Ciegla sterowania skrzynia biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Doswiadczylem niebywale rzadkiego przypadku awarii.Zepsulo sie cos co nie powinno sie nigdy zepsuc. Urwalo sie ciegno sterowania skrzynia biegow. W accencie steruja skrzynia dwie linki stalowe w pancerzu (ciegna bowdena) Jedna z nich urwala sie nagle i bez ostrzezenia. Auto ma niecale 70tkm. Poniewaz awaria byla tak nietypowa przyjrzalem sie temu dokladniej. No i wyszlo na to ze koreance odstawili wyjatkowa fuche wykonujac ciegno sztukujac je w 1/3 dlugosci z dwoch kawalkow! Jak to dzialalo i w jaki sposob linke przecielo jak nozem to opisze na zyczenie zainteresowanych.

Jako ciekawostke podam tylko cene tego ciegla w ASO. No kto zgadnie? Taak ...470 zl
Pozdrawiam
  
 
pisz pisz jak to działało i jak to się stało .....nie myślałes o zakładach dorabiających linki ? no chyba ze masz gwarancje jeszcze ?
  
 
Z tego co widzę auto z 95 roku, więc gwarancji brak.
  
 
Rzeczywiscie model 95.Z tym ze auto ma malo przejechane. Mialem kiedys mitsubishi lancer . Przejechalem nim 350 tkm be zadnych problemow. Tez mial sterowanie biegow ciegnami.
A co sie stalo w moim? ciegno wewnarz pancerza wykonane jest w nastepujacy sposob-jest to drut stalowy o srednicy ok 2 mm opleciony dwunastoma cienkimi drutami spiralnie. Otoz koreance robiac to cieglo dolaczyli na styk ten drut stanowiacy rdzen. Prawdopodobnie braklo go na bebnie z ktorego ciagneli i wzieli nastepny i po prostu dolaczyli. Nartomiast oplot z cienkich drutow mial ciaglosc. Podczas pracy na styku drutow rdzenia nastapilo przetarcie oplotu. Idealnie jak by nozem obcial. Dalej juz wiadomo co sie stalo.
Dorobienie nie bylo mozliwe z powodu specyficznej konstrukcji ciegna. Takze wenwetrzne przetarcie pancerza wykluczalo jego wykorzystanie. Po prostu pech i tyle.Taka ciekawostka techniczna. Troche kosztowna. Ogolnie autko bezawaryjne i super