Stuk-puk dodajac gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bry wieczor.

Powiedzcie mi co sie konczy (prawdopodobnie w sprzegle) jezeli podczas jednoczesnego spuszczenia sprzegla i dodania gazu (redukcja biegu, zmiana biegu na wyzszy) slychac krotkie stuk-puk? Stuk-puk nie ma miejsca, jesli najpierw spuszcze sprzeglo a pozniej 'delikutasnie' dodam gazu.

Stuk-puk nie jest metaliczny - cos bardziej taki gluchy.

  
 
ja mam to samo i podejrzewam tarcze sprzegla lub poduszki silnika
  
 
moze poduszka pod silnikiem?
sprawdz podczas jazdy z wlaczonym biegem i zesprzeglonym: wciskaj gaz mocno i pusc gwaltownie, jesli bedizesz mial puk przy wciskaniu i puszczaniu to poducha.
  
 
Cytat:
2005-10-04 21:43:12, byq pisze:
moze poduszka pod silnikiem? sprawdz podczas jazdy z wlaczonym biegem i zesprzeglonym: wciskaj gaz mocno i pusc gwaltownie, jesli bedizesz mial puk przy wciskaniu i puszczaniu to poducha.



No takowe cosik tez zaobserwowalem.. z tym, ze ten objaw bardzo zadko, ale wystepuje. hmm.. czyli cala sobota spedzona bedzie 'pod samochodem' tylne hamki i poducha pod silnikiem..
  
 
Jeszcze jedno pytanie.

Przyjmijmy hipotetycznie, ze wyrobila sie ktoras z poduszek pod silnikiem. Nie wiemy jeszcze ktora bo jest noc itp

Czy ktorakolwiek poduche:

PODUSZKA SILNIK-SKRZYNIA PRZÓD
PODUSZKA SILNIK-SKRZYNIA PRZÓD=TYŁ
PODUSZKA SILNIK-SKRZYNIA TYLNA
PODUSZKA SILNIKA PRAWA

da sie wymienic bez wyjmowania silnika??

  
 
:: up ::
  
 
mmoze pierscien od mocowania tlumika przy silniku ja tak mialem
  
 
Przypomniało mi się!
KIedyś kiedyś, zaraz jak go kupiłem cóś mi stukało pod machą i okazało się że się poluzował kolektor wydechowy (pod górną osłoną termiczną, której odkręcenie jest pewnie marzeniem wielu właścicieli Escortów - niestety to niemożliwe). Jakoś mi się udało podłożyć pod nią klucz i dokręciłem. Kiedyś pękł mi wkład w katalizatorze i również hałasował przy ruszaniu, ale dźwięk szło zlokalizować bardziej pod autem jak pod maską.
  
 
Cytat:
2005-10-04 22:44:23, retrospect pisze:
Jeszcze jedno pytanie. Przyjmijmy hipotetycznie, ze wyrobila sie ktoras z poduszek pod silnikiem. Nie wiemy jeszcze ktora bo jest noc itp Czy ktorakolwiek poduche: PODUSZKA SILNIK-SKRZYNIA PRZÓD PODUSZKA SILNIK-SKRZYNIA PRZÓD=TYŁ PODUSZKA SILNIK-SKRZYNIA TYLNA PODUSZKA SILNIKA PRAWA da sie wymienic bez wyjmowania silnika??


Kazda. Tylko w zaleznosci od poduchy trza miec czym podeprzec albo podwiesic.
  
 
U mnie w ten sposób zachowywała się tuleja metalowo gumowa wahacza z którj odpadła guma....
  
 
Pozwole sobie 'odkopac' ten post i zapytam wprost:

ile mozna pojezdzic (teoretycznie/praktycznie) ta wywalonej (nie wiem jeszcze ktorej) poduszce pod silnikiem?

Pytam, bo szczerze mowiac nie mam aktualnie szans odstawic esiego na warsztat - musi na siebie zapracowac
  
 
:: up ::
  
 
Wszystko zależy od stopnia jej "wywalenia".Nie powinno się zbyt długo eksploatować auta w takim stanie gdyż pomijając wrażenia estetyczne z jazdy cierpią przy tym inne elementy ( poduszki mocowania zespołu napędowego).Istnieje też duże prawdopodobieństwo uszkodzenia pierścienia uszczelniającego wydechu w związku z większymi odchyleniami i drganiami całego zespołu napędowego.Zwiększone drgania nie pozostaną też bez wpływu na układ przeniesienia napędu( przeguby,półosie itp itd)
Reasumując ...im wcześniej wymienisz oberwaną poduchę tym lepiej.
  
 
Zainteresowanym powiem, ze podane w tym poscie objawy wcale nie musza wskazywac na wywalona poduche.

Otoz po dokladnym zapoznaniu sie ze stanem poduch stwierdzilismy jednoglosnie w kilka osob, ze poduchy sa w porzadeczku i zaczelismy szukac winy..

okazalo sie, ze dziwne stuki-puki wydawal..

niedokrecony przegub..

po dokreceniu przegubu, objawy minely jak reka odjal.