Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
solek1315 rzeszów | 2005-10-03 15:30:10 Czym się rózni ustawianie zapłonu za żarówkę od ustawiania na lampę stroboskopową? Pozdro, z góry dzięki. |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-10-03 16:20:33 W gruncie rzeczy zapłon ustawia się na żarówkę. Czyli punkt w którym następuje zestyk platynek na przerywaczu. Lampa natomiast mówi nam jak ustawiliśmy (aczkolwiek wielu poprostu ustawia na lampę) zapłon i jak pracuje aparat. Chodzi mi tu głównie o o identycznośc zapłonów (identyczny kont wyprzedzenia) na pierwszym jak i na drugim garnku. Cacek swojego czasu mnie uświadomił co i jak. Skoro krzywki przerywacza w aparacie potrafią mieć 0.2mm odchyłki to jak tu wyrególowac zapłon???...... |
![]() Roli666 Bestyja Cz-wa | 2005-10-03 18:55:25 Sorki że sie trącam,ale mam pytanie. Czy warto kupić taką lampe za ok 40% wartości tej z Allegro, bo mam okazje i nie wiem czy sie opłaca i czy mi sie nie wysra po kilku użyciach.
[ wiadomość edytowana przez: Roli666 dnia 2005-10-03 18:55:45 ] |
![]() Lukasz128 F&F Wolny Słuchacz :) Fiat 128 3p Tarnowskie Góry | 2005-10-03 20:48:20 Witam
Jezeli masz klasyczny zaplon na przerywaczu to stroboskop jest calkowicie nie potrzebny, jak masz wprawe to idealnie ustawisz na lampke lub swiece, podwarunkiem ze nie ma luzow na aparacie lub lancuszku rozrzadu (w maluchu ) jeszcze dokladniej mozna na swiece ustawic czyli jak masz kopulke to podpinasz swiece bezposrednio do cewki patrzysz kiedy pojawi sie iskra i ustawiasz aparta do pokrycia cechy. Jak ustawisz na lampke czy swiece to aparat nie moze byc zamocno poluzowany musi miec mase a lampke najlepiej podlaczyc do cewki pod styk 16 a nie pod aparat ![]() |
![]() NAZIK F&F Sympatyk Clio 16s Kraków | 2005-10-04 00:21:55 ja mam jakies dziwne jazdy z moca na obrotach powyzej 4000 rpm - słabnie ale nie przerywa - po prostu z oporem sie "wkreca wyzej"
czy miarodajne byloby takie ustawienie zapłonu: trzymam silnik na 4000 rpm na luzie krece aparatem tak zeby ustalic jak najwyzsze obroty? wpadlem niedawno na ten pomysl jak myslicie da rade??? a jak nie da to moze chociaz byloby to dobrym testem sprawności aparatu zaplonowego - wyprzedzenia zapłonu??? |
![]() HNT F&F Sympatyk był 126R-5 2x BMWe30 ... Mikołów | 2005-10-04 00:52:39
Nie wiem po co takie kombinacje? w maluszku robie to tak: dokladnie ustawiam przerwe na przerywaczu jak fabryke tj 0,47-0,53mm, (szczelinomierz 0,50mm) na kole zamachowym jest cecha w postaci malej szczerby, na wewnetrznej str. kola pasowego, (a takze punkt na pokrywce filtra odsrodkowego) w serii musi sie pokryc z dziesiatym stopniem patrzac prostopadle na kolo pasowe (ostatnia gorna kreska podzialki) gdy to juz mam podlaczam diode lub zarowke pod konektor cewki ( gdzie podlaczony jest kabel z aparatu zaplon.) drugi biegun do masy (na aucie, silniku), zrzucam kable ze swiec, właczam zaplon, luzuje aparat i szukam granicy przy ktorej lampka sie zapala. potem zakrecam aparat, krecac w prawo walem sprawdzam czy lampka zapala mi sie na wczesniej zadanym stopniu zaplonu... dodam jeszcze ze przy glowicy -3mm i walku ireco-4 lepiej mi auto chodzi na 9 stopniu... uffff chyba bardziej zobrazowac juz sie nie da... ![]() [ wiadomość edytowana przez: HNT dnia 2005-10-04 00:54:37 ] |
![]() bart322 F&F Sympatyk Jeep i passeratti Kobielice | 2005-10-04 08:26:43 HNT, ja mysle ze Nazik zna sama zasade ustawienia zaplonu... |
![]() Smutny_Gizd F&F Sympatyk drutwagen Allenstein, Ostpr. | 2005-10-04 08:54:42 NAZIK - spróbować możesz, ale mam wątpliwości czy to na pewno zadziała. Chodzi o to, że silnik pod obciążeniem może reagować zupełnie inaczej niż na luzie, choćby ze względu na inny skład mieszanki.
Nie wiem jak masz ustawiony zapłon, ale mocne wyprzedzenie czasem źle odbija się na "górze". Też niedawno coś takiego miałem - silnik nie chciał wkręcić się na biegu wyżej niż 5000 rpm. Wystarczyło przestawić zapłon na ~8 st. i jak ręką odjął ![]() |
![]() NAZIK F&F Sympatyk Clio 16s Kraków | 2005-10-04 15:26:04
własnie tego sie obawiam no cóż, trzeba potestować bo inaczej nic nie bedzie ![]() generalnie chodzi mi bardziej o sprawdzenie aparatu niz o jakiekolwiek ustawienie silnika. bo cos nie moge sie dograc z tym moim aparatem te kamyki odsrodkowe costak lataja a nie mam drugiego zeby porownac ![]() za niedlugo cos pogrzebie i napisze jak sie udaly proby ![]() |
kz61 Peugeot 306 XN Bochnia | 2005-10-04 17:41:43 Sprawdż kołki na których zawieszone są sprężynki. Mogą być wytarte na szpilki albo kiwają się w podstawie jak nitowanie popuściło. Jak masz obrotomierz to śrubą od przepustnicy zjedż z obrotami na minimum. Jak osiągniesz 600 obr/min i silnik będzie jeszcze RÓWNO pykał to nie jest żle. Jak masz lampę to przy oświetleniu koła pasowego na wolnych obrotach, znak ma stać w miejscu. Jeśli pokaże 2 znaki to albo luzy na osi albo krzywki do bani. |
![]() HNT F&F Sympatyk był 126R-5 2x BMWe30 ... Mikołów | 2005-10-04 19:21:11
No pewni kolega Nazik zna, kto jezdi maldonem musi go troche znac ![]() chodzilo mi raczej o to ze tym sposobem mozna testowac po kolei w miare dokladnie zaplon na poszczegolnych stopniach od 10 ponizej ![]() na chodzacym silniku to troche trzesie sie wszystko he he:p |
![]() NAZIK F&F Sympatyk Clio 16s Kraków | 2005-10-04 22:59:41 no z ustalaniem zaplonu w swapie tez nie jest wesolo ![]() ale spoko nawet przy 500 obr chodzil ok z zaplonem testowalem moze z 20 min bo nie mialem czasu a i po osiedlu nie bede krecil auta cały czas ale ogolnie to raczej kicha moment w ktorym bez obciazenia dobrze pracuje jest dosyc spory wiec i dokladnosc licha pozdrawiam |
![]() zawodnik szayowóz/ ford escor ... Skierniewice | 2006-08-28 09:18:28 witam powie miktoś jak ustawic zaplon na lampe stroboskopowa w maluchu , LAMPA JEST TEGO TYPU http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=121327497 |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2006-08-28 09:50:44 zasilanie na krokodylkach podpinasz pod akumulator. trzeci kabel albo pod cewke,albo moze miec taki gadzet ktory sie zaklada na kabel wysokiego napiecia. |
![]() zawodnik szayowóz/ ford escor ... Skierniewice | 2006-09-05 12:29:50
no a cos dokladniej jak gdzie itd |
rosck Z Poznań | 2006-09-05 17:23:52 a zamiast się bawić w jakieś lampy nie lepiej ustawić wieksze wyprzedzenie i cofać aż nie bedzie stukowego |
![]() dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2009-05-05 23:17:30 Odgrzewam kotleta ![]() Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu lampy stroboskopowej chciałem spytać czy ktoś z Was miał do czynienia z lampami z Allegro, te w przedziale 80-150PLN? Czy wersja z regulacją kąta się sprawdza i czy jest dokładna? Jakieś rekomendacje co do marki? Wyprzedzając pytania - lampa jest niezbędna do zsynchronizowania układy stykowego z bezstykowym ![]() |
![]() zolo Fiat 126p Kraśnik | 2009-05-06 10:58:59 Ja mam taka bez regulacji konta aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=622625435 i se chwale, do malucha to az za dobra ![]() Dodam jeszcze: -pomaluj sobie znaki na kole pasowym i na obudowie rozrzadu na bialo to bedzie lepiej widac. [ wiadomość edytowana przez: zolo dnia 2009-05-06 11:05:53 ] |