MotoNews.pl
2 Szarpanie przy jednostajnej jezdzie (116785/0)
  

Szarpanie przy jednostajnej jezdzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam! jestem nowy na tym forum i nie wiem czy ten problem byl juz pouszany. szukalem co prawda ale nic konkretnego nie znalazlem. mam bumke e-30 2,0 z 88r i problemy z silnikiem. mianowicie gdy probuje jechac ze stala predkoscia silnik bardzo szarpie. gdy przyspieszam problemu nie ma. nawet nie zauwazylem zeby moc stracila. nie mam pojecia od czego to moze byc i prosze o pomoc!!! moze ktos mial juz podobny problem i wie jek sie z nim uporac. z gory dzieki. pozdro
  
 
To na pewno coś poważnego. Najlepiej mi ją sprzedaj, za parę stówek i będzie po kłopocie
  
 
Cytat:
2005-09-30 11:23:30, mlodybiernat pisze:
witam! jestem nowy na tym forum i nie wiem czy ten problem byl juz pouszany. szukalem co prawda ale nic konkretnego nie znalazlem. mam bumke e-30 2,0 z 88r i problemy z silnikiem. mianowicie gdy probuje jechac ze stala predkoscia silnik bardzo szarpie. gdy przyspieszam problemu nie ma. nawet nie zauwazylem zeby moc stracila. nie mam pojecia od czego to moze byc i prosze o pomoc!!! moze ktos mial juz podobny problem i wie jek sie z nim uporac. z gory dzieki. pozdro


opisz dokładnie problem, czy na każdym biegu, czy przy każdej prędkości obrotowej, czy masz gaz i czy na tym i na tym się dzieje, kolego więcej szczegułów
  
 
Cytat:
2005-09-30 11:27:10, Milas pisze:
To na pewno coś poważnego. Najlepiej mi ją sprzedaj, za parę stówek i będzie po kłopocie


a ja dam więcej...
  
 
mam gaz i dzieje sie tak na kazdym biegu i praktycznie przy kazdej predkosci obrotowej silnika. sprawdzalem juz uklad dolotowy i jest ok.
  
 
na gazie przez to nie da sie praktycznie jechac a na benzynie jest bardzo ciezko. ale sa momenty uda sie kawalek przejechac bez wiekszych szarpniec
  
 
hmm dziwne przyspiesza normalnie tylko przy stałej lipa,
prądzik sprawdziłeś ?
  
 
na gazie przez to nie da sie praktycznie jechac a na benzynie jest bardzo ciezko. ale sa momenty uda sie kawalek przejechac bez wiekszych szarpniec
  
 
jaki pradzik mam sprawdzic?
  
 
cewka, kable, świece
  
 
na jednym kablu mam przebicie ale to do tej pory nie przeszkadzalo a mam juz ja rok. mozliwe ze sie tak pogorszylo? a cwka wydaje mi sie jest dobra bo tam jest taki guziczek kontrolny i jesli jest wcisniety to znaczy ze cewka jest ok(podobno). ale sprawdze jeszcze te swiece. dzieki. jesli to nie bedzie to to znowu sie odezwe. pozdro!!!
  
 
Cytat:
2005-09-30 12:08:05, mlodybiernat pisze:
na jednym kablu mam przebicie ale to do tej pory nie przeszkadzalo a mam juz ja rok. mozliwe ze sie tak pogorszylo? a cwka wydaje mi sie jest dobra bo tam jest taki guziczek kontrolny i jesli jest wcisniety to znaczy ze cewka jest ok(podobno). ale sprawdze jeszcze te swiece. dzieki. jesli to nie bedzie to to znowu sie odezwe. pozdro!!!


identyczne objawy miał mój ojciec(w innym aucie) okazało sie, że była to wina jakiegoś kabelka, był zaśniedziały, a w ASO chcieli mu pół silnika rozebrać... Za dwie godziny około będę się z nim widział to zapytam od czego ten kabelek był... pzdr
  
 
No ciekawy przypadek.
Wszystko wskazuje na elektrykę, Jeztom może mieć rację, kabelek.
Zapal silnik i ruszaj delikatnie wszystkimi kabelkami??????

Jak szarpie gwałtownie to całkowicie traci zapłon, na pierwszy ogień cewka, potem kabel od cewki do rozdzielacza. a potem pomyślimy dalej.( nie pamiętam jaki masz silnik).

Może mnie ktoś uświadomi co to za guziczek kontrolny na cewce, o którym kolega pisze.
Cytat:
? a cwka wydaje mi sie jest dobra bo tam jest taki guziczek kontrolny i jesli jest wcisniety to znaczy ze cewka jest ok(podobno).

  
 
NO i się dowiedziałem, musze troszke sprostować moją wypowiedź, szarpanie autem miało miejce gdy był nadpalony przewód wysokiego napięcia to raz, szarpanie na gazie i chwilami słabnięcie auta to winien był przewód zasilający instalację gazową, poprowadzony z akumulatora. pzdr Tyle się dowiedziałem i nie są to moje słowa tylko mego łojca...
  
 
wymienilem kabelki od świec ale problem nie zniknął. nadal szarpie. nie chce jechac do serwisu bo raz tam bylem, straciłem 50zł i niczego sie nie dowiedzialem. a moze to byc na przykład mechaniczne uszkodzenie komputera? jakiś kondensator czy czos?
  
 
Sprawdz dokładnie wszystki kabelki przy cewce, miałem kiedyś podobny problem (w innym aucie), wydalem kilka stówek na mechaniorów i nic, aż pewnego dnia pogrzebaliśmy z ojcem i okazało się że jeden z przewodów przy cewce raz miał styk a czasem nie i robił tyle zamieszania. Delikatne podczyszczenie i dobre wpięcie go usuneło cały problem. Sprawdz i przeczyść jeszcze świece, a na przewody WN pryśnij WD40 i poczekaj z 10 minut z odpaleniem. Takie są moje sugestie.
  
 
Jak możesz niedrogo podpiąć się do kompa to może to dać odpowiedż.
  
 
A ja miałem to samo w 520 z 89 r. Okazało się ze wystarczyło na noc zamoczyć w nafcie silniczek krokowy (ten na obejściu powietrza do przepustnicy). Rano już nie było problemu.
  
 
Krokowy odpowiada raczej za bieg jałowy.
Nie zgadzam się.
  
 
A ja sie z Toba zgadzam. Krokowy odpowieda za regulacje obrotów na jałowym biegu. Ale wymycie go mi pomogło.