Ogrzewanie tylnej szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
naprawiłem chłodnicę, zespawałem urwany wydech , a tu ogrzewanie tylnej szyby przestało działać

Bezpiecznik był zły, tzn. nie nosił śladów przepalenia, raczej tak jak by ktoś go wyjął z osłonki i skręcił złozył znowu i wsadził na miejsce. Po wymianie nadal nic, grzania niema. Przekaźnik pyka, kontrolka się nie zapala, nie widać efektu na tylniej szybie czy lusterkach.

Gdzie szukac przyczyny ??
  
 
Mialem to samo.
Co sie okazalo? - wyciagnalem przekaznik ze skrzynki, wydlubalem go z obudowy - takiej czarnej lub brazowej (nie pamietam dokladnie) i poogladalem wszystki luty na plytce.
Okazalo sie ze jeden lut byl pekniety. Wystarczylo przelutowac go jeszcze raz i bylo OK.
Roboty na 5 minut.
  
 
No ja sie tylko ograniczyłem do wyjęcia przekaźnika oczyszczenia z kurzu i włożeniu na miejsce

A czy twój przekaźnik Cykał czy nie ... bo mój cyka, więc nie podejrzewam że jest uszkodzony

Czy na tym przekaźniku coś jeszcze jest ??
  
 
Moj cykal normalnie. Tez zachodzilem dlaczego nie dziala. Ilez sie naglowkowalem. Wreszcie doszedlem do wniosku: coz moze sie stac z przekaznikiem - toz to banalnie proste urzadzenie. No i poszczescilo mi sie.
  
 
Albo jakieś zwarcie, albo masz pozrywane te linki na tylnej szybie.Ale czemu lusterka nie mają ogrzewania to ja już niestety nie wiem
  
 
Że przekaźnik cyka, to jeszcze nic. Cykają styki wzbudzenia przekaźnika, a styki robocze (te, które podają prąd) mogą być zaśniedziałe lub nie podają wogóle prądu. Przekaźnik cyka, ale nie działa.
To tak jakbyśmy odłączyli kabelek od włącznika światła w naszym pokoju. Przełącznik cyka, ale światła nie ma.......
  
 
To może mój c.z. ma ten sam problem... Jak dostać się do przekaźnika c.z. gdzieś w słupku?
  
 
Cytat:
Ale czemu lusterka nie mają ogrzewania to ja już niestety nie wiem



bo to ten sam przekaznik. Jest w nogach kierowcy na bocznej sciance. Z tego co pamietam sa tam tylko 3 i sa opisane.
  
 
Czy ktoś wie jak można odłączyć lusterka za tym przekaźnikiem tam tylko zamontować przełącznik szyby -szyby + lusterka aby np grzać tylko szybę a jak potrzeba to lusterka albo wszystko?
  
 
Cytat:
2005-09-28 09:49:25, malin2 pisze:
Czy ktoś wie jak można odłączyć lusterka za tym przekaźnikiem



A po co?
  
 
Cytat:
2005-09-28 07:07:10, piotr_ek pisze:
To może mój c.z. ma ten sam problem... Jak dostać się do przekaźnika c.z. gdzieś w słupku?



Po prawej stronie w nogach pasażera. Najpierw demontujesz plastik, potem musisz wyjac metalowa skrzynke komputera. Modul c.z. jest pod komputerem.
  
 
lusterka grzane zabierają prąd szybie grzejnej, jeśłi je odłączymy to większy prad pójdzie do tylnej szyby
  
 
Cytat:
2005-09-28 11:09:48, Robert_S pisze:
Modul c.z. jest pod komputerem.



Razem z przekaźnikiem rozumiem? Bo u Morawskiego pisało coś o "środkowym słupku".
  
 
W plastikowym czarnym puzderku, dość niepozornym, jest moduł c.z. zawierający jakiś układ sterujący i przekaźniki (chyba są 2 takowe) Ja tego nie rozbieralem, ale podejrzewam, że taka właśnie jest zawartość.
A dlaczego Morawski pisze o środkowym słupku - nie mam pojęcia, ale na pewno się myli.


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2005-09-28 13:16:15 ]
  
 
Cytat:
lusterka grzane zabierają prąd szybie grzejnej, jeśłi je odłączymy to większy prad pójdzie do tylnej szyby



Sorrki - ale wydaja mi sie to jakas bzdura. Przeciez to wszystko jest policzone na obciazalnosc pradowa.
  
 
ja szczerze watpie żeby to bylo szeregowo polaczone( a nawet jestem pewnien - bo jakby bylo , to w momencie przepalenia jednego z ukaldów nie dzialal by zaden - jak w lamkach choinkowych) , wiec zadne zabieranie pradu nie zachodzi, a odnosnie niedzialajacych rzeczy zwiazanych z tylan szyba - to jakos kurna nie moge uruchomic wycieraczki tylnej szyby ;D

w poprzednich samochodach dzialala i sie nie moge odzwyczaic
  
 
Cytat:
2005-09-30 09:09:56, Hornblower pisze:
Sorrki - ale wydaja mi sie to jakas bzdura. Przeciez to wszystko jest policzone na obciazalnosc pradowa.


W espero jest za słaby alternator i kiepskie przewody.
W focusie odmrażanie trwa kilka chwil. A u nas ? Z lusterek kilka chwil ale z tylnej szyby to porażka.
Dodałem dodatkowe przewody ale tylko trochę poprawiło tą sytuację.
Mam już nową szybę. Zobaczymy co to da.
  
 
Cytat:
2005-09-30 10:41:32, malin2 pisze:
W espero jest za słaby alternator i kiepskie przewody. W focusie odmrażanie trwa kilka chwil. A u nas ? Z lusterek kilka chwil ale z tylnej szyby to porażka. Dodałem dodatkowe przewody ale tylko trochę poprawiło tą sytuację. Mam już nową szybę. Zobaczymy co to da.



alternator jest ok. Przewody - tu rzeczywiście można by wiele poprawić.
Ale najpierw sprawdź różnicę napięć między akumulatorem a stykami na szybie.
Jeśli różnica będzie duża - polecam wstawienie dodatkowego przekaźnika zasilającego tylną szybę.
Aha - najpierw sprawdź napięcie między ujemnym stykiem ogrzewanej szyby a blachą karoserii. Jeśli wyjdzie Ci napięcie wyższe niż 0,5V - poprowadź dodatkowy przewód masy.
Ponadto przypuszczam, że zamontowanie izolacji termicznej pod tylną półką (od strony bagażnika) powinno też odrobine pomóc na parowanie szyby (choć to tylko mój niekoniecznie skuteczny pomysł)


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2005-09-30 12:06:25 ]
  
 
dodatkową masę już dawno mam, jak doprowadziłem dodatkowe przewody. Ktoś z naszego forum już nie pamiętam mówił iż nitki grzejne wraz z wiekiem dają coraz większy opór i doprowadzenie dodatkowego przewodu duzo nie daje.
  
 
większy opór=lepsze grzanie. Mam dwie nitki prawie przerwane, coś tam łaczy ale niewiele i właśnie te punkty najszybciej i najlepiej grzeją.