Jak powinien byc ustawiony zaplon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mierze lampa stroboskopowa ustawienie zaplonu i pokazuje mi ok. 2cm przed zabkami , kreskami na oslonie rorzadu w 1.6 EFI 8 zaworów.
w jakim miejscu on powinien byc ??? jak powinien byc ustawiony zaplon?
silnik pracuje nierowno, strzela w filtr. sprawdzone wszystkie czujniki... nie wiem juz czego sie czepnac...
nie bylem jeszcze na diagnostyce.
gdzie jest czujnik polozenia walu korbowego?
pozdr. Arko
  
 
Cytat:
2005-09-23 20:00:08, Arkos pisze:
witam mierze lampa stroboskopowa ustawienie zaplonu i pokazuje mi ok. 2cm przed zabkami , kreskami na oslonie rorzadu w 1.6 EFI 8 zaworów. w jakim miejscu on powinien byc ??? jak powinien byc ustawiony zaplon? silnik pracuje nierowno, strzela w filtr. sprawdzone wszystkie czujniki... nie wiem juz czego sie czepnac... nie bylem jeszcze na diagnostyce. gdzie jest czujnik polozenia walu korbowego? pozdr. Arko



a co to masz za model escorta?
jak strzela w gaźnik i chodzi nierówno to pewnie jest za wczesny.Jeżeli masz gaźnik to pewnie masz też aparat zapłonowy wówczas nie masz czujnika połozenia wału a kąt wyprzedzenia zapłonu zmieniasz obracając bardzo delikatnie aparatem zapłonowym po uprzednim popuszczeniu sruby.I tak obracajac przeciwnie do kierunku obrotów wałka rozrządu przyspieszasz zapłon a zgodnie z jego ruchem opóźniasz.Ruchy naprawdę bardzo niewielkie.Spróbuj go delikatnie opóźnić mniej więcej tak zeby na lampie zbliżyło się do pierwszej kreski.
  
 
Sorry za uszczypliwość ale jak EFI moze strzelać w gaźnik???
  
 
Hmmm, moze przestawil Ci sie rozrzad
  
 
panowie to jest EFI 1.6 pelny wtrysk.. auto kolegi...
fakt on cos grzebal przy rozrzadzie.. wymienial pasek, i kiedys cos mi marudzil ze mu sie przestawilo bo przypadkowo przekrecil rozrusznikiem czycos takiego. takze to moze byc niezly trop...
w tej chwili raczej koncetrujemy sie na szukaniu bledy ktoregos czujnika... moze to czujnik polozenia walu? ale gdzie on jest ???
sporbujemy odczytac kody bledow z komputera, kody blyskowe. wtedy bede wiedzial wiecej...
pzdr.Arkos
  
 
specem nie jestem ale skoro istnieje uzasadnione podejrzenie że rozrząd jest przestawiony, to po co szukać dziury w calym gdzie indziej?
  
 
Chessus, jak mozna zaczynac od dupy strony????? Sprawdz rozrzad, przeciez od niego zalezy w ktorym momencie masz zaplon. Sprawdz czy masz na znakach a pozniej sprawdzaj czujniki.
  
 
sprawdzielm rozrzad jest jak ksiazka pisze, idealnie na znaki...
nawet zrobilismy myk i przestawilismy o jeden zabek walek rozrzadu do przodu, nic tpo nie dalo. dalej jest za wczesny zaplon chociac mniej niz wczesniej ale strzela w filtr tak samo az sie zapinki odginaja :/
czujnik polozenia walu juz znalazlem, zmierzylem i ma 2802 omów czyli miesci sie w granicach 200...450...
probowalismu odczytac kody bledow, liczyc blyski leda wyszlo ze pokazal blad nr 21...
pozdr. Arkos