Mam problem ze wskaźnikiem paliwa...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemanko wszystkim posiadaczom BMek.
Mam BMW 520i E34 M20B20 z roku 1989. Dzisiaj rano odkryłem przykrą usterkę w mojej bryce... nawalił mi wskaźnik paliwa w baku.Zalałem za 30 zeta i wskaźnik ani drgnął- wskazywał nadal rezerwe... Po przejechaniu kilku kilometrów całkowicie opadł i wskazywał że już nie mam paliwa... Jednak stwierdziłem że bez niego również moge pojeździć... Zrobiłem ponad 120 km i... niestety spotkała mnie wątpliwa przyjemność... brak paliwa... niestety moja Beemka nie jest zgazowana- jeżdże tylko na benzynie.Czy ktoś wie gdzie może tkwić usterka?

A tymczasem musze iść z karnisterkiem na stacje i wlać z 5 literków by zaspokoić apetyt mojej Czarnej strzały

Pozdro
  
 
Cytat:
2005-09-23 16:47:08, Kowal_M-Power pisze:
Siemanko wszystkim posiadaczom BMek. Mam BMW 520i E34 M20B20 z roku 1989. Dzisiaj rano odkryłem przykrą usterkę w mojej bryce... nawalił mi wskaźnik paliwa w baku.Zalałem za 30 zeta i wskaźnik ani drgnął- wskazywał nadal rezerwe... Po przejechaniu kilku kilometrów całkowicie opadł i wskazywał że już nie mam paliwa... Jednak stwierdziłem że bez niego również moge pojeździć... Zrobiłem ponad 120 km i... niestety spotkała mnie wątpliwa przyjemność... brak paliwa... niestety moja Beemka nie jest zgazowana- jeżdże tylko na benzynie.Czy ktoś wie gdzie może tkwić usterka? A tymczasem musze iść z karnisterkiem na stacje i wlać z 5 literków by zaspokoić apetyt mojej Czarnej strzały Pozdro

hahaha zalej za 130zł człowieku przeciesz ty wlałeś raptem 7 litrów i chcesz żeby ci wskazówka się podniosła kiedy rezerwa w e34 wynosi 8 litrów hahaha dobre żeczywiście usterka
  
 
Cytat:
2005-09-23 18:03:04, draiwer5 pisze:
hahaha zalej za 130zł człowieku przeciesz ty wlałeś raptem 7 litrów i chcesz żeby ci wskazówka się podniosła kiedy rezerwa w e34 wynosi 8 litrów hahaha dobre żeczywiście usterka

bez przesady u mnie po zalaniu za 30 zl widac ze wskazowka sie podnosi sporo ponad rezerwe (zbiornik 65l)
  
 
za 30 zl minimalnie fakt ze sie podnosi sam mam bmw 525i bak 80 litrow. ale faktczynie minimalnie.
  
 

2005-09-24 10:40:40, __Arczi__ pisze:
za 30 zl minimalnie fakt ze sie podnosi sam mam bmw 525i bak 80 litrow. ale faktczynie minimalnie.

No właśnie... to jest to minimum... ale mniejsza o to, wskaźnik nadal jest zepsuty... Wlałem dziś 20 litrów, a wskazówka nadal leży.Z kumplem rozebrałem licznik,ale wszystko OK.Może ktoś tu na forum miał podobną usterke i mogłby podpowiedzieć gdzie tkwi problem? Cholernie mnie stresuje jazda bez wskaźnika... narazie polegam na liczniku kilometrów... ale średnio mi się kojarzy jazda w ten sposób,więc byłbym wdzięczny za pomoc.

Pozdroooo.
  
 
Sie masz ziomal.
Spróbuj użyć miernika.
A może ci pomoże TO
  
 
ja bym obstawial raczej czujnik/plywak niz zegary
  
 
Na początek zrób test zegarów, będziesz wtedy mógł definitywnie wyeliminować przynajmniej to. Nie wiem jak to jest w e34 ale w e36 wystarczy przytrzymać ten kprzycisk przy zegarach i delikatnie przekręcić kluczyk w stacyjce i zegary powinny zacząć się kręcić
  
 
a czy nie możesz po prostu jej zatankowć do pełna i wtedy zobaczysz że wszystko jest ok
  
 
nie no napewno cos jest uwalone !! ja mialem tak samo w jednej z moich E34.... moj ojciec rozebral plywan na czesci pierwsze. ale to pomoglo w 90% bo mi pokazywal caly czas maksimum, po wyjeciu plywaka po jakis 2 minutach dopiero wskazywal tyle ile bylo... tym steruje chyba jakis uklad elektroniczny ... ja polecam jechac do elektronika jakiegos ...
  
 
Dzialanie pływaka (czujnika)możesz sprawdzić omomierzem.
Zmierz oporność, dolej paliwa i zmierz ponownie jak oporność sie zmieni a wskazówka sie nie rusza to plywak zostaw w spokoju.
Nie wiem jak to jest z testem, ale może on sprawdzać tylko zegar podawać na niego napięcie, a nie testuje elektroniki.
  
 
Siema!
Dziś zabieram się za naprawe... Zaczne od zmierzenia oporności (Milas dzięki za wskazówke). Jak już będzie zrobione to dam znać gdzie tkwił problem... Pozdrawiam i dzięki za pomoc
  
 
Po raz kolejny witam wszystkich...
Problem śpiącego wskaźnika rozwiązany. Okazało się, że była przerwa na kabelku wchodzącym do kostki, która jest wpięta do konsoli zegarów. Właściwie to kabel był w jednym miejscu ścięty nie mam pojęcia jak mogło do tego dojść, ale fakt faktem po wymianie kabelka wszystko wróciło do normy.

Do Milasa: Stary dzięki za pomoc, bo ja byłem przekonany, że to musi być jakiś feler w obrębie baku... Twoja wskazówka była pomocna i dzięki niej skierowałem uwage na wiązke kabli.

Pozdroo.
  
 
No to się cieszę, że naprawiłeś.
Pozdrawiam
  
 
mam pytanie do daz (s)
zrobilem tak jak mówiłeś i najpierw licznik pokazywał jakieś cyfry chyba kilometry a potem zegary sie krecily
czy może wiesz co mógł pokazywac licznik co to za cyfry
  
 
Cytat:
2005-10-01 18:00:38, marasmaras pisze:
mam pytanie do daz (s) zrobilem tak jak mówiłeś i najpierw licznik pokazywał jakieś cyfry chyba kilometry a potem zegary sie krecily czy może wiesz co mógł pokazywac licznik co to za cyfry



wiemy co to za cyfry i juz bylo to opisywane na forum, sam zreszta opisywalem...
  
 
To ja Wam powiem takie cos...
Wskaznik normalnie u mnie dzialal. Zgasilem silnik i po chwili odpalilem ponownie. Z rezerwy zrobilo sie ponad 15l!!??
Przejechalem kawalek i zgazilem silnik. Przy nastepnym odpaleniu znowu bylo zero i moze wszystko byloby ok gdyby przy nastepnym odpaleniu nie pokazalo 30l!?

Nie wiem dlaczego tak jest. Po prostu glupieje i tak jak Kowalowi mi tez skonczylo sie juz dwa razy paliwo.
Jakby sie cewka pod wskazowka przepalila to by lezal non stop a tak nie wiem o co mu chodzi...?