę. Masz przetarty tzw. czujnik klocków hamulcowych. Sprawdź w bodajże lewym przednim i prawym tylnym kole.
Co do płynu hamulcowego to może coś masz zapowietrzone? Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, może jest za mało? Taki przezroczysty zbiorniczek po lewej stronie silnika przy ściance grodziowej (patrząc z fotela kierowcy).
Pozdrawiam
  
 
Albo tak jak pisze biem, albo przyczyną są zimne luty na płytce zegarów, łatwo sprawdzić jak któraś kontrolka raz świeci raz nie świeci to postukaj zdrowo w okolicy zegarów będzie migać któraś kontrolka to do naprawy będzie potrzebna lutownica.
W E30 to się zdarza.
  
 
proponuje nie stukac - pukac bo wiecej szkod narobicie. zegary mozna prosto wymontowac, cala operacja to 2- 3 minuty roboty. sprawdzic styki i gniazda zarowek, dokrecic.

a moze po prostu klocki sa zuzyte??? sprawdzal to ktos? czujka zuzycia: lewy przod i prawy tyl (jesli z tylu sa tarcze - nie wiem jak z bebnami). moze nie miec styku w kostce polaczeniowej latwo dostepnej po zdjeciu kola. nowy czujnik to 12 zeta.

a oprocz sprawdzenia stanu plynu hamulcowego warto sprawdzic dzialanie plywaka w zakretce od zbiornika tego plynu. moze zabrudzony i zawiesza sie, moze styki brudne.

te wszystkie czujniki i kontrolki ktos wymyslil zeby informowaly nas o stanie naszego auta a nie dlatego zeby nam zdrowia napsuc. dlatego uwazam wyciaganie informujacej o awarii kontrolki za co najmniej dziwne...
  
 
Ja też proponowałbym nie stukać w zegary - są dość delikatne. Posprawdzać wtyki i przeczyścić. Jak nic nie pomoże - trzeba sie rozglądać za używanymi.
Co do wyciągania żarówki to nie mam nic przeciwko dopóki wiem, że sam ją wyciągnąłem, bo np. nie chciałbym kupić auta bez żarówek świateł drogowych czy oleju. Po prostu nie mam na razie czasu bawić się z tymi drucikami przy klockach aczkolwiek trzebaby się za to zabrać.
  
 
Wiem co piszę. Nie chodzi mi o to żeby od razu rozwalić wskażniki.
To o czym napisałem przerabiałem w mojej E30.Sprawdzałem czujnik od klocków, kable i złączki, wszystko było OK. Okazało się, że przyczną był zimny lut na płytce zegarów. W E30 kabrio mojego kolegi była podobna historia z migającą żarówką i "przerywajacym" szybkoścomierzem.
A jakbyś gube poszukał na forum to były tematy typu czujnik dobry a kontrolka czasem się świeci itp.

Szkoda, że tak rzadko ludzie piszą o tym jak rozwiązują swoje problemy. Zadają pytania i na tym koniec.

Gdyby to jednak było coś w instalacji to można jeszcze sprawdzić złączkę pod tylnym siedzeniem obok dekla pompki paliwa. Nie mam pojęcia dlaczego ale właśnie tamtędy biegnie kabel od czujnika z przedniego lewego koła do zegarów.


  
 
Ja też tak mam w E34. Wymieniłem klocki i czujniki a ta kontrolka od okładzin dalej świeci. już sam nie wiem co moge jeszcze sprawdzić. Chyba się wezme za licznik tak jak radzicie.

Pozdrowienia dla wszystkich miłośników BeeMek(W)
  
 
Ja pisałem o E30, żeby potem nie było.
Jak E34 to polecam schemat , miernik i szukanko pokolei.
  
 
Dzieki za wszystkie informacje,zrobie tak jak mowicie czyli nowy czujnik i sprawdze zegary.

Pozdro dla wszystkich
  
 
Cytat:
2005-09-22 11:43:00, Milas pisze:
... A jakbyś gube poszukał na forum to były tematy typu czujnik dobry a kontrolka czasem się świeci itp. Szkoda, że tak rzadko ludzie piszą o tym jak rozwiązują swoje problemy. Zadają pytania i na tym koniec....



hmmm - a dlaczego to ja mialem szukac czegos na forum? przeciez ja nie zadawalem pytania tylko pomagalem rozwiazac problem wedlug wlasnego doswiadczenia bo tez z tym walczylem. najprosciej przeciez sprawdzic najpierw zlaczki zanim wezmiemy sie za rozkrecanie zegarow i elektroniki w nich ukrytej.

a poza tym QUBE a nie GUBE. prosze....
  
 
Sprostowanie
No tak, przeczytałem co napisałem," zdrowo postukać w zegary",
no może powinno być "delikatnie postukać".
Polecam taki sposób, poniważ jeśli przyczyna będzie w zegarach
i kontrolki będą migać to usterka będzie zidentyfikowana w ciągu kilku sekund i bez wydatków na części ( te zegary nie są wcale takie delikatne).
O wyszukiwarce napisałem bo z postów można wyciągnąć wnioski,
że często przyczyną świecacych, a szczególnie migających kontrolek nie są czujniki.

Qube - nie Gube- sorry.



  
 
zgadzam sie.

czesto zreszta mozna przeczytac opinie uzytkownikow ze zegary nie sa najmocniejsza strona e30. mam juz dwa a na allegro licytuje trzeci - tym razem z obrotomierzem a wiesz moze od ilu obrotow powinno sie zaczynac czerwone pole dla silnika m40 1,6 ?
  
 
Nestety nie wiem, nie mam obrotomierza.
Z tego co pamiętam to odcięcie jest przy 6500.
  
 
jak się klocuszki ścierają to się sciera czujniczek, wymienić czujniczek i powinno być ok, jak nie to odłączyć czujniczek i sprawdzić czy dalej się świeci, jeżeli nie będzie to , to coś z zegarami, ciężko będzie bo to wszystko steruje komputer. ja bym stawiał na to,że gdzieś jest przetarty kabel i dotyka do masy i się zamyka obwód i dlatego się świeci.pozdrowionka
  
 
Po odlaczeniu czujnika efektu swiecenia sie kontrolki nie zlikwidujemy.
Wlasnie skuteczne zwieranie gniazda czujnika moze spowodowac zgasniecie kontroli po uruchomieniu silnika. Chyba, ze przewod jest przerwany - na co raczej nie stawialbym. U siebie zlokalizowalem ten problem. Otoz mam zly kontakt w zlaczce samego czujnika. Najprawdopodobniej styki gniazda zbytnio sie rozchylily i jest slaby styk a w konsekwencji robi sie przerwa. Po pewnym czasie styki sniedzieja i zaczyna sie od migania kontrolki a konczy na jej ciaglym swieceniu. Po wymianie samego czujnika broblem przestaje istniec na ok. pol roku. Troche ciezko jest skutecznie oczyscic styki tej zlaczki. nalewalem roznych "swinstew" i nic to nie dalo. Dokladnie to samo mialem we wtyczce pompy paliwa. Pompa po wymianie raz dzialala a raz nie chciala, albo falowala. Wtyczke pompy dalo sie rozebrac i lekko zgniotlem same gniazda i teraz jest wlasciwy styk. Wtyczka wchodzi dosyc ciasno.
Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: hsurim dnia 2005-09-30 17:50:35 ]
  
 
Zewrzeć masz rację.
  
 
Ale co do styku to nie jestem przekonany. Możesz się upewnić tak. na lewym nadkolu w wiązce jest zgrubienie tam też jest złączka spróbuj też ją zewrzeć, jeżli tez zgaśnie kontrolka to masz rację jeśli nie to przerwa w zegarach, bo z wyczyszczeniem styków to nie powinien być aż taki problem.