MotoNews.pl
1 Planowanie glowicy i bloku (115829/12)
  

Planowanie glowicy i bloku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !! Mam pytanko mam łade 2107 1,5 i chce splanować głowice o około 2mm i blok ok 2mm do tego bedzie tez rozwiert na 1,6
Czy po tym zawory nie spotkaja sie z tlokami?? Jeśli ktoś robił takie coś to prosze sie wypowiedzieć.
Z góry dzięki.
  
 
Proponuję najpierw rozwiercić blok, poskładac wał z korbowodami i tłokami i wteguy zobaczyć czy tłoki sa niżej płaszczyzny bloku czy na równo - nieraz różnice w wysokości tłoków moga zadziwic.
Ja mam tłoki na równo z blokiem (tłoki 1300) i nie styka ale głowicę mam nie ruszoną.
Dodatkowo pytanie jakie założysz tłoki - czy od 1300, płaskie z podcięciami na zawory, czy od 1600 wypukłe.
Ponadto nie chcę cię martwic ale jak splanujesz blok że będziesz miał tłoki na równo z blokiem, główice -2 mm to może pojawić się stukowe, a jak do tego dasz wypukłe tłoki to tym bardziej, nawet na 98 oktanach, no chyba że i wałeczek sport się pojawi.
A co samego twojego pytania, zawsze możesz poskładac bez uszczelki, ruszyć za wał i jak zawory będą stykac to podfrezujesz wycięcia na zawory w tłokach i po kłopocie.
Acha, i jeszcze jedna sprawda, głowice Łady niezbyt lubia być za bardzo planowane, ponoć lubia sie potem zapadać - tak słyszałem.
Pozdrawiam
Andrzej

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Oki dzieki za info mam zamiar wsadzic tłoki z 1300 i wałek tez sie pojawi. Teraz jak ściągalem głowice to miałem ok 2-3 mm luzu miedzy blokiem a tłokiem a co do planowania głowicy to ile moge splanować autko jest szykowane pod A grupe do PZM a i jakie zawory moge wsadzić chodzi mi o średnice
Z góry dzieki za wszelkie info
  
 
Zawory 40mm/35mm (takie miał np. Grzegorz2107 chyba ale może i cos więcej dałoby się upchnąć) się mieszczą ale oczywiście jak nie powiększysz kanałow to co ci dadzą większe zawory.
Co do głowicy to radziłbym raczej zamiast planowania głowicy wsadzić wypukłe tłoki od Niwy 1,6 i ew. podfrezowac kieszenie na zawory ( w razie potrzeby)


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-09-23 19:37:51 ]
  
 
Z tymi zaworami to wiem ze trzeba wymienic gniazda, a jak załoze wypukłe tłoki to bloku mam nie ruszać czy go liznąć troche a głowicy wcale??
I czy jak bym wsadził te zawory to czy to bedzie zgodne z homologacją gr. A bo nigdzie nie moge znaleść jakie tam mają być zawory??
  
 
Pytanie o ile mm ciac jest smieszne.
1 dla tego ze nie wiesz ile juz miales planowane(no chyab ze autko masz od nowosci)
2 dla tego ze nie wiesz jakie wysokie bedziesz mial tloki
3 nawet jak masz auto od nowosci, to w fabryce rozne rzeczy sie dzialy - wiec nie mozna jednoznacznie powiedziec tyle i tyle mm.

Jesli dobrze pamietam zmierzylem u siebie na nowych tlokach i po szlifie walu 1,8mm do konca bloku w TDC. Kazalem sciac o 1.6mm, i po zlozeniu okazalo sie ze wszystko bylo na rowno.

Nalezy bardzo uwazac z cieciem bloku, bo to ze zawory maja mozliwosc zdezenia sie z tlokiem, to jedno, ale drugie to to ze tlok zapierdzieli w glowice.
Ja glowice mam pocieta duzo - niestety nie jestem w stanie okreslic ile, bo bylo to robione parokrotnie- jakies 0,75do1mm + 2mm.
Glowice w silnikach klasykow zapadaja sie, wiec nalezy uwazac z "opuszczaniem" . Do tego nalezy sie liczyc ze zbyt cienkim kanalem chlodzacym, ktory moze wkrotce peknac.
(slyszalem ze sie je podbija aluminiowymi klockami aby sie nie zapadaly)
Aby wszystko mialo rece i nogi, nalezy wziasc kartke i dlugopis, i policzyc stopien sprezania. Uwzgledniajac grubosc uszczelki - ktora jest - niewiadomo ile po scisnieciu(zalezy od uszczelki) moja byla chyba 0,6, albo 1,6mm nie pamietam.
I lepiej zeby nie przekroczyl 12 stopien sprezania, bo raz ze silnik duzo nie pozyje, a dwa paliwo dostepne na stacji benzynowej moze okazac sie niewystarczajacym=spalanie stukowe nawet przy 98(99+vpower) oktanach.
Moj walek, ktory bynajmniej seryjny nie jest, posadzony jest na kolysce ktora jest rowniez opuszczona, wiec to kolejny mankament mozliwosci spotkania sie zaworu z tlokiem, pomijajac to ze same jego krzywki powoduja to ze zawor siada glebiej.
Jesli sie nei myle, moj zestaw(glowica zjechana, + walek 296 + zjechana "kolyska") przy max otwartych zaworach nie powodowal ich "wyjscia" poza plaszczyzne glowicy.
ALE! nalezy wziasc pod uwage jedne maly fakt - bezwladnosc - ktora odgrywa wielka role przy obrotach rzedu 7 tysiecy. Wiec mierzenie na sucho, malo wiarygodne jest.

Mysle ze lada Niwa nie ma tlokow wypuklych, a plaskie, albo nawet z wkleslym denkiem(mowa o tloku 79+mm). Natomiast lada 1300 na pasku, ma tloki z tzw kieszonkami na zawory, ktore ulatwiaja sprawe miniecia sie tloku z zaworem.
Z tego co ja sie orientuje, wykonanie tego jest na tyle nieprecyzyjne ze i tak tlok z zaworem sie spotkac moze. Wiec ratuje tylko obrobka reczna.

Prosze zdjecia napotkania zaworu przez tlok(albo odwrotnie)
Kolizja Zawor Tlok
Artykul czlowieka z Vilnius Lithuania - to tam gdzie powstal VFTS powinien znac sie na rzeczy.

Okazuje sie, ze sprezyny zaworowe oryginalne moga byc za slabe.


Dodam jeszcze iz przestrzegali mnie, ze w silniku klasyka, samo splanowanie glowicy moze spowodowac spotkanie sie tloka z zaworem, wiec polecam tloki z silnika 1300 - 79+ z kieszonkami na zawory.
Wszystko po planowaniu, nalezy poddac obrobce recznej, celem usuniecia wszelakich kantow, rantow, ostrych krawedzi ktore przyczynia sie do spalania stukowego.
  
 
Cytat:
2005-09-23 21:17:11, Krzysztof-Fleszer pisze:
Moj walek, ktory bynajmniej seryjny nie jest, posadzony jest na kolysce ktora jest rowniez opuszczona, wiec to kolejny mankament mozliwosci spotkania sie zaworu z tlokiem, pomijajac to ze same jego krzywki powoduja to ze zawor siada glebiej.


Krzychu, to akurat nie jest powiedziane że jak masz niżej kołyskę to zawory idą niżej. Tj. tak by było gdybyś miał seryjny wałek.
Ty jednak masz wałek sportowy i nie wiesz jaką metoda był wykonany. Najprawdopodobniej przez przeszlifowanie wałka seryjnego. A skoro tak to przeszlifowanie wałka + niższa kołyska może wyjść na zero. A jakim to sposobem to powiem Ci jak sie spotkamy. Byłem dziś w takim warsztacie, REWAR się nazywa który zajmuje się regeneracją wałków i wyrobem sportowych i po parunastominutowym ciągnięciu za język udało mi sie dowiedziec od gościa na jakiej zasadzie się to robi.
Cytat:
I Mysle ze lada Niwa nie ma tlokow wypuklych, a plaskie, albo nawet z wkleslym denkiem(mowa o tloku 79+mm).


Według inz. Czecha tłoki do Niwy 1,6 są wypukłe. Nie wiem tylko czy wszystkie, czy też jako opcja ale inż. twierdzi że są takie i że sam na takich tłokach składał już silniki. Natomiast to co piszesz odnosi sie do Niwy 1,7


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Ok chłopaki to już dużo wiem teraz odnośnie tych zaworów czy ma ktoś pojecie jakie powinny być w A gr.??
  
 
Cytat:
2005-09-23 21:52:32, radek-vfts pisze:
Ok chłopaki to już dużo wiem teraz odnośnie tych zaworów czy ma ktoś pojecie jakie powinny być w A gr.??


Na twoim miejscu skobinował bym najpierw homologację, skoro samochód ma służyć jako rajdówka z PZM. Budowanie silnika bez tej "wiedzy" może skończyć się tak, że będzie trzeba go budować od nowa

W homologacji powinny być wszystkie interesujące cię informacje dotyczące maksymalnych wielkości elementów silnika (kanały, zawory, pojemność itp.)

  
 
Homologacje to ja mam tylko nie potrafie tego tam znaleść bo ja nie gawarim pa ruski i ne parle france
Dlatego pytam na forum bo moze ktoś wie ??
Także jeśli ktoś coś wie na ten temat to prosze o info
  
 
Homologacje to ja mam tylko nie potrafie tego tam znaleść bo ja nie gawarim pa ruski i ne parle france
Dlatego pytam na forum bo moze ktoś wie ??
Także jeśli ktoś coś wie na ten temat to prosze o info
  
 
Cytat:
2005-09-23 23:41:10, radek-vfts pisze:
Homologacje to ja mam tylko nie potrafie tego tam znaleść bo ja nie gawarim pa ruski i ne parle france Dlatego pytam na forum bo moze ktoś wie ?? Także jeśli ktoś coś wie na ten temat to prosze o info


znalazłeś to gdzieś na necie czy masz w formie papierowej? jak w wersji elektronicznej to podaj link - może coś rozszyfrujemy
  
 
na zsiguli.hu jest homologacja VFTSa i chyab 2 homologacje o ile dobrze pamietam wlasnie grupy A - 5 i 7 zdaje sie.
A rozmiary sa zdaje sie na rysunku(przynajmniej szerokosci kanalow)
  
 
Oto link do tej homologacji http://zsiguli.hu/english/english.html
lada 21074 jak ktośto rozszyfruje to byłbym wdzięczny za wszelkie info
Szerokości kanałów są tylko za chiny nie umię znaleść tych wymiarów dotyczących zaworów??
  
 
Na stonie wchodzisz w zakładke Mods czyli 3 od lewej strony i tam już są te homologacje.
  
 
zawór ssący 37mm
zawór wydechowy 31.5mm
  
 
Tak też myślałem że to jest to ale nie byłem pewny i wolałem się upewnić
Dzięki za info czyli zawory zostają seryjne a szkoda
pozdrowionka
  
 
Cytat:
2005-09-25 18:02:29, radek-vfts pisze:
Dzięki za info czyli zawory zostają seryjne a szkoda


niekoniecznie... musisz zachować fabryczną długość, średnicę trzonka i średnicę zaworu. Kształt "grzybka" możesz modyfikować i jest tu pewne pole do popisu.
  
 
Najgorsze w ladzie sa kanaly, ktore trzeba zmodyfikowac.
W tym roku na wegrzech slyszalem, ze zmiana zaworow nie jest az tak wazna, jak powieszenie i dopasowanie kanalow.
  
 
Cytat:
2005-09-26 12:09:23, Krzysztof-Fleszer pisze:
Najgorsze w ladzie sa kanaly, ktore trzeba zmodyfikowac. W tym roku na wegrzech slyszalem, ze zmiana zaworow nie jest az tak wazna, jak powieszenie i dopasowanie kanalow.


To oczywiste, bo co da Ci większy zawór skoro średnica kanału zostanie ta sama

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986