Wolne obroty - dziwne zachowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam pytanko dotyczące wolnych obrotów. Otóż normalnie, kiedy autko jest nagrzane, na luzie wskazowka waha sie 1000-1100, ale np. podczas jazdy samochodem kiedy puszcze gaz, albo tocze sie "na luzie" to obroty nie zawsze schodza do 1000 ale np. zatrzymaja sie na 1500 i dojda do 1000 dopiero wtedy, kiedy auto sie zatrzyma. Niekiedy tez po dluzszej jezdzie, kiedy zatrzymam sie, samochod na luzie czasami potrafi trzymac 2000.
Czyscilem juz silniczek krokowy, ale nic nie pomoglo...

Bede wdzieczny za pomoc w tej kwestii

Pozdrawiam

-MarviN-
  
 
no ja też mam teraz podobny problem.

a te schodzenie z obrotów dopiero po zatrzymaniu się to chyba normalne przynajmniej na zimnym silniku
  
 
normalne. bylo juz o tym milion razy heh
  
 
Cytat:
2005-09-27 21:45:17, maciek701 pisze:
normalne. bylo juz o tym milion razy heh



ale tym razem to na bank nie chodzi o krokowca
  
 
ja w rs'ie tez to mam, mialem popsutego krokowca ale przy instalacji lpg powiedzieli ze on juz jest nie potrzebny bo instalka ma swoj, ale cos kiepsko dziala bo po nocy jak go odpale to i na benzynie i na gazie musze niezle gazowac zeby mi nie zgasl.pozdr
  
 
ja stawiam na krokowca bo czyscilem go wiele razy ale to czyszczenie to pomaga tylko jak krokowiec sie zacina po stronie mechanicznej czyli tam gdzie jest ten grzybek ktory przepuszcza powietrze. Jednak krokowiec tez moze sie zaciac po stronie elektrycznej tam gdzie goni taki tloczek i jak tam to sie stanie to juz raczej nic nie da sie zrobić bo wyczyscic go w bezynie sie raczej nie da no chyba tylko proba zdjecia tego stalowego kolnierza.
A wlasnie przy zacianjacym sie krokowcu sa takie obiawy jak piszecie.
  
 
spróbuj zresetować kompa i zobaczysz czy coś się zmieni.Jeżeli tak a objaw wróci po jakimś czasie to sprawdź potencjometr przepustnicy.
  
 
Cytat:
2005-09-27 22:00:39, Konrad_RS pisze:
ja w rs'ie tez to mam, mialem popsutego krokowca ale przy instalacji lpg powiedzieli ze on juz jest nie potrzebny bo instalka ma swoj, ale cos kiepsko dziala bo po nocy jak go odpale to i na benzynie i na gazie musze niezle gazowac zeby mi nie zgasl.pozdr


krokowiec od gazu odpowiada za dawke gazu do spalania krokowiec na silniku za dawke dodatkowego powietrza do spalania. wiec to nie o samo ci gazownicy co ci to powiedzieli to jacyś sciemniacze.
jesli krokowec na silniku sie zatnie w pozycji zamknietej to komp jesli to zauwazy poda sygnal ze trzeba zmniejszyc ilosc gazu do kolektora zeby mieszanaka nie byla zbyt bogata przez to na zimnym silniku auto ci zgasnie.
ssanie to nic innego jak wiekszy proporcjonalnie nadmiar powietrza do spalania.
  
 
jaka instalacja lpg i jaki motor efi,cfi,monowtrysk,gażnik?
na benzynie najczęściej głupieje przez potenjometr lub mapsensor wtrysku(taka czarna kostka z wężykiem i wtyczką)-jeśli chodzi o monowtryski.
  
 
jak sie resetuje kompa ? tzn na ile trzeba odpiać akumulator ?
  
 
a co wy macie do krokowca? takie zachowanie sie obrotow jest normalne... sygnal z czujnika predkosci podwyzsza je w trakcie jazdy na 1500,a pozniej na ok 1100... co wy chcecie naprawiac? tak jest w essich.