MotoNews.pl
  

Lampa stroboskopowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czym się rózni ustawianie zapłonu za żarówkę od ustawiania na lampę stroboskopową? Pozdro, z góry dzięki.
  
 
W gruncie rzeczy zapłon ustawia się na żarówkę. Czyli punkt w którym następuje zestyk platynek na przerywaczu. Lampa natomiast mówi nam jak ustawiliśmy (aczkolwiek wielu poprostu ustawia na lampę) zapłon i jak pracuje aparat. Chodzi mi tu głównie o o identycznośc zapłonów (identyczny kont wyprzedzenia) na pierwszym jak i na drugim garnku. Cacek swojego czasu mnie uświadomił co i jak. Skoro krzywki przerywacza w aparacie potrafią mieć 0.2mm odchyłki to jak tu wyrególowac zapłon???......
  
 
Sorki że sie trącam,ale mam pytanie. Czy warto kupić taką lampe za ok 40% wartości tej z Allegro, bo mam okazje i nie wiem czy sie opłaca i czy mi sie nie wysra po kilku użyciach.


[ wiadomość edytowana przez: Roli666 dnia 2005-10-03 18:55:45 ]
  
 
Poprawka Simon- zapłon następuje przy rozwieraniu platynek.

Żarówką ustawiamy moment zapłonu na wyłączonym silniku i nie wiemy co się podzieje na obrotach.
Lampą można poobserwować na pracującym silniku zachowanie mechanizmu regulacji kąta wyprzedzenia. W połączeniu z obrotomierzem można np. porównać wskazania do wykresu charakterystyki fabrycznej. Jak się coś kombinuje z charakterystyką to bez lampy ani rusz.
  
 
Cytat:
2005-10-03 20:35:44, kz61 pisze:
Poprawka Simon- zapłon następuje przy rozwieraniu platynek. Żarówką ustawiamy moment zapłonu na wyłączonym silniku i nie wiemy co się podzieje na obrotach. Lampą można poobserwować na pracującym silniku zachowanie mechanizmu regulacji kąta wyprzedzenia. W połączeniu z obrotomierzem można np. porównać wskazania do wykresu charakterystyki fabrycznej. Jak się coś kombinuje z charakterystyką to bez lampy ani rusz.



pozatym jesli masz uklad inny niz klasyczny, stykowy to zarowka na niewiele sie zda....
  
 
Witam

Jezeli masz klasyczny zaplon na przerywaczu to stroboskop jest calkowicie nie potrzebny, jak masz wprawe to idealnie ustawisz na lampke lub swiece, podwarunkiem ze nie ma luzow na aparacie lub lancuszku rozrzadu (w maluchu ) jeszcze dokladniej mozna na swiece ustawic czyli jak masz kopulke to podpinasz swiece bezposrednio do cewki patrzysz kiedy pojawi sie iskra i ustawiasz aparta do pokrycia cechy. Jak ustawisz na lampke czy swiece to aparat nie moze byc zamocno poluzowany musi miec mase a lampke najlepiej podlaczyc do cewki pod styk 16 a nie pod aparat
  
 
ja mam jakies dziwne jazdy z moca na obrotach powyzej 4000 rpm - słabnie ale nie przerywa - po prostu z oporem sie "wkreca wyzej"


czy miarodajne byloby takie ustawienie zapłonu:

trzymam silnik na 4000 rpm na luzie
krece aparatem tak zeby ustalic jak najwyzsze obroty?
wpadlem niedawno na ten pomysl
jak myslicie da rade???

a jak nie da to moze chociaz byloby to dobrym testem sprawności aparatu zaplonowego - wyprzedzenia zapłonu???
  
 
Cytat:
NAZIK
Wysłany: 2005-10-04 00:21:55

ja mam jakies dziwne jazdy z moca na obrotach powyzej 4000 rpm - słabnie ale nie przerywa - po prostu z oporem sie "wkreca wyzej"


czy miarodajne byloby takie ustawienie zapłonu:

trzymam silnik na 4000 rpm na luzie
krece aparatem tak zeby ustalic jak najwyzsze obroty?
wpadlem niedawno na ten pomysl
jak myslicie da rade???

a jak nie da to moze chociaz byloby to dobrym testem sprawności aparatu zaplonowego - wyprzedzenia zapłonu???



Nie wiem po co takie kombinacje? w maluszku robie to tak: dokladnie ustawiam przerwe na przerywaczu jak fabryke tj 0,47-0,53mm, (szczelinomierz 0,50mm) na kole zamachowym jest cecha w postaci malej szczerby, na wewnetrznej str. kola pasowego, (a takze punkt na pokrywce filtra odsrodkowego) w serii musi sie pokryc z dziesiatym stopniem patrzac prostopadle na kolo pasowe (ostatnia gorna kreska podzialki) gdy to juz mam podlaczam diode lub zarowke pod konektor cewki ( gdzie podlaczony jest kabel z aparatu zaplon.) drugi biegun do masy (na aucie, silniku), zrzucam kable ze swiec, właczam zaplon, luzuje aparat i szukam granicy przy ktorej lampka sie zapala. potem zakrecam aparat, krecac w prawo walem sprawdzam czy lampka zapala mi sie na wczesniej zadanym stopniu zaplonu... dodam jeszcze ze przy glowicy -3mm i walku ireco-4 lepiej mi auto chodzi na 9 stopniu... uffff chyba bardziej zobrazowac juz sie nie da...


[ wiadomość edytowana przez: HNT dnia 2005-10-04 00:54:37 ]
  
 
HNT, ja mysle ze Nazik zna sama zasade ustawienia zaplonu...
  
 
NAZIK - spróbować możesz, ale mam wątpliwości czy to na pewno zadziała. Chodzi o to, że silnik pod obciążeniem może reagować zupełnie inaczej niż na luzie, choćby ze względu na inny skład mieszanki.

Nie wiem jak masz ustawiony zapłon, ale mocne wyprzedzenie czasem źle odbija się na "górze". Też niedawno coś takiego miałem - silnik nie chciał wkręcić się na biegu wyżej niż 5000 rpm. Wystarczyło przestawić zapłon na ~8 st. i jak ręką odjął
  
 
Cytat:
2005-10-04 08:54:42, Smutny_Gizd pisze:
NAZIK - spróbować możesz, ale mam wątpliwości czy to na pewno zadziała. Chodzi o to, że silnik pod obciążeniem może reagować zupełnie inaczej niż na luzie, choćby ze względu na inny skład mieszanki.



własnie tego sie obawiam
no cóż, trzeba potestować bo inaczej nic nie bedzie
generalnie chodzi mi bardziej o sprawdzenie aparatu niz o jakiekolwiek ustawienie silnika.
bo cos nie moge sie dograc z tym moim aparatem
te kamyki odsrodkowe costak lataja a nie mam drugiego zeby porownac
za niedlugo cos pogrzebie i napisze jak sie udaly proby
  
 
Sprawdż kołki na których zawieszone są sprężynki. Mogą być wytarte na szpilki albo kiwają się w podstawie jak nitowanie popuściło. Jak masz obrotomierz to śrubą od przepustnicy zjedż z obrotami na minimum. Jak osiągniesz 600 obr/min i silnik będzie jeszcze RÓWNO pykał to nie jest żle. Jak masz lampę to przy oświetleniu koła pasowego na wolnych obrotach, znak ma stać w miejscu. Jeśli pokaże 2 znaki to albo luzy na osi albo krzywki do bani.
  
 
Cytat:
bart322
Wysłany: 2005-10-04 08:26:43

HNT, ja mysle ze Nazik zna sama zasade ustawienia zaplonu...



No pewni kolega Nazik zna, kto jezdi maldonem musi go troche znac
chodzilo mi raczej o to ze tym sposobem mozna testowac po kolei w miare dokladnie zaplon na poszczegolnych stopniach od 10 ponizej
na chodzacym silniku to troche trzesie sie wszystko he he:p
  
 
no z ustalaniem zaplonu w swapie tez nie jest wesolo
ale spoko nawet przy 500 obr chodzil ok
z zaplonem testowalem moze z 20 min bo nie mialem czasu a i po osiedlu nie bede krecil auta cały czas
ale ogolnie to raczej kicha
moment w ktorym bez obciazenia dobrze pracuje jest dosyc spory wiec i dokladnosc licha

pozdrawiam
  
 
witam powie miktoś jak ustawic zaplon na lampe stroboskopowa w maluchu , LAMPA JEST TEGO TYPU http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=121327497
  
 
zasilanie na krokodylkach podpinasz pod akumulator. trzeci kabel albo pod cewke,albo moze miec taki gadzet ktory sie zaklada na kabel wysokiego napiecia.
  
 
Cytat:
2006-08-28 09:50:44, Poochaty pisze:
zasilanie na krokodylkach podpinasz pod akumulator. trzeci kabel albo pod cewke,albo moze miec taki gadzet ktory sie zaklada na kabel wysokiego napiecia.



no a cos dokladniej jak gdzie itd
  
 
a zamiast się bawić w jakieś lampy nie lepiej ustawić wieksze wyprzedzenie i cofać aż nie bedzie stukowego
  
 
Odgrzewam kotleta

Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu lampy stroboskopowej chciałem spytać czy ktoś z Was miał do czynienia z lampami z Allegro, te w przedziale 80-150PLN? Czy wersja z regulacją kąta się sprawdza i czy jest dokładna? Jakieś rekomendacje co do marki?

Wyprzedzając pytania - lampa jest niezbędna do zsynchronizowania układy stykowego z bezstykowym
  
 
Ja mam taka bez regulacji konta aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=622625435 i se chwale, do malucha to az za dobra . Kiedys na allegro takie byly po 70zl teraz widze ze cos podrozalo. Ogolnie to najlepiej jest wlasnie ustawiac zaplon na lampe (krecisz aparatem i widzisz jak ci sie kont zmienia i czy nie wypada zaplon). Co tu wiecej pisac czerwony+ czarny- a ta klemra na przewod wysokiego napiecia (kabel na swiecy 1 cylinder) zgodnie ze strzalka.

Dodam jeszcze:
-pomaluj sobie znaki na kole pasowym i na obudowie rozrzadu na bialo to bedzie lepiej widac.

[ wiadomość edytowana przez: zolo dnia 2009-05-06 11:05:53 ]