CIEPŁY NAWIEW W E-34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM. WŁAŚNIE STAŁEM SIĘ SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM BMW 520. MAM MAŁY PROBLEM JAK PUSZCZAM CIEPŁE POWIETRZE NA SZYBE TO LECI GORĄCE NA 28 STOPNIACH I JEST OK., ALE JAK PRZEŁĄCZE NAWIEW NA KIEROWCE LUB PASAŻERA TO LECI ZIMNE JAK CHOLERA. CO TO MOŻE BYĆ?? POMÓŻCIE
  
 
Wydaje mi sie ze to w BMW normalne hehe
  
 
A mi się z kolei wydaje, że normalne to nie jest ale co jest przyczyną takiego stanu rzeczy to juz nie wiem
  
 
Dziwna to jest kwestia i wiele już o tym było ale nie do końca się wyjaśniło. Sam czytałem kiedyś artykuł, że w E30 niby tak zaprojektowali ten nawiew by zawsze walił chłodnym, rześkim powietrzem na twarz kierowcy (na nogi i szyby gorące). Jednak w mojej jak ustawię na ciepłe na twarz to leci ciepłe na twarz
  
 
A u mnie leci zimne jak w aartykle wiec wydaje mi sie to normalne hehe ktoś z nas ma cos spieprzone napewno
  
 
Cytat:
hehe ktoś z nas ma cos spieprzone napewno



Hehehe, to spoko. Pewnie mam coś walnięte ale niech i tak będzie dopóki grzeje
  
 
W E30 nawiew środkowy powinien byc cieply, w E36 nawiew jest zimny. W 520?? Masz klime? Poszukaj w wyszukiwarce, ten temat byl dosc obszernie opisany. Wpisz "ogrzewanie" i juz masz sprawe jasna.
Pozdrawiam
  
 
hej, teraz lepiej cieplej, niż zimniej...
  
 

DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI .
  
 
Ja mialem w swoim E36 tak ze jakie powietrze bym nie ustawil to mi zawsze lecialo cieple. Rozebralem deske rozdzielcza i mialem przyblokowane klapki w pokretle przelaczajacym cieple powietrze na zimne i odwrotnie. sprawdz tez filtr kabiny jak masz. Jak jest zapchany to moze tez blokowac. Ja u siebie wyjalem na razie filtr i jezdze bez i jest ok. Ogrzewanie i chlodzenie dziala. A co do szyby to na nia zawsze leci cieple powietrze i tego sie zmienic nie da no chyba ze rozpieprzysz nagrzewnice
  
 
Cytat:
2005-10-07 20:01:19, mibhell pisze:
A u mnie leci zimne jak w aartykle wiec wydaje mi sie to normalne hehe ktoś z nas ma cos spieprzone napewno


A u mnie leci na twarz zimne, a na szybę gorące i na nogi gorące, czytałem że tak ma być i jestem z takiego rozwiązania niezmiernie zadowolony. Bo chyba lepiej jak leci na szybe ciepłe i na nogi, a na twarz chłodniejsze orzeźwiające powietrze, a jeżeli komuś nie pasuje to może przeciez sobei wyłączyć nadmuch na twarz. Wyobraźcie sobie sytuację, że jedziesz 500km i wali ci ciepłym powietrzem po twarzy cały czas, dosyć, że czujesz się bardziej/szybciej zmęczony to jeszcze wyjdziesz na 5st ciepła na dwór i na drugi dzień katar. Jak dla mnie to chyba logiczny jest nadmuch chłodnego powietrza na twarz. pzdr

PS: A jeżeli jakimś cudem miałoby tak nie być(u mnie) to ciesze się, że coś się zepsuło(w co nie wierze) i wiem, że nigdy tego nie prawie
  
 
Cytat:
Wyobraźcie sobie sytuację, że jedziesz 500km i wali ci ciepłym powietrzem po twarzy cały czas


A wyobraź sobie, że wsiadasz do auta z odmarznietym nosem w środku zimy I co? Twarzy sobie nie ogrzejesz a masz np. 50 km do domu. Zanim z szyby i nóg Cię coś ogrzeje to nos Ci odpadnie Dla mnie to kretyńskie rozwiązanie, że ze środkowych nie można ustawić ciepłego. Przecież jak chcesz rześkiego chłodełka to zawsze je możesz ustawić, tak samo jak uchylić szybę/ szyberdach lub włączyć klimę (jeśli masz).
Jakoś nie spotkałem się w innych samochodach, żeby nie dało sie ustawić ciepła ze środkowych nawiewów...
  
 
w moim E 34 na środkowym nawiewie jest rolka z czerwoną kropką na górze i niebieską na dole jak przełączę na czerwoną to mam nawiew ciepły na pasażera i kierowcę jak przełączę na niebieskie leci zimny nawiew nawet przy ustawieniu na gorące, ale na przykład mój kolega nie ma tej rolki.
  
 
w moim e35 z 2 środkowych też leci stale zimne boczne nawiewy i ten duży na podszybiu dają ciepłe miałem identycznie w innych samochodach a jak komuś odpada z zimna nos to niech zamknie środkowy nawiew
  
 
a tak wogóle to spójżcie na fragment instr.


  
 
U mnie też tak jest w e34 na szybe i nogi ciepłe na środek zimne. I tak jest wydaje mi sie bardzo dobrze. Ogrzewanie w mojej beci jest tak wydajne że jak dam na full szyba/nogi to po ok 4 minutach w aucie jest sauna. A jak ci dmucha w twarz zimnym przecież zawsze możesz zamknąć kratke nawiewu pokrętłem.
  
 
Cytat:
2005-10-10 08:08:16, Robin_Hood pisze:
U mnie też tak jest w e34 na szybe i nogi ciepłe na środek zimne. I tak jest wydaje mi sie bardzo dobrze. Ogrzewanie w mojej beci jest tak wydajne że jak dam na full szyba/nogi to po ok 4 minutach w aucie jest sauna. A jak ci dmucha w twarz zimnym przecież zawsze możesz zamknąć kratke nawiewu pokrętłem.

popieram święta prawda
  
 
Hej.Ja ostatnio wracałem Taxi BMW E-34 i złotówa miał tak.Na środek tylko zimne.Na szyby i nogi zimne lub ciepłe jak chciał bo poto jest regulacja jak mówił.W lecie nie będziesz puszczał na szyby gorącego powietrza.I miał racje.Auto bez klimy.Pozdro
  
 
Cytat:
2005-10-08 18:05:40, biem pisze:
A wyobraź sobie, że wsiadasz do auta z odmarznietym nosem w środku zimy I co? Twarzy sobie nie ogrzejesz a masz np. 50 km do domu.


Biem, chyba nie powiesz mi, że jak masz odmarzniety nos to walisz sobie goracym nadmuchem w czajnik, bo jak dla mnie to nie byłoby to miłe uczucie i chyba tylko kamikaze coś takiego robi. Jeżeli masz sprawne ogrzewanie, to goracy nadmuch na szybe i nogi zdziała cuda, przy takim nadmuchu odrazy powietrze inaczej wędruje po aucie.
BIEM pisze:
Cytat:

Przecież jak chcesz rześkiego chłodełka to zawsze je możesz ustawić, tak samo jak uchylić szybę/ szyberdach lub włączyć klimę (jeśli masz).


i odwrotnie, jezeli nie chcesz zomnego podmuchu na twarz, to nie wiem czy wiesz, ale masz suwak, dzieki któremu możesz ograniczyć taki nadmuch, a mało tego możesz kratki nadmuchowe pozamykać .
Cytat:

Dla mnie to kretyńskie rozwiązanie, że ze środkowych nie można ustawić ciepłego


a po co ma mi walić po twarzy ciepłym powietrzem? Prędzej bym chyba zasnął po takiej wentylacji twarzy niż przejechałbym 50km. Po twoich 50km z włączonym ciepłym nawiewem na twarz, wyszedłbym z auta z twarzą indiańca, a przez następne 7 dni leczyłbym katar. A wracajac jeszcze do ogrzewania nóg i szyby przedniej, to niby dlaczego ogrzewanie takie miałoby działać dłużej od PRZEWIETRZENIA sobie twarzy gorącym powietrzem? pzdr
  
 
Hmm ciekawe rzeczy piszecie. Ja mam e-34 525 24V z klimą i mogę ustawić na środkowym panelu zarówno ciepłe jak i zimne powietrze, przy kratkach nawiewów mam pokrętło na górze czerwona kreska(ciepło) a na dole niebieska (zimno). Z tego by wynikało, że różnie to bywa nawet przy tych samych modelach auta w tym wypadku e-34, czyżby zależało to od wyposażenia auta