Kupiłem CB RADIO MIDLAND 1001Z...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem CB RADIO MIDLAND 1001Z... i czekam na dostawę. Przeglądając forum dowiedziałem się wielu ciekawych informacji, które zrodziły we mnie kilka obaw. Zanim dokonałem zakupu solidnie się starałem przygotować do tematu. Do CB RADIO MIDLAND 1001Z zamówiłem antenkę magnetyczną MIDLAND o dł. ok 66 cm. Jako że jestem "zielony" w temacie proszę o podpowiedź czy zrobiłem dobrze i czy czasem nie będę musiał zmienić bata na np. 120 cm. Zamierzam zamontować antenę na tylnej części dachu mojego kombi (Opel Omega). Nie rozumiem jeszcze dlaczego antena o dł. 310 mm posiada mniejszy zasię od 120 mm? Proszę o pomoc.


A dla tych co obawiają się kontroli świadectwa homologacji, podaję link:
LINK



Pozdr
Sylwester
  
 
Cytat:
2005-10-05 22:08:57, Sylty pisze:
A dla tych co obawiają się kontroli świadectwa homologacji, podaję link: LINK



Link, który podałeś nie dotyczy świadectwa homologacji, a zezwolenia na korzystanie z pasma obywatelskiego. Zezwolenia i opłaty zniesiono, ale radio musi być homologowane nadal, tzn musi spełniać wymogi polskich przepisów dotyczących pasma obywatelskiego (27MHz). W tej chwili taki dokument nazywa się "deklaracja zgodności" i są w nim zawarte wszystkie wymagane przepisami informacje dotyczące parametrów radia. A to czy trzeba go wozić czy nie - zdania są podzielone, niektórzy twierdzą, że wystarczy naklejka na plecach radia.
W każdym razie link który podałeś nie dotyczy homologacji radia

Radio CB w Polsce musi mieć maksymalnie 4W mocy, musi działać w podstawowej "czterdziestce" - te wymogi obowiązują i takie dane zawiera właśnie deklaracja zgodności, czy świadectwo homologacji, więc nie jest tak, że w tej chwili można mieć dowolny sprzęt, żadnych dokumentów i robić co się chce


[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2005-10-06 12:24:39 ]