Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() markocieszyn Escort Kombi Cieszyn&Krk(tam sie ucze) | 2005-10-04 19:47:50 Mozliwe ze tamperatura jest ok tylko czujnik troche cygani ![]() ![]() ![]() |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-10-04 19:49:16 Ja mam podobne wskazania i wydaje mi się że jest ok. Wskaźnik jest tylko poglądowy i podejżewam że silnik ma odpowiednią temperaturę. Chyba że się mylę?? ![]() |
L_BUBU FORD ESCORT KOMBI Lublin | 2005-10-04 19:54:36 ja na zimę przysłaniam cześć chłodnicy kawałkiem styropianu aby się szybciej nagrzewał
plusem jest to że sanie się szybciej wyłącza i mniej wtedy ![]() |
![]() PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-10-04 19:59:01 zmniejszyc ilosc plynu w ukladzie chlodzenia |
![]() markocieszyn Escort Kombi Cieszyn&Krk(tam sie ucze) | 2005-10-04 20:19:21 Moze sie myle, ale od tego zeby sie predzej silnik nagrzewal jest chyba termostat, ktory otwiera obieg w miomencie gdy silnik sie zagrzeje do wlsciwej temp, wiec przy sprawnym termostacie takie sztuczki z przyslanianiem chlodnicy sa chyba niepotrzebne, jesli sie myle top prosze poprawcie mnie ale z wytlumaczenierm ![]() |
![]() luki Niebieska Strzała Wrocek | 2005-10-04 20:27:22
Oj odpowiedź jest bardzo prosta i wielokrotnie wałkowana na forum. TEoretycznych wywodów nt termiki silnika w Escorcie to ja nie znam, ale doświadczene moje mówi, iż poprzedniej zimy miałem jakby za zimny silnik. Więc wymieniłem termostat - na jakiś tani zamiennik. I lipa - dalej to samo. Więc wymieniłem na Motorcrafta - dalej to samo. Pojechałem więc do Forda i po małej zadymie wymienili mi termostat na kolejny - ale dalej było to samo. Samochód słabo się ocieplał, ja marzłem a wskazówka temp. nie chciała wejść na dobrę na pole normal. Dopiero przesłonienie chłodnicy przyniosło konkretny efekt. I jest git. Tej zimy też przesłaniam. Pozdrowionka. |
![]() leo74 Ford Focus Skarszewy | 2005-10-04 20:31:08 Może Escort faktycznie był zaprojektowany na uwzględnienie osłony pod silnik, która by trzymała ciepło w komorze, co? |
![]() luki Niebieska Strzała Wrocek | 2005-10-04 20:35:15 I całkowicie zapomnieli o montowaniu jej w fabryce ?? ![]() |
![]() leo74 Ford Focus Skarszewy | 2005-10-04 20:45:34
tyle tych fabryk, mojego składali w Holandii chyba ![]() |
![]() luki Niebieska Strzała Wrocek | 2005-10-04 20:52:20
Generalnie prawda jest taka ż e Escort lubi ciepłe okresy. W zimie psodziewać się można wszystkieg - zamki zamarzają, zawory klekoczą, w aucie chłodno ![]() |
![]() luki Niebieska Strzała Wrocek | 2005-10-04 20:53:38
Generalnie prawda jest taka ż e Escort lubi ciepłe okresy. W zimie psodziewać się można wszystkieg - zamki zamarzają, zawory klekoczą, w aucie chłodno ![]() |
tobitobi Essi olsztyn | 2005-10-04 22:18:08 Jezdze rakieta 1.3 w dodatku na gazie. Celowo obnizylem temperature i termostatem i termowlacznikiem. W dodatku moje doswiadczenia pokazuja, ze essi chodzi na rzeskim zimowym powietrzu duzo lepiej - mowie oczywiscie o silniku. |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2005-10-04 22:40:10
Nie mylisz się przyjacielu, a wręcz przeciwnie masz 100% rację. Z przysłanianiem chłodnicy eksperymentowałem zeszłej zimy (eksperymentowałem - dosłownie). Zasłonięta cała, połowa, jedna trzecia, efekt był taki, że auto szybciej łapało temperaturę, ale jej końcowa wysokość była w przybliżeniu zawsze taka sama (tzn. wskaźnik podnosił się nieznacznie ponad białe pole). Jeśli chodzi o ujemne strony tych eksperymentów to mogę uczciwie powiedzieć, że przy zasłoniętej całej chłodnicy wzrasta zużycie paliwa (nieznacznie, ale wzrasta). Eksperymenty zakończyłem praktycznie z końcem zimy zakładając elektroniczny termometr, który mierzy mi temperaturę cieczy chłodzącej bezpośrednio za parownikiem (jako że mam LPG). Podsumowanie jest takie: Tak jak ktoś już wspomniał wskaźnik swoje, a temperatura swoje. Zaobserwowałem, że bez względu na to czy zasłonię chłodnicę, czy nie auto i tak osiąga temperaturę około 75 - 80 st. c. Warto tu nadmienić, że w tym samym czasie wskaźnik na desce pokazuje bardzo różne wartości (wachają się od końca białego pola do połowy (!!!) wskaźnika. Standartowy wskaźnik jest w rzeczywistości bardzo zgrubnym pomiarem - polecam termometr elektroniczny szczególnie dla osób, które jadą na LPG (zimą nigdy nie przełączam na gaz póki woda za parownikiem nie osiągnie 3 - 5 st. c.) P.S. Myślę że podwyższenie temperatury bez jakjejś radykalnej zmiany nie jest możliwe. [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2005-10-04 22:41:37 ] |
![]() Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2005-10-04 23:02:40 Widze ze powraca temat z zeszlego roku.
hehe ![]() powiem tyle ze w zeszlym roku zapoczatkowalem akcje zmiany termostatu na zime bo mi slabo sie nagrzewal silnik i pomoglo nie tylko mnie jak i tym co poszli za moja rada ![]() ![]() pozdrawiam Ps. przyslanianie chlodnicy to tylko omijanie problemu a nie jego rozwiazanie |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2005-10-04 23:05:11 Amnie zeszłej zimy silnik sie nie dogrzewał, zasłaniałem chłodnice to było lepiej, ale tylko lepiej. Wymieniłem termostat na motorcrafta 92st.C, płyn chłodniczy fordowski, usunąłem wszystkie "zasłonki" i silnik pieknie się magrzewa do temp. powyzej 90st.C. (ok 95st.). w lato jest troche wiecej bo ok 100st. I uwazam , że tak jest OK. |
![]() leo74 Ford Focus Skarszewy | 2005-10-05 07:36:30 ile kosztuje termostat? ![]() |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2005-10-05 08:13:19
25-35pln |