Ciśnienie w cylindrach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
No i niestety mit super silnika w mojej Samarze (tak wszyscy na około twierdzili, zwłaszcza po pomiarze ciśnienia oleju) został rozwiany . Oto wynik: 11, 9, 9, 11, czyli jest źle . Zwłaszcza, że Krajnik ma zamiar doprawić Samarce LPG - może być tragedia. Co o tym sądzicie?
Krajnik
  
 
Kurcze no nie wiem , ale chyba powinno być powyżej 10. Może ktos ostatnio mierzył i wie jak powinno być bo ja niestety nie...
pawel
 
 
Pawle powinno być minimum 10 (1MPa). Ala najgorsza jest ta różnica 9-11 .
Krajnik
  
 
Własnie - pamietam ,że na autoladzie była naten temat dosc długa dyskusja i ponoć nie powinno byc dużych róznic miedzu cylindrami
Ale czy 0,2Mpa to tak dużo????
 
 
Różnice z tego co się orientuje nie powinny przekraczać 10 %, a tu niestety przekraczają .
Z drugiej strony silnik ma przebieg 145000, od lat eksploatowany jest na Mobilu, ładnie chodzi, pali bez problemu, zużycie paliwa 6,5-8l/100km - skrzynia 4, zużycie oleju 0,2l/1000km, ładne świece. Fakt jednak, że nie tryska już mocą .
Mój chytry plan jest taki:
1. Montuje gaz, jeżeli po jakimś czasie (mam nadzieje, że wytrzyma 10000 km) zrobi się kupa, to:
2. Remont silnika - rozwiercam silnik na 1500 nominał , dotarcie 1000 km i Golfy drżyjcie .
Krajnik
  
 
Uważam że dotarcie po kapitalce powinno inaczej wyglądać,1000km to za mało.Na forum fso opisał Dr.Mrożek cały proces docierania a z tego co czytam,to koleś jest naprawdę nieprzeciętny i zna sie na rzeczy.Jak znajdę ten temat to tu dodam.
10 tys spokojnie jeszcze zrobisz na gazie
Docieranie
6 post od góry,dośc długi ogólnie radzę cały temat przeczytać
Pzdr Grzesiek
  
 
różnica ciśnienia może wynikać z bardzo prozaicznej rzeczy jak nadpalenie gniazd zaworowych, względnie złej regulacji zaworów. wtedy kompresja ucieka przez zawory, może warto zciągnąć głowicę i zobaczyć, będziesz spokojniejszy...
  
 
witam
Mam obszerną i bardzo dobrą instrukcją obsługi samochodu łada samara i jest tak:
odpowiednio dla silników:
-1100 9
-1300 9,9
-1500 9,9
Jeżeli masz cisnienie, takie jak podałeś, to ja na twoim miejscu bym sie zbytnio nie martwił.Ja słyszałem,że rożnica jest dopuszczalne do 15%.
Pozdrawiam
  
 
Jar no nie chcę się chwalić, ale łącznie z książką z Klubowej to mam już 3 różne wydawcictwa + oryginalną instrukcję . A poza tym podajesz stopień sprężania, a to co innego. Należy go pomnożyć przez jakiś tam wspólczynnik. Ogólnie w Samarze nie powinno być mniej niż 1MPa.
Dzięki za otuchę, ale Samarka ma nie spełnia nawet tych 15%, u mnie różnice sięgają 20%. Na wtorek jestem umówiony na darmową diagnostykę, jeszcze raz sprężanie + analiza spalin no i zobaczymy .
  
 
Cytat:
2003-03-23 23:22:17, Krajnik pisze:
(...)
2. Remont silnika - rozwiercam silnik na 1500 nominał , dotarcie 1000 km i Golfy drżyjcie .



Dotarcie powinno przebiegać na dystansie 3 tys. km, najlepiej 5-ciu. W tym czasie nie kręcimy silniczka powyżej 3,6 - 3,7 tys. obr./min (optymalnie 3,5tys.), max. prędkość - 90km/h, i w tym czasie lejemy tylko benzynkę i pilnujemy oleju (może wziąść więcej). Jeżeli remont wypada w okresie panowania niskich temperatur, to należy unikać przejazdów na krótkich odcinkach (wtedy silnik nie zdąży się zagrzać).


Potwierdzam wcześniejszy głos na temat różnicy ciśnienia w sąsiadujących cylindrach. Górna granica różnicy wynosi 15%.


Ten "współczynnik", o którym piszesz, Krajnik, to adiabata sprężania dla danego silnika. Wynosi od 1,2 do 1,3.
  
 
Witam.Cofne troche temat nie wiem jakie powinno być ciśnienie w cylinderkach ale dzisiaj mierzyłem u znajomego gratisowo w swoim bolidzie i wyszło na każdym po 11.Mam 150 tyś.kilometrów i jest tak jak przy zakupie rok temu po 127tyś a silnik 1.5 litra "wyborowej".
  
 
Jak to w koncu jest z tym dotarciem. Mozna czy nie mozna krecic wyzej? Ja slyszalem ze dobrze jest jak silnik popracuje w kazdej partii obrotow przez pewien czas.
  
 
A tak w ogóle, to kompresję mierzy się na zimnym czy na ciepłym silniku?
Słyszałem głosy i takie i takie.
W mojej ładowarce mierzyli na ciepłym wyszło ~ 10,1/10,2 atm.
Niezabogato, ale pod niemałą górę na 3.biegu moja siódemka się rozpędza.
Nie narzekam i nie ruszam tego stanu rzeczy.

NIECH MOC ŁAD BĘDZIE Z WAMI ! ! !

[ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2003-04-14 08:29:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2003-04-14 08:31:12 ]
  
 
Ciśnienie sprężania mierzy się wyłącznie na gorącym silniku (90C).
Jezeli ciśnienie wynosi po 1,1MPa (11) to bardzo dobrze .
Krajnik
  
 
Mimo wszystko sprawdził bym gniazda zaworowe tak jak ktoś już piasł!!!
  
 
Syvo majac po okolo 10 atm wcale bym sie nie martwil.Na pasie calkiem niezle ci ona szla i nie uwazam zeby jej brakowalo mocy.Nie przejmuj sie tym wcale.Moja miala przed pierscionkami cisnienie rzedu 7 do prawie 8 i zuzywala 2l oleju/1000km.
  
 
Tym bardziej że masz 11,9,9,11. Silnik przy takim czymś będzie pracował w miare równo!!! I jak siła jest to poco kombinować!!!
  
 
Cytat:
2003-05-06 00:04:41, Jasio pisze:
Syvo majac po okolo 10 atm wcale bym sie nie martwil. Na pasie calkiem niezle ci ona szla i nie uwazam zeby jej brakowalo mocy.Nie przejmuj sie tym wcale.Moja miala przed pierscionkami cisnienie rzedu 7 do prawie 8 i zuzywala 2l oleju/1000km.



Dzisiaj jadę umówić się na regulację (zapłon, gaźnik, zawory),
podczas której chłopek zmierzy również ciśnienie sprężania.
Dziękuję Ci Jasiu za słowa otuchy, ale ja niestety po naszym wyścigu spać nie mogę.
Z dwóch powodów:
1) Zobaczyłem co nieztuningowana (Twoja) łada potrafi {JA TEŻ TAK CHCĘ!!!},
2) Nie daje mi spokoju stan mojej wŁadzi.

Ciśnienie w cylindrach mojej ładnej to małe miki przed śniadaniem.
Mnie martwi luz osiowy na wale, o którym Ci wspominałem.

Żałuję, że się nie przejechałeś moją ładną.
Ale to nic straconego. Następną razą.

Chętnie porozmawiałbym z Tobą szerzej
na temat wymiany pierścionków w Twojej maszynie, docieraniu, etc.
  
 
jak masz możliwość sprawdzenia ciśnienia jeszcze raz to to zrub tyle że dwa razy
1. normalnie jak się to robi wykręć wszystkie świece przyłkładaj przyżąd po kolei do cylindrów i nie zapomnij przy kręceniu rozrusznikiem wcisnąć gazu na max
2. za drugim razem do mieżonego cylindra wstrzyknij sobie troche oleju ok 10 ml (np. strzykawką) i jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej 2 w porównaniu do poprzedniego wyniku na tym cylindrze to znaczy że nie trzymają pireścienie i jest albo szlif , nowe tłoki i pierścionki albo tylko pierścionki w lepszej wersji , a jeżeli nie będzie wcale różnicy pomiędzy pierwszym pomiarem a pomiarem z olejem to bankowo coś z zaworami (wydechy lubią się wypalać)
a przyzwoite ciśnienie to jak dla silników benzynowych jest ok12-13
  
 
Witam!
Dzis bylem na sprawdzeniu cisnienia. Nie wyglada to za dobrze - 9; 7,5; 7,5; 8. Przeczytalem w postach powyzej ze silnik powinien byc cieply przy mierzeniu. A nie byl - czy ma to duzy wplyw? A druga sprawa to taka ze nie bylo robionej proby olejowej. Ale jesli nie slychac zaworow to chyba i tak by nic nie dala?
z gory dziekuje,
pozdrawiam

PS: 1300, przejechane ok 170tys, raczej bez remontu.