MotoNews.pl
7 Skąd bierze się olej w kolektorze ssącym? (11750/0)
  

Skąd bierze się olej w kolektorze ssącym?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dolotowe rury powietrzne, daleko od źródeł oleju, a wewnątrz tłusto, np. tak jak w przy przepustnicach.

Dlaczego tak się dzieje?!



(Nie patrzcie na pozalewany silnik. To tylko płyn chłodniczy rozlany przy okazji wyjmowania chłodnicy.)
  
 
U mnie przed remontem jak rozbierali przy mnie silniczek zaobserwowałem podobne zjawisko.... Niestety nie wiem czy olej pojawiał się później po remoncie, bo silniczek nie był dotykany...
A dlaczego tak się dzieje, nie mam pojęcia
  
 
Kartos, prawdopodobnie olej pochodzi w odmy... w końcu jest ona połączona z kolektorem ssącym... a w MV6-tkach co 10 tyś km powinno dolać się ok. 1 litra oleju... także jest to dość prawdopodobna sugestia

pozdr.
  
 
Mlody to ja chce taka MV6 co tylko 1 litr na 10.000 trzeba dolac

Co 10.000km zmieniam olej... uprzednio dolewajac 1litr co 2500km. Czyli wychodzi 4litry, a norma jest chyba 7 o ile dobrze pamietam.

Kartos zwloke sie za jakis czas do auta i zerkne czy u mnie tez jest olej.
  
 
Mialem dwa seniory A i tez w kolektorze pojawiał sie olej, mam 3,0sej 24V i tez jest na kolektorze olej , ale w tych trzech przypadkach nie było i nie ma az tak duzych ubytków oleju.

w 3,0sej np. dolewam na 15 tys od 1,5 do 2 l oleju.
w seniorach było nawet mniej dolewek.

na mojego nosa pojawianie sie oleju przy przepustnicy jest normalne( odma). ja bym nie robil z tego problemu.

pozro MEGA_3 I JEGO 3,0SEJ
  
 
Powiem więcej: ja w mojej 2.5V6 nie dolewam ani grama między wymianami. czyli co 15 kkm (tak, to jest możliwe!) i tez są ślady jakby oleju na przepustnicach - znaczy się normalka

Petereke
  
 
Nie dolewasz, bo nie trzeba dolewać, ale olej Ci ubywa na pewno. W instukcji nawet piszą o okreslonej liczbie spalania oleju na ileś km. Mój Senior ma wg książki 1,8 litra na 10.000 km. Od maksimum do minimum na bagnecie jest 1,5 litra czyli praktycznie nie trzeba dolewać oliwy.
  
 
1) Olej (syf) jest zawsze - chyba z odpowietrzenia
2) U mnie ubywa, ale nie tyle żebym musiał dolewać.

Pzdr.
  
 
olej zawsze będzie. Podczas pracy silnika olej zostaje, że tak powiem rozbryzgany i występuje również pod postacią mgiełki wymieszanej z powietrzem. Zostaje on przeniesiony przez obieg powietrza, poprzez wymienioną odmę i tam się osadza.
Pozdr