Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mbanaszk Ford Escort MKV clx ... polkowice/radom | 2005-09-28 22:33:12 Ja byłem tym forumowiczem :] ja sobie kupiłem termowyłącznkik, który załącza wentylator w przedziale od 85st... jak to ma się do wskaźnika ? Włącza się na literce R (NORM pisane od góry...) czyli w dolnej częsci zakresu temp...
A wymieniłeś ten wyłącznik ? Tak on wygląda : ![]() [ wiadomość edytowana przez: mbanaszk dnia 2005-09-28 22:51:54 ] [ wiadomość edytowana przez: mbanaszk dnia 2005-09-28 22:52:21 ] |
![]() hanf0777 MKVI Warszawa-Wola | 2005-09-28 23:06:24 mam identyczny problem, czujnik wymienialem ale jest to samo, mam pytanko czy sa moze rozne te czujniki czy wlaczaja sie przy roznych temeraturach? to czesta doleglosc escorta chyba |
mbanaszk Ford Escort MKV clx ... polkowice/radom | 2005-09-29 08:34:44 Co do wskazań to też mi się wydaje że jest niedokładnie... równie niedokładnie co wskaźnik paliwa....
Bo jeżeli 90st jest w pierwszej części zakresu, to jaka temp. panuje przy czerwonym polu ? Poprzez niedokłądne wskazania temp, a w efekcie przegrzanie silnika dobiłem skode niegdyś... |
![]() bobslej3 Escort 1.6 16V Warszawa | 2005-09-29 08:39:29 ja nie musiałem wymieniac tylko nie stykało więc zcisnąłem opaską i jest git |
![]() bobslej3 Escort 1.6 16V Warszawa | 2005-09-29 08:59:17 najlepiej sprawdz jak Ci się nagrzeje silnik to poruszaj wtyczką na tym termowyłaczniku u mnie był wymieniony czujnik temperatury i wzkanik sobie wariuje raz nic nie wskazuje raz normalnie ale wetylator się załacza |
mbanaszk Ford Escort MKV clx ... polkowice/radom | 2005-09-29 10:14:10 Możesz zrobić jeszcze jedną rzecz... pozbyć się wtyczki... ja mam teraz dwa kabelki z końcówkami bez tej plastikowej wtyczki... tylko trzeba je zaizolowac ( izolacją termokurczliwą ) by nie było zwary, bo wtedy wentyl bedzie chodził cały czas... Jak to podepniesz do włacznika jest bez znaczenia,bo poprostu włacznik robi zwarę...
Jak nie pomoże to nie mam już koncepcji... u mnie zadziałao odrazu, choć przyznam że była to ostatnia rzecz do której doszedłem - po drodze szukałem i wykluczałem wszystko. Nie daj sobie wmówić że właczenie wentyla zależy od termostatu. A co do koloru to rózni się w zależnosci od zakresu działania. |
cozi remont silnika os sc | 2005-09-29 14:55:48 napraw to szybko bo zagotujesz olej i wiesz co sie stanie...
a propo termowyłącznika to moge tylko dodać, że silniki forda pracuja w wysokich temperaturach i czujnik powinien mieć zakres 97-102 co tez mi sie wydawalo dziwne-w kazdym razie taki jest w 1,6 EFI. a dopuki nie naprawisz to lepiej jak kolega radzi połącz kabelki i niech wentylator chodzi cały czas, bo sie któregoś dnia mozesz bardzo zdziwic. |
![]() xymoxjim Escort MKVII 1.8TD Ełk | 2007-05-20 20:35:34 Witam. Pozwolę sobie odgrzać wątek.
Mam escorta 1.8 TD z klimatyzacją. Mam wrażenie, że grzeje mi się silniczek. Wentylator nie załącza się gdy silnik się zagrzeje. Dopiero kiedy włączę klimę to razem ze sprężarką włącza się klimatyzacja. Jak tylko sprężarka przestanie chodzić to i wentylator się wyłącza. Jeśli silnik jest zimny i włączę klimatyzację to wentylator się nie włącza czyli tu jest ok. Termostat wydaje się być ok bo ta gruba gumowa rura się nagrzewa. Żeby przekazać wszystko co zaobserwowałem napiszę też, że kiedy ostatnio jeździłem trochę szybciej na trasie i też temperatura mi podskakiwała (tzn. autu), nawet jak się zatrzymałem i zgasiłem silnik to coś tam strzelało i stukało, jakby metal się rozprężał. Sprawdziłem ten zielony przekaźnik za akumulatorem i był czyściutki, styki są ok. Kiedy odłączę wtyczkę od włącznika wentylatora to on kręci się cały czas (bez żadnych zmostkowań na wtyczce). Postaram się sprawdzić ten włącznik tzn. wykręcę go podłączę pod wtyczkę i podgrzeję delikatnie płomieniem. A może ktoś ma jakieś inne pomysły co może się dziać z tą temperaturą ? Dlaczego wentylator włącza się z klimatyzacją ? |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2007-05-21 10:18:26
Chlodnica klimy potrzebuje chlodnego powietrza, by skraplac gaz w instalacji. Wiatrak na I biegu ten przeplyw powietrza zapewnia, a przy okazji chlodzi chlodnice ukladu silnika. Czyli wszystko masz ok. Co do czujnika temp plynu, jego rezystacja wzrasta wraz z temperatura. Po przekroczeniu pewnej wartosci (gdy ciecz jest odpowiednio goraca, opor jest tak duzy, jakbys wyjal wtyczke wlasnie. Czujnik nie przewodzi pradu, zalacza sie wiatrak. Wyjmiesz wtyczke jest to samo, bark przeplywu pradu, wiatrak sie wlacza. U mnie w TD silnik nie ma tendencji do przegrzewania sie. Mam oslone pod silnikiem, temperatura caly czas miedzy literami O-R, tylko pod duze wzniesienia wzrasta do poczatku litery M. Ale wentylator schladza po chwili do poczatku literki O. |
Mufasa Ford Escort Nowy Prażmów | 2007-05-24 18:05:51
A jak sie nie wlaczy wentylator po zwarciu wylacznika termicznego?? Tak jest w moim EFI. Zastanawiam sie moze mam wentylator z przekaznikiem i on nie zwiera. Jak poznac ktora mam wersje. Przy akumulatorze mam jeden przekaznik,szary,ale za baardzo nie wiem jak sprawdzic jego zadzialanie. Jezeli wogole on jest od tego. |
Mufasa Ford Escort Nowy Prażmów | 2007-05-24 19:01:02
Tyle ze u mnie waz wlotowy i wylotowy sa gorace,plyn plynie. mierzac rezystancje wylacznika wentylatora widze ze rezystancja maleje i tak przy 3000omow zaczyna mi sie gotowac woda(musze wymienic ja na plyn o podwyzszonym wrzeniu). wiec termostat raczej sprawnie pomyka. czujnik temp.(ten do kokpitu) raczej jest zwalony. pokazuje nonstop z zakresu 500-1000omsow. |