Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() McViking Volvo V70 2.5TD kombi Kraków | 2005-10-05 02:24:13 Wymiana przełącznika zespolonego, dodanie 6-stopniowej regulacji prędkości wycieraczek - FOTORELACJA
Witam Wszystkich! Sam poszukiwałem do niedawna pomocy w tym temacie aby zmierzyć się z problemem wymiany przełącznika zespolonego. Przyczyną była awaria włącznika świateł mijania przejawiająca się jego wyjątkową złośliwością. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() No to do dzieła! Start 17:45, finisz 19:30 z jedną przerwą na papierosa i kilkoma przerwami na robienie zdjęć. ![]() 1. Wyłączyć syrenę alarmu (u mnie to konieczne - jest do tego specjalny kluczyk). 2. ODŁĄCZYĆ AKUMULATOR! (klucz 10) ![]() 3. Odkręcić górną pokrywę kolumny kierownicy (2 śruby trudno dostępne; śrubokręt gwiazdka - jak najkrótszy) ![]() 4. Zdjąć górną pokrywę (delikatnie) - w tym celu należy odczepić 4 gumowe zatrzaski łączące pokrywę z gumowym fartuchem maskującym 5. Odkręcić dolną pokrywę (4 śruby; śrubokręt gwiazdka) ![]() 6. Zdjąć dolną pokrywę - trzeba ją trochę na siłę wsunąć do przodu i pociągnąć w dół w celu ominięcia wystającej stacyjki 7. Odkręcić przełącznik zespolony (1 śruba od góry, trudno dostępna; śrubokręt krzyżak - jak najkrótszy) ![]() 8. Odłączyć 2 wtyczki z wiązkami przewodów od przełącznika zespolonego. W tym celu najlepiej najpierw uwolnić wiązki przewodów z obejm na kolumnie kierownicy, następnie należy odchylić zatrzask u dołu wtyczki i odchylać dolną część wtyczki aż do wysunięcia wtyczki z górnego zaczepu. Jest to dosyć kłopotliwe ponieważ przewody są sztywne, a miejsca mało, ale da się zrobić. 9. Teraz przełącznik zespolony powinien dać się lekko wysunąć w górę. ![]() 10. Wysunąć ze starego przełącznika zespolonego przekaźnik kierunkowskazów (czarna kostka u dołu po lewej stronie) i wcisnąć do nowego. 11. W tym miejscu można sprawdzić czy z prawej wtyczki od wszystkich łączówek odchodzą przewody. Jeśli nie, to najprawdopodobniej trzeba będzie dorobić brakujący przewód (lub 2 brakujące przewody) - u mnie na szczęście był komplet. ![]() ![]() 12. Wsunąć nowy przełącznik zespolony na kolumnę kierownicy i podłączyć 2 wtyczki aż do zatrzaśnięcia zatrzasków. ![]() Wymiana przekaźnika R6: 13. Otworzyć pokrywę skrzynki bezpieczników. 14. Odkręcić cały dolny panel plastikowy (6 śrub w tym jedna pod pokrywą skrzynki bezpieczników z boku po lewej stronie; śrubokręt krzyżak). 15. Odczepić 2 złącza wiązek przewodów przymocowane do panela zatrzaskami i zdjąć panel. 16. Odpiąć metalową klamrę mocującą skrzynkę bezpiecznikowo-przekaźnikową (klamra odpina się do góry). Zdjąć zaczep klamry i odchylić skrzynkę bezpiecznikowo-przekaźnikową. ![]() 17. Zlokalizować przekaźnik R6 (wiadomo - duży czerwony), wyrwać i wcisnąć w jego miejsce nową "pięciokońcówkową" wersję tego przekaźnika. ![]() 18. Zapiąć skrzynkę bezpiecznikowo-przekaźnikową. Sprawdzian i montaż: 19. Upewnić się, że jakaś śrubka albo śrubokręt nie leżą na stykach... ![]() 20. Włączyć stacyjkę i sprawdzić czy wszystko działa (światła, kierunki, klakson, wycieraczki, wodotryski...). 21. Jeśli wszystko działa, to można wyłączyć stacyjkę i przystąpić do montażu wszystkiego w odwrotnej kolejności. 22. Przyczepić 2 złącza wiązek przewodów do dolnego panela plastikowego, przykręcić panel i założyć pokrywę skrzynki bezpieczników. 23. Przykręcić przełącznik zespolony do kolumny kierownicy, umieścić wiązki przewodów w obejmach i zapiąć spinki na obejmach. 24. Założyć i przykręcić dolną pokrywę kolumny kierownicy. 25. Założyć górną pokrywę i wcisnąć 4 gumowe zatrzaski łączące pokrywę z gumowym fartuchem maskującym; przykręcić górną pokrywę. 26. Można jeszcze raz włączyć stacyjkę i sprawdzić czy wszystko działa. 27. Włączyć syrenę alarmu. 28. GOTOWE! Czekać na deszcz... ![]() ![]() Użyte narzędzia i przybory: klucz 10 (odłączenie akumulatora) śrubokręt/klucz "gwiazdka" krótki śrubokręt krzyżakowy zwykły śrubokręt krzyżakowy latarka czołówka ![]() Napotkane problemy: Praktycznie niewielkie - jedynie z powodu braku odpowiedniego klucza, trudność sprawiło odkręcanie, a przede wszystkim przykręcanie 2 śrub mocujących górną pokrywę kolumny kierownicy. Trochę gimnastyki wymaga też odłączenie 2 wtyczek od przełącznika zespolonego. ![]() Dziękuję wszystkim, którzy mi udzielali wskazówek, którzy wcześniej o tym pisali, ale przede wszystkim dziękuję kat'owi za odstąpienie przekaźnika R6. Pozdrawiam - McViking |
![]() mss Sympatyk FEFK Augustów | 2005-10-05 06:26:24 no bravo , super relacja , gratuluję ![]() |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-10-05 08:04:11 Super relacja. Tylko szkoda, że nie wycziłeś, gdzie idzie kabelek ten od brakujacego pina w przełączniku, tzn. w które miejsce skrzynki bepieczników jest podpięty. Bo znając moją super wypasioną wersję, to go tam nie będzie... |
Biedrona Sympatyk FEFK Ford S-Max Warszawa | 2005-10-05 08:13:48 Dzięki! Bardzo się przyda taki instruktaż!!! ![]() Kawał dobrej roboty! ![]() Gratulki!!! ![]() |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2005-10-05 08:41:41 ... wnat jakoś będziemy siem z NoSkIeM przymierzać do wymiany przełacznika w jego Essince ![]() .... co do fotorelacji ... ja sobie poradziłem bez odpinania akumulatora ..... i bez ściągania plastiku osłaniającego kolumne kierownicy od dołu ..... ściągnąłem tylko górną zaślepke i po uprzednim wypięciu prawej wtyczki (inaczej zaczyna wyć klakson) wyciągam przełacznik ... ![]() ![]() |
![]() McViking Volvo V70 2.5TD kombi Kraków | 2005-10-05 21:11:41
Masz rację Kielek. ![]() ![]() No cóż - nie chce mi się już drugi raz tego rozbierać ![]() Pozdrawiam - McViking |
![]() McViking Volvo V70 2.5TD kombi Kraków | 2005-10-05 21:18:41 P.S. Dzięki Wam za dobre słowo ![]() ![]() To moja pierwsza relacja i miałem okropną tremę przed jej publikacją. ![]() Pozdrawiam - McViking |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-10-05 21:37:58 No pewno, że nie ma sensu tego rozbierać drugi raz. Tak czy inaczej kawał dobrej roboty eukacyjnej odwaliłeś ![]() |
![]() Gerwazy ford ESCORT-TD -KOMBI OLSZTYNEK. | 2005-10-05 21:41:52 Cześć ja mam ten sam problem i zmjeniłem na nowy 6 -stopniowy ,ale dalej mam tylko 2- zakresy wycieraczek działają---mam jeszczę ten przekaznik wymjenić i będzie OK . |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2007-04-29 10:43:47 mozecie mi przypomniec od ktorego pinu wtyczki zespolonego do ktorego piny wtyczki przy skrzynce pociagnac kabelek?
kupil odemnie czlowiek zespolony i twierdzi ze mu bubel wcisnalem ![]() dzieki za pomoc.... |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-04-29 11:05:40 6 pin białej wtyczki zespolonego (C1520)
3 pin pierwszego segmentu wtyczki 901 w skrzynce lewa od strony przekaźników) przewód czarno-żółty |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2007-04-29 11:08:29
dzieki Wilku ![]() |
![]() Borys_PG escort LX Taunton/Gdansk | 2008-04-29 21:35:04 odswiezam troszke kotleta bo padl mi przelacznik (nie dziala caly obwod swiatel pozycyjnych czyli pozycje przod, tyl, podsw deski, tablicy i brzeczyk) i przymierzam sie do wymiany jak uda mi sie na szrocie znalezc odpowiedni (raczej problemow siee nie spodziewam bo escortow tutaj jak mrowkow).
Ale. 1)Jak odepne prawa wtyczke (od wycieraczek) to klakson nie bedzie wyl, tak? 2)Czy da sie przelacznik sprawdzic bez montowania go? W sensie tylko podpiac i sprawdzic? Bo zrobilbym to sobie odrazu na miejscu a pod domem tylko oslony pozakladal... 3)Regulacja wycieraczek. Sprawdzic przewody w wiazce tzn? Czy sa wszystkie wszystkie (nie wiem, 10-12, ile ich tam jest, do kazdej wsowki jeden) Czy to musi byc jeden konkretny? jak tak to ktory, do ktorej wsowki, jaki kolor? [ wiadomość edytowana przez: Borys_PG dnia 2008-04-29 21:41:42 ] |
![]() MK5_essik Escort 1.3 Polkowice | 2008-04-30 13:55:27 super relacja
P.S. ja zamiast skręta drutów zamontowałem sobie mały łącznik z dioda i już tak mi zostało że włączam go za kazdym razem i nie zdarzyłlo mi sie zapomnieć ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Borys_PG escort LX Taunton/Gdansk | 2008-04-30 21:39:42 dziekuje za liczne odpowiedzi, nie spodziewalem sie takiego zainteresowania tymi prostymi, badz co badz, pytaniami.
Dzisiaj po probie naprawienia starego pajaka podjalem decyzje o kupnie nowego-uzywanego. I poznalem odpowiedzi na swoje pytania z wczesniejszego postu. 1)wyl jak podpialem lewa wtyczke (swiatla i kierunki) bez przykrecenia nowego pajaka. 2)Podlaczenie jest dziecinnie proste i zajmuje 30 sekund 3)Okazalo sie, ze kable w instalacji mam wszystkie (kostka jest pelna) ale nowy pajak tez nie ma regulacji wiec nieaktualne. Teraz tylko nie dziala mi mruganie dlugimi, ale bez tego da sie jezdzic. A bez pozycji z tylu nie. |