Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2005-10-04 08:18:07 mam podobny problem. na razie nierozwiązany, więc dołaczam się do wątku kolegi...Dodam, że na LPG i benzynie u mnie jest to samo ![]() |
![]() haryb Ford Escort 1.6 16V ... Chełmno | 2005-10-05 09:39:35 no ok ale wytlumaczcie dlaczego po odpieciu czujnika połozenia przepustnicy wszystko jest ok?! i lepiej pali i rowniotko chodzi na wolnych i sie nie zawiszaja obroty?! Poprotu nie chce wydac kase na krokowiec a pozneij okaze sie ze to jednak nei bylo od niego. |
![]() Mr_Ozi Warszawa | 2005-10-05 10:04:40 Dlaczego Krokowiec? Bo ten czujnik położenia przepustnicy to zwykły potencjometr. Jeśli go pomierzyłeś i był OK - to znaczy, że jest OK. Krokowiec to niestety bardzo skomplikowany regulator (o czym pisał Slawko).
Dlaczego działa lepiej - nie wiem. Ale możliwe jest, że komputer nie odbierając sygnału z tego czujnika włącza tryb awaryjny i np. nie steruje krokowcem. Ale to moje przypuszczenie - gdybanie. Pozdr. Mr_Ozi |
![]() haryb Ford Escort 1.6 16V ... Chełmno | 2005-10-05 10:08:34 tryb awaryjny jest wowczas tylko kiedy komputer sam stwierdzi ze jest uszkodzony innych trybow awaryjnych nie ma komp!
A tak na marginesie to krokoweic tez pomierzylem i tez sa dobe parametry!!! a co do potencjometra to nie jest takie proste poniewaz moze miec ona dobre wskazania ale np brak plynnosci lub inne tego typu rzeczy. Sławko moze ty mi jakos to wyjasnisz dlaczego na odpietym czujniku położenia przepustnicy jest wszystko dobrze!!?? |
![]() Mr_Ozi Warszawa | 2005-10-05 10:31:14
Hmm... A rozważ teoretycznie jak zachowałby się komputer gdyby istotnie był uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Co wtedy? Skąd miałby wiedzieć, że ma mieć taki a nie inny kąt wyprzedzenia zapłonu, więcej albo mniej paliwa wtryskiwanego, itd. Co wtedy by zrobił? Jak sterował krokowcem? Ja _NIE_TWIERDZĘ_ że masz złego krokowca i dobry czujnik - po prostu krokowiec jest bardziej podejżany bo ma większy wpływ na zachowanie silnika. Ja też walczę z obrotami i nawet wymieniłem zawór odpowietrzania skrzyni korbowej, aby wykluczyć inne rzeczy. Ale ja stawiam na krokowca (u siebie) - niestety ![]() Pozdr. Mr_Ozi |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2005-10-05 10:32:04
Dlatego, że komp nie bierze pod uwage tego czujnika i wywala błąd. I/lub Dane bierze z mapy zapisanej w pamieci na stałe(o ile ma taką mapę dla tego czujnika). Moze byc jeszcze uszkodzona ścieżka rezystywna w okolicy pozycji spoczynkowej, lub(co jest bardziej prawdopodobne) wiesza sią. Możliwe , że jakis brud dostał się pod TPS'a, lub sama przepustnica nie zawsze wraca dokładnie w pozycje spoczynkową i nie pozwalaTPS'owi wrócić do poz spoczynkowej. Pisałem Ci już na FCP, abyś odkręcił TPS'a i spróbował przykręcić tak aby to napiecie spadło do ok 0.6V. Ostatecznie(jeśli da rade) to kombinerkami skręć ten kawałek osi przepustnicy co napędza potencjometr. |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2005-10-05 10:41:34
![]() ![]() ![]() Po pierwsze: nie wszystkie czujniki służą do regulacji w/w kątów, wtrysków itd. Czujniki typu TPS, ECT, IAT, MAF, MAP itd. służą tylko do korekcji wcześniej ustalonej mapy wtrysków oraz kąta wyprzedzenia zapłonu. Nawet jak poodłaczasz w/w czujniki to silnik bedzie pracował, z tym, że tylko na mapach ustalonych przez producenta i zapisanych w pamieci. Mapy są srednią, dlatego kazdy silnik bedzie jeździł inaczej. Uff, wiecej nie pisze. |
![]() haryb Ford Escort 1.6 16V ... Chełmno | 2005-10-05 10:41:50 ok Sławko spróbuje jeszce wypiłować takie fasolki na dziurach od mocowania i przesunac tpsa tak by bylo mna maksa najmniejsze napiecie i zobacze co wowcza bedzie sie dzialo. narazie dziekuje za rady i sugestie. |
![]() Mr_Ozi Warszawa | 2005-10-05 10:52:56
No oto mi właśnie chodziło, tylko Ty to ładnie ubrałeś w słowa. Pozdr. Mr_Ozi |
![]() haryb Ford Escort 1.6 16V ... Chełmno | 2005-10-20 07:27:55 Własnie jestem po twstowej jezdzie na innym czujniku położenia przepustnicy i jest to samo ![]() ![]() |