Temat stary jak świat zuzycie LPG w Hyundai Lantra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Niedawno załozyłem gaz w Hyundai lantra 2, 0 kombi. Instalacja lovato z komputerem itd .
Nie mogę odnaleźć w tematach watku wymiany informacji nt. spalania w lantrach. Czyzby tutaj ludzie nie interesowali się tym. Na forum deawoo espero dyskusje na ten temat były niezwykle rozbudowane i pouczające.
Aby nie pisac wiecej
mi pali 13 l w mieście i poniżej 10 na trasie. Styl jazdy normalny bez szaleństw ale czasami trzeba dodać gazu.
Jak się przedstawia sytuacja w Szanownych Klubowiczów?
Niedługo jadę na regulację i musze wiedziec na co mogę liczyć. A ceny lpg od dzisiaj poszybowały ..... Wawa 2,1 zł.
PZDR
PGR
  
 
poniżej 10l w trasie przy silniku 2.0 ?? to chyba z wiatrem miałeś moja 1.8 w trasie równo 10 pali, a w mieście 12.5. może masz lepszą instalacje niż moja- wynik fajny.
  
 
Hej,

To ile benzyny fabrycznie pali lantra silnik 2, 0?
W trasie pewnie tak z 7 w miesicie ponizej 11. Moze Ktoś napisze dokładnie?
Przeciez to są silniki mitsubishi japońskie a one raczej należą do oszczędniejszych.
Ja rozumuję tak - auto na lpg moze palic do 1 litra więcej niz na benzynie. Kwestia ustawienia instalacji no i stylu jazdy.
poprzednio miałem espero 1,5 wg producenta palił 11 litrów w mieście i 6 na trasie. Mi palił LPG 10,5 w miescie i 7 na trasie bez zbędnych wydziwień. Hyundai chyba jest troche lepszy i nowocześniejszy , prawda ?
PZDR
PGR


  
 
Cześć. Ja mam też lantre 2.0 16v tyle że nie kombi, ale za to automat i w trasie pali mi 10 litrów, wczoraj potwierdzone z łomży do wawy i spowrotem + troche po wawie spaliła 32 litry a zrobiłem 200 mil (bo mam licznik w milach) to jest jakieś 320 kilometrów, w mieście to różnie od 13 do 15. Instalację też mam Lovato, ale nie wiem dokładnie jej szczegółów bo nie była zakładana przeze mnie tylko przez poprzedniego właściciela. Pozdrawiam
PS.
Dodam jeszcze, że tankowałem na Statoil (żeby tylko nie było kryptoreklamy w tamtą i spowrotem.

[ wiadomość edytowana przez: OJOJ dnia 2005-10-06 10:56:12 ]
  
 
Cytat:
2005-10-06 09:18:35, PGR pisze:
Witam, Niedawno załozyłem gaz w Hyundai lantra 2, 0 kombi. Instalacja lovato z komputerem itd . Nie mogę odnaleźć w tematach watku wymiany informacji nt. spalania w lantrach. Czyzby tutaj ludzie nie interesowali się tym. Na forum deawoo espero dyskusje na ten temat były niezwykle rozbudowane i pouczające. Aby nie pisac wiecej mi pali 13 l w mieście i poniżej 10 na trasie. Styl jazdy normalny bez szaleństw ale czasami trzeba dodać gazu. Jak się przedstawia sytuacja w Szanownych Klubowiczów? Niedługo jadę na regulację i musze wiedziec na co mogę liczyć. A ceny lpg od dzisiaj poszybowały ..... Wawa 2,1 zł. PZDR PGR


dużo na ten temat znajdziesz na forum mitsu w dziale galant, to podobne silniki;
jeśli chodzi o Twoje zużycie poniżej 10l na trasie to myślę że jeździsz dość delikatnie, ostatnio mam możliwość jeżdżenia kilkoma samochodami o poj. 1.5-1.6 i one na trasie wychodzą 10-11l/100 LPG niezależnie od marki auta i przy mojej ciężkiej nodze;
miałem ponego 1.5, też tak wychodził
  
 
Lantra 1.6 L
Instalacja II generacji (mieszalnik)

spalanie na trasie przy 90 - 110 km/ h = 9.5 - 10 l/100km
minimalne spalanie na trasie = 8,7 l


UWAGA
proponuję tankowaćna tym samym dystrybutorze aby wyniki pomiaru były jako tako porównywalne.
  
 
PGR - pali ci bardzo oszczednie IMHO.

Ja mam 2.0 i nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10l - ogólnie w trasie chyba najmniej to było coś ok 11,5 lpg...normalnie wychodzi mi po wawie od 13 do 15 i to jest normalnie...ale:
1- mój komp od gazu Bingo-S ma 3 opcje ekonomiczna, normalna, sport - wiadomo mam sport.
2. robie od 50 do 100km dziennie im więcej jade tym mniej pali
3. skąd ten pomysł ze ma palić litr wiecej gazu???? gdzie masz te silniki 2.0 co palą 7 litrów chyba w dieslu? gazu pali 10-20% więcej i najczęściej to jest bliżej 20% niż 10 .... 2.0 u mnie benzyny pali w trasie ...od 8 l (120km/h) do 15l (180km/h) a gazu o dziwo od 11,5 do 16 ...z czego jest wniosek ze przy duzych predkościach ma chyba za ubogo....



nawiasem jak juz i tak oszczedzasz na gazie to zauważ ze litr więcej gazu na 100km to 2 zeta ile robisz rocznie 20kkm to masz 400 zł oszczedności w skali roku czyli 33 złote miesięcznie ... za które kupujesz sobie szanse :
- szybszego przegrzania, wypalenia uszczelki pod głowicą, zaworów, uszczelniaczy........ ogólnie zawsze lepiej jak jest troszke za bogoto niz troszke za ubogo....
  
 
Witam,

Pewnie macie rację - tylko że jednak nie spodziewałem się takiego zużycia gazu. Wiem że powiecie centuś jeden a se kupił 2 litry.
No niby prawda ale jednak nie uwierzę, że fabrycznie lantra pali 11 benzyny w mieście i 8 na trasie.
Ja też jeżdzę dziennie 50 km w korkach warszawskich, ale przecież lantra wazy 1200 kg zuzycie 15 lpg to trochę sporo...
Sprawdze jaki mam komputer jutro regulacja wiele się dowiem.
PZDR
PGR
  
 
hehehehehe wiesz z wiarą to tak jest ...zapomniałem dodać kolegi 1,8 w lantrze paliło 12-13 po mieście a kolega był statecznym panem i nie pałował zbytnio.
  
 
PGR, wg mnie pali Ci w normie i lepiej sie przyzwyczaic, zwlaszcza w Warszawie, gdzie co chwile ruszasz i zwalniasz. Mi tez nie pasowalo zbytnio moje spalanie, bo moj Getz 1.1 bral w Warszawie ok. 8,5l a gazu bierze 9,5-10 wiec duzo wiecej i nic nie da zadna regulacja a robilem ja w Czakramie i tez u kumpla w warsztacie. Trzeba sie przyzwyczaic i przede wszystkim nie myslec o zuzyciu bo pieniadze to nie wszystko. Ja sie delektuje jazda - nie mam zbyt lekkiej nogi
  
 
Witam posiadam ja tez posiadam Lantra z LPG Lovato
i moje wnioski takie:
Jazda normalna do 3000 rpm spokojnie na miescie ok 10-12l gazu
Jazda ciut agresywniejsza ok 4000-5000 rpm na miescie łyka ok 15l
A jazda na maxa do 7000 to nawet spalił mi 20l na 100
na trasie pali o okolicach 10l spokojna jazdą.

A mam jeszcze pytanie do posiadaczy LPG lovato. Do jakich max obrotów wkrecają wam sie auta na LPG. bo mi mój pseudo mechanik twierdzi ze max ile moze to 7000 i po przekroczeniu tej granicy przełancza sie na bęzyne a to mi sie niepodoba
Aha czy jak wciśniecie raptownie gaz to słyszycie takie buuuu jakby silnik był zmulony (nieraz w polonezach mozna takie cos usłyszeć na plg )
  
 
to do ilu sie wkreca na lpg zalezy tylko od ustawienia cut off - czyli obrotów przy których wraca na benzyne.....so moze sie i do 9k kręcić to znaczy raczej ukrecic ..... ja ustawiłem sobie cut off na 7k własnie i styka.... jak mam aspiracje na pałowanie to i tak robie to na benzynie zreszta krecenie tam wyzej nie ma sansu co zobaczyłem na swoim wykresie z hamowni......no ale skoro gazownik mówi ze dalej nie mozna to moze reduktor nie daje rady wyzej ...robi sie za ubogo tak czy inaczej u mnie z wykresu wynika ze optimum zmiany biegu jest w okolicach 6,8k

Zawsze na gazie 2 gen masz opóxnienie bo reakcja na walnięcie w pedał trwa - krokowy sie otwiera gaz leci między reduktorem a mikserem...dlatego ważne jest by te przewody były jak najkrótsze a zwłaszcza odcinek krokowy mikser.... warto też krokowy od gazu raz na jakiś czas wymyć w benzynce bo tam sie robi niezły syfik....
  
 
U mnie (Lantra 96 kombi) identyczne wyniki jak u Ganiu

  
 
1.6 16V g4cr
trasa ok 10 lpg/100km
miasto ok 17 lpg/ 100km
  
 
Cytat:
2005-10-07 21:53:48, arturo_soda pisze:
to do ilu sie wkreca na lpg zalezy tylko od ustawienia cut off - czyli obrotów przy których wraca na benzyne.....so moze sie i do 9k kręcić to znaczy raczej ukrecic ..... ja ustawiłem sobie cut off na 7k własnie i styka....



Opcja cut off sluzy do odcinania doplywu gazu podczas zchodzenia z obrotow. Czyli noga z gazu uruchamia cut off i masz efekt podobny do hamowania silnikiem na etylinie. Nalezy dopasowac sobie przy jakich obrotach ma zaczac dzialac ta funkcja i na jaka wartosc ma sie ustawic silnik krokowy. Najlepiej ustawiac podczas testow drogowych. Czyli laptop na fotel pasazera i na miasto.
  
 
Witam,

W sobotę byłem na regulacji okazuje się ze komputer (AL 700) ma 3 tryby ustawienia mieszanki: sport, normalna i ekonomiczna. Dotychczas miałem ustawioną na normalną poprosiłem na ekonomiczną. Odczuwam utratę mocy (przedtem na LPG jechał prawie jak na benzynie). Zobaczymy jak to będzie ze spalaniem.
Na pewno napiszę.
PZDR
PGR
  
 
Witam,

Jeżdze na trybie ekonomicznym spalanie 13 litrów w wawie styl spokojny (jeździj spokojnie taką bestią) nie chce zejśc niżej.
Jeszcze coś pokombinuję z gazownikami (może filtr powietrza do wymiany).
PZDR
PGR
  
 
Ja mam lanterke 2.0 16v + sekwencja i pali tak: jak jezdze codzienie do pracy (60km w jedna strone) mam tryb mieszany 45 do wawy i 15 po miescie+ cholerne korki , wychodzi srednio 315km z 34l gazu czyli kolo 11l - jazda dynamiczna, ale nie przekraczam 135km/h (szybciej sie nie oplaca - sprawdzalem), w trasie udalo mi sie raz zrobic na autostradzie 386km - normalnie 340km na zbiorrniku (jazda srednio 140km/h), czyli 10l wychodzi jak by nie patrzyl - wnioski sa takie kucyki w aucie nakarmic trzeba i juz, dlatego nie rozpatrywalbym zuzycia paliwa kazdego samochodu w kwesti pojemnosci, a raczej ilosci koni mechanicznych. Masz 100km bedzie palil 7l na trasie (niezaleznie od marki) masz 150km - 10l, 200km - 14l itp. ewent. mozna dodac klime, automat i wielkosc nadwozia....

O wlasnie mam pytanko do innych - czy odczuwacie jaks wyrazna roznice w spalaniu przy jezdzie z klima ?? bo ja nie bardzo (odczuwam natomiast braki w mocy

pozdrawiam bzyk
  
 
Cytat:
2005-10-13 13:06:37, PGR pisze:
Witam, Jeżdze na trybie ekonomicznym spalanie 13 litrów w wawie styl spokojny (jeździj spokojnie taką bestią) nie chce zejśc niżej. Jeszcze coś pokombinuję z gazownikami (może filtr powietrza do wymiany). PZDR PGR



fitr powietrza co 10 kkm!
  
 
lantra 1.6 16v 92r.
na trasie około 10l (przeważnie poniżej)
miasto od 12- do 14l
na benzynie trasa 7-8 l
miasto 10-14l w zależności od tego jak jeżdże
a ciekawostka ojciec jak prowadził ją z niemiec to na niemieckiej bęzynce wyszlo 5l na 100km cały czas jechał 90km/h na autostradzie hehe ale wynik fajny
natomiast obroty ohhh nie będe pisał max. bo jak ktoś zobaczy to się za głowe złapie ale powiem że tak jak w ścigaczu (oczywiśćie na gazie bo na benzynie to 7.5k i odcięcie)