MotoNews.pl
  

Olej do skrzyni biegów...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
.... jaki wlac ? Mam espero 1.8 z 96r..... 110 tys przebiegu. Za kilka dni zakładam nowe sprzegło. Mechanik polecił przy okazii zmienic olej w skrzyni biegów...... jaki wlac ?

  
 
i jeszcze jedno...... ile tam wchodzi oleju ? ( zgubiłem instrukcje )
  
 
Ja robie tak: jade do serwisu, mowie: chcialem wymienic olej w skrzyni w Espero 1.8. Pozniej ochodze na boczek, pan idzie do magazynu, przynosi dwie flachy, wylewa stary i leje nowy.
Nigdy mnie nie interesowalo co to jest. Na flaszcze jest napisane ze to olej do skrzyni i daewoo i to wystarczy.
Oczywiscie pozniej slysze: nalezy sie tyle i tyle
  
 
Oleju wchodzi 1,8L i najlepiej wlać jakiś syntetyk.

Uwaga nie ma korka przelewowego (od poziomu oleju).

Jak za dużo wlejesz skrzynia będzie ciężko chodzić.
  
 
Cytat:
nie ma korka przelewowego



Jak to nie ma?
Wedlug mnie jest.
  
 
Cytat:
2005-10-07 15:22:47, Hornblower pisze:
Ja robie tak: jade do serwisu, mowie: chcialem wymienic olej w skrzyni w Espero 1.8. Pozniej ochodze na boczek, pan idzie do magazynu, przynosi dwie flachy, wylewa stary i leje nowy.


Jak przyjeżdżasz po jakimś czasie pan znowu wynosi te same flachy, co poprzednio wylał - wlewa a co wyleje teraz zachowa na twoją nastepną wizytę
Sory, przy piątku mnie naszło....
  
 
A wg mnie to mam to gdzieś. Działa? Działa! Nie ruszać!
  
 
Cytat:
2005-10-07 15:28:42, Hornblower pisze:
Jak to nie ma? Wedlug mnie jest.

U mnie NIE MA!
Jest tylko wylewowy.
A wlewa sie przez odpowietrznik.
  
 
Właśnie zakupiłem olej przekładniowy Midland syntetyczny 75 W-90 klasy GL4/GL5 w cenie 42,- za 1,2 L a za wymianę zabiorę się w tygodniu. Espero na oleju fabrycznym przejechało 136kkm ale dostanie nowy olej bo muszę wymienić olej w skrzyni biegów Nissana a tam porzeba 3L więc jedna butelka mniej jedna więcej.
Starsze samochody wymagają oleju klasy GL4 a obecne syntetyki są już klasy GL5 i nie wiele olejów na rynku spełnia warunek jednocześnie GL4/GL5 . A są to oleje: Midland, Mobil, BP.
  
 
Cytat:
2005-10-07 15:43:03, piotr_ek pisze:
A wg mnie to mam to gdzieś. Działa? Działa! Nie ruszać!


Dobrze gada! Uznaję przysłowie: "lepsze jest wrogiem dobrego".
A tak na marginesie, manual mówi, że tam ma być 1,8 l oleju przekładniowego SAE 80W. Zaś do automata 6,5 do 7 l oleju do przekładni automatycznych ATF Dexron II
  
 
To w koncu chodzi o wylewowy czy przelewowy? Bo to raczej nie to samo.
Wylewowego faktycznie nie mam, ale przelewowy to jest.
Jak wejde pod auto to mam go z boku skrzyni. Tym wlasnie otworem wlewa sie olej i leje sie tak dlugo az zacznie sie wylewac. Pozniej zakreca sie korek i tyle.


P.s .
Cytat:
Jak przyjeżdżasz po jakimś czasie pan znowu wynosi te same flachy, co poprzednio wylał - wlewa a co wyleje teraz zachowa na twoją nastepną wizytę



Na ogol patrze na co to robia. Odchodze - ale tylko na tyle zeby nie przeszkadzac. Bez przesady.
  
 
Odświeżę wątek.
1) Czy jeśli na fakturze jest wyszczególniona wymiana oleju w skrzyni biegów ( poprzedni właściciel) w postaci wpisu " Olej przekładniowy 1L SAE80W" to mogę mieć pewność że jest to olej mineralny?

2) Czy dużo jest roboty przy wymianie uszczelniacza wałka zmiany biegów- tego co wchodzi do skrzyni?
  
 
A po co Ci ta wiedza... szkoda Twojego 1Mb pamięci (ja mam 128 Kb i to jest dopiero problem).
  
 
Cytat:
2006-07-22 14:15:58, piotr_ek pisze:
A po co Ci ta wiedza... szkoda Twojego 1Mb pamięci (ja mam 128 Kb i to jest dopiero problem).


Ja jestem w wersji PRO -mam 2MB pamięci...więc mogę pozwolić sobie na mały "śmietnik" informacyjny