Temperatura w e30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ile powinien pokazywać wskaźnik temperatury w e30 318 (silnik m40)? powinien być w połowie, 1/3 czy może 2/3? Moj jest w 1/3-2/5 i wydaje mi się, że sie nie dogrzewa... Termostat? Coś innego? pozdrawiam
  
 
Jak się nie dogrzewa to raczej termostat
  
 
Cytat:
2005-10-06 20:15:13, Buczer pisze:
Jak się nie dogrzewa to raczej termostat


mam ten sam ból, termostat wymieniłem dobry na dobry, a i tak sie niedogżewa, jak wyjdzie za niebieskie to sukces, postoje w korkach nabiera temperatury do połowy, a jak wyskocze na trase to spada do niebieskiego, ogrzewanko też nie najlepsze. rura górna gorąca, dolna zimna. pomocy
  
 
a jakiej temperatury masz termostat
  
 
80 c, ale na niebieskim napewno tyle niema, a tak nisko mi spada ta temperaturka na trasie. visco też jest sprawne, bo słysze kiedy zaczyna pracować, a temperatura nigdy nie wyszła poza środek. dodam jeszcze, że przy temp zew. ok12 st na trasie 15km przez miasto , ledwo osiąga koniec niebieskiego.
  
 
Krzysiek77 może masz zapowietrzony układ, spróbuj go gruntownie odpowietrzyć, słyszałem, że jest do dość trudne (dokładne odpowietrzenie), ale może przyniesie rezultaty.
Druga rzecz to gaz, nie znam się na instalacjach, ale chyba coś maja wspólnego z obiegiem płynu chłodniczego czy się mylę
  
 
Cytat:
2005-10-06 21:33:09, kornat pisze:
Krzysiek77 może masz zapowietrzony układ, spróbuj go gruntownie odpowietrzyć, słyszałem, że jest do dość trudne (dokładne odpowietrzenie), ale może przyniesie rezultaty. Druga rzecz to gaz, nie znam się na instalacjach, ale chyba coś maja wspólnego z obiegiem płynu chłodniczego czy się mylę


też myślałem o gazie, ale instalacje mam już troszke i poprzedniej zimy tak nie było. układ odpowietrzałem ze 100 razy i na rużne sposoby.
  
 
Cytat:
2005-10-06 21:03:13, krzysiek77 pisze:
visco też jest sprawne, bo słysze kiedy zaczyna pracować,


to dziwne, ja jeszcze nie słyszałem visco u mnie, a może nie powinieneś słyszeć visco...
  
 
Kurde, to dziwna sprawa bo skoro załącza Ci się isko tzn, że silnik ma odpowiednią temperaturę. Myślę też, że gdyby układ był zapowietrzony to silnik byś raczej przegrzewał. A sprawdzałeś kiedyś jak wygląda temp na postoju tak po 15 minutach pracy silnika? Tak sobie kombinuję, że:
1) Trafiłeś znów na felerny termostat - ale to dość ładwo stwierdzić bo kiedy kiedziesz temperatura silnika dość szybko (nienaturalnie) się zmienia
2) Może to zbieg okoliczności i temperatura pracz silnika jest ok, a padł Ci wskażnik i nagrzewnica jest uszkodzona?.

Przy zapowietrzonym układzie para wodna raczej powodowałaby, że temp. zbliżałaby Ci się do max.
  
 
wskaznik i termostat idealnie ze sobą grają-tzn.mniejwięcej w połowie skali zaczyna się robić dolna rura gorąca, przez to rozumiem, że jak osiągnie temp ok90 st,c otwiera sie termostat i wskaznik tyle pokazuje, poprzedni termostat sprawdzałem w garnku i działal -otwierał sie i zamykał.
jest jeszcze jedna rura na dole chłodnicy, ma mniejszy przekruj i robi sie szybko gorąca-jakie jest jej zadanie?, mo0że to ona upłynnia ciepło do chłodnicy i w czasie jazdy powietrze je studzi???
ręce mi opadają , na dworze 10 st.c a ja walcze z ogrzewaniem
JEZTOM; jeśli nigdy nie słyszałeś jak zamiata visco, to znaczy, że nigdy nie słyszałes bmw . w czasie zmiany biegów jak silnik spada z obrotów, przy wolnej jezdzie otwórz sobie szybe, napewno usłyszyszs.
pzdr.
  
 
ta mniejsza rura tylko wizualnie wydaje sie byc podlaczona to chlodnicy, a faktycznie jest polaczona ze zbiorniczkiem wyrównawczym, takze normalne jest, że szybciej robi się ciepła.

a co do temperatury otwierania się termostatu to jak osiagnie okolo 90 stopni to jest juz on otwarty maksymalnie, poczatek jego otwierania jest przynajmniej 20 stopni nizej

A zdarzaja Ci sie sytuacjie, ze kiedy jedziesz i juz temperatura silnika jest w polowie skali to ona sie zmniejsza??? (maslo maslane, ale mam nadzieje, ze zrozumiesz)
  
 
te 90st to strzeliłem, że około, chodziło mi o to, że w połowie skali na wskazniku(przypuszczałem, że ok90).
tak, zdaża mi sie i już opisałem, że temperatura robi sie mniejsza jak wyskocze poza miasto.
dzisiaj zauważyłem wyciek z odpowietrznika i prubowałem go dociągnąć-oczywiście pękł . zadzwoniłem po kolesia i ten mi naraił podobno najlepszego fachowca od bmw w całym szczecinie.
przyjechał popatrzył, wykręcił stary-zerwany, zalał płyn i odpowietrzał. czekaliśmy i czekaliśmy i nie mógł złapać temperatury. zaśmiał sie, przestał odpowietrzać wzioł 70 pln i powiedział, że :
-termostat jest dobry, podejżewał, że mam kłopoty z ogrzewaniem i że zacina mi sie nieraz ciepłe( miał racje, bo sobie przypomniałem takie zdażenie z wakacji). powiedział, że to taka pierdoła, że sobie sam bym mógł zrobić, ale mi nie powie co to, tylko powiedział cene- 250pln
za wiedze trzeba płacić.
  
 
[img=http://img21.imageshack.us/img21/6436/966aq.th.png]
co to jest nr 13? w chłodnicy?na realOEM napisane jest"leweling switch radiator"
. dodam jeszcze ,że od początku świci mi sie komunikat" kuhlwaserstand". gdzie jest czujnik stanu płynu?
pomocy-250pln to bardzo dużo
  
 
czy to jest przegrzanie????
  
 
na termostatach jest podana temperatura początku otwarcia i wynosi w granicach od80 do 90 stopni temperatura pełnego otwarcia jest ponizej 100 stopni krzysiek 77 jeżeli objaw o którym piszesz tzn jak stoi to temp jest na połowie a jak pojedziesz w trase to spada do niebieskiego pola to albo masz założony uszkodzony termostat albo uszkodzony czujnik temp ewntualnie termostat o złej temp otwarcia
  
 
hz10- na termostacie napisane było 80c. jest to firma vernet. termostat trzyma, potwierdził to ten gość i ja też sprawdzałem w ten oto sposób- wieczorem, jak było w miare chłodno(ok 10st) odpaliłem auto i czekałem, po ok20min wskaznik pokazywał mi 1/4skali, a rura dolna była zimna, w przeciwienstwie do górnej, ktura była gorąca. myśle ,że jak by termostat nie trzymał to dolna by była podobnie gorąca jak górna. po wyjechaniu na obwodnice temperatura znowu spadła na niebieskie, a inst gaz przestała działać(parownik zimny). powiedz mi jeszcze ,co to jest na dnie zbiorniczka wyruwnawczego ,jakby wkręcone w pionie od dołu i idą do tego dwa kabelki.
  
 
czujnik poziomu płynu
  
 
czy awaria tego czujnika może mieć wpływ na to, że upływa mi ciepło z bloku silnka przez tą rurke na samym dole człodnicy co idzie do zbiorniczka wyrównawczego?? bo tak sobie kombinuje i myśle, że to ciepło musi uciekać przez chłodnice i najprędzej poprzez dodatkowy obieg przez tą rure, a nie przez termostat. ten czujnik jak go sprawdzić, bo pokazuje mi cały czas zbyt mały pozim "kuhlwasserstand"???
dzięki za zainteresowanie tematem.
  
 
pomocy!!!!- natrętnie sie przypominam- może ktoś wie??
  
 
ciepło musi uciekać przez chłodnice ale skoro ty masz wąż odpływowy zimny do czasu dojścia wskaźnika do połowy no to chba nie ma jasnowidza który metodą czary mary powie któredy ci to cieplo ucieka awaria czujnika nie ma z tym nic wspólnego