MotoNews.pl
  

1.8 TD sam sobie dodaje gazu - sam przyspiesza. CO jest gran

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś wróciłem z trasy ( 200km w jedną strone) i zaniepokoiło mnie takie zjawisko: (ESSi 1.8 TD mk7)
Trzymając pedał przyspieszenia w jednym położeniu i nieważne czy jade 40km/h czy 120km/h auto samo wyraźnie chwilowo przyspiesza po czy utrzymuje tą "nową" prędkość. po jakimś czasie znowu samo zwalnia.
Dodam że teren po którym jechałem był równy, nie było żadnych wzniesień.
Auto samo potrafiło przyspieszyć nawet o ok 20km/h więcej niż jechałem. Bardzo dziwne uczucie.....
Co może być tego przyczyną? niesprawne turbo? wtryski? może pompa wtryskowa? a może kiepska ropa?
miał ktoś z was taki przypadek? Dodam , że to nie było jeden raz tylko kilkanaście.....
  
 
oto dowód, że essi żyje własnym życiem
a serio, to nie mam zielonego pojęcia co to być może... ale z czystej ciekawości sam chętnie bym się dowiedział...

pozdrawiam...
  
 
Byl juz taki problem opisany na forum. Zarejestruj sie i skorzystaj z wyszukiwarki, na pewno gdzies to bylo
  
 
Może ten post komuś wpadnie "w oko" i zrobi link, bo przeglądanie ponad 300 stron nie należy do przyjemności. Ale poświęce sie i bede szukać.
  
 
Miałem taki problem i opisywałem go na forum. Chodziło wtedy o sciętą uszczelkę wkładu filtra paliwa. Ale oprócz tego że sam sobie przyśpieszał było jeszcze kilka innych objawów m.in. kłopoty z odpaleniem po dłuższym postoju. Opisz na forum co znalazłeś u siebie.
  
 
Ta ścieta uszczelka wkładu filtra paliwa co powodowała? Może zasysanie lewego powietrza które szło z ropą do pompy?
Muszę to sprawdzić i napisze.....
Zaraz jeszcze pójde zaślepiś zawór ERG - kilka postów na ten temat poczytałem i niektórym pomogło. tez napisze jak do czegoś dojde...
  
 
Tak łapał lewe powietrze i od czasu do czasu wzrastały i opadały mu obroty podczas jazdy ale tylko wtedy gdy obroty były powyżej 2 tys. Po wymianie uszczelki przeszło. Ale nie na długo bo zaczął szwankować czujnik położenia pedału przyspieszenia - objawy identyczne. Wystarczyło gruntowne czyszczenie chemiczne i przeszło. Narazie czekam co będzie następne
  
 
Dziś rozkręciłem puszkę z filtrem paliwa. Sprawdziłem tam uszczelki. wszystkie wyglądały swietnie poza jedną malutką ( na tej śrubie co skręca puszkę filtra paliwa). Na szczęscie taką miałem w garażu założyłem, wszystko skręciłem. Po za tym dokręciłem wszystkie opaski na przewodach paliwowych i tyle.
troszkę dziś pojeździłem i jak narazie spokój. Nic się nie zdażyło co by mnie zaniepokoiło. Chyba jest oki.
  
 
Cytat:
2005-09-26 13:59:33, Kris75 pisze:
Ale nie na długo bo zaczął szwankować czujnik położenia pedału przyspieszenia - objawy identyczne. Wystarczyło gruntowne czyszczenie chemiczne i przeszło.


A czym go czyściłeś i jak się do niego dobrałeś?
  
 
podejrzewam że to gruntowne czyszczenie chemiczne to właśnie sposób który ci opisałem w innym wątku, poczekajmy na Krisa75 i co on powie.
  
 
TU powinienes zajrzeć, mniej więcej podobne objawy maiłem na początku potem zrobiło się gorzej ale Ess wyleczony
  
 
Cytat:
2006-04-21 10:07:53, Kleszczak pisze:
podejrzewam że to gruntowne czyszczenie chemiczne to właśnie sposób który ci opisałem w innym wątku, poczekajmy na Krisa75 i co on powie.


No tak, ale byłem ciekaw czym konkretnie. Czy ten środek chemniczny ma jakąś nazwę itd.