Espero gotuje się

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od niedawna używam espero i autko gotuje się, gdy stanę nawet na chwilę w korku. Dzieje się to mimo, że wskazówka temp. dochodzi tylko do 1/2. Nie wiem czy ma to zaaczenia, ale pali troche oleju... Ma może ktoś pomysł na co zwrócić uwagę?? Ostatnio był wymieniany jakis wąż łączący układ chłodzenia z body silnika i miało bys wszystko ok...
  
 
Wedle prawdopodobieństwa:
1. uszczelka pod głowicą
2. Termostat
3. Wyłacznik wentylatora lub sam wentylator.
Osobiście uważam, że najpierw było 2 a po przegrzaniu silnika 1.
  
 
a jaki może być koszt wymiany - to moja pierwsz przygoda z motoryzacja
  
 
Ja sie dość długo borykałem z mocno grzejacym się Esperakiem (nie gotował jednak wody).

Po sprzedaży nowy właściciel doszedł co było nie tak - niewydolna ze starości chłodnica.
  
 
Cytat:
2005-10-10 10:03:51, 3mek pisze:
a jaki może być koszt wymiany - to moja pierwsz przygoda z motoryzacja



Napisz dokladnie co masz na mysli mowiac "gotuje sie"
  
 
Cytat:
2005-10-10 10:12:12, -JACO- pisze:
Ja sie dość długo borykałem z mocno grzejacym się Esperakiem (nie gotował jednak wody). Po sprzedaży nowy właściciel doszedł co było nie tak - niewydolna ze starości chłodnica.



JACO, co znaczy - mocno grzejącym się Esperakiem? Ja ciągle walczę ze wskazówką oscylującą w pobliżu maksa. Termostat wymieniony i to dwa razy, czujnik temperatury też wymieniony a temperatura ciągle taka sama. Na szczęście wentylator się włącza

AndQ
  
 
para spod maski. nie wiem czy się włącza wentylator na chlodnicy (2 letnia), bo dzisiaj nie zdazylem sprawdzic, a dopiero wtegy gosc kazal na to zwrocic uwage. z tego co sie dowiedzialem, to olej juz wczesniej bral - zanim pojawily sie klopoty z chlodzeniam.

w ogole dzięki za naprowadzanie

  
 
Cytat:
2005-10-10 10:03:51, 3mek pisze:
a jaki może być koszt wymiany - to moja pierwsz przygoda z motoryzacja


Zależy o czego koszt wymiany Ci chodzi.
Jeżeli będzie to wymiana uszczelki pod głowicą wraz z jej planowaniem + wymianą uszczelniaczy to (przynamniej Ja tyle zapłaciłam)jest koszt kole 300 może 350 PLN.
Jeśli z kolei idzie o wymianę termostatu to oryginał do Espero kosztuje w granicach 80 PLN. Ale, można zrobić drobną zamianę i kupić termostat od opla(40 PLN)+ rurę od nexii.
No i tak jak piszą Koledzy Klubowi warto zbadać czy aby chłodnica gdzieś nie jest dziurawą. I może stan płynu chłodzącego w zbiorniczku warto doglągnąć.
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Kiniusia dnia 2005-10-10 10:55:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kiniusia dnia 2005-10-10 10:56:22 ]
  
 
Masz klimę czy nie. W którą stronę wieje wentylator. U mnie było tak że od przodu patrząc pierwszy wentylator waił do silnika a drugi ze silnika. Wskazówka wysoko do góry, klima sama się wyłączała.
  
 
Masz klimę czy nie. W którą stronę wieje wentylator. U mnie było tak że od przodu patrząc pierwszy wentylator waił do silnika a drugi ze silnika. Wskazówka wysoko do góry, klima sama się wyłączała.
  
 
Cytat:
2005-10-10 10:52:52, 3mek pisze:
para spod maski. nie wiem czy się włącza wentylator na chlodnicy (2 letnia), bo dzisiaj nie zdazylem sprawdzic, a dopiero wtegy gosc kazal na to zwrocic uwage. z tego co sie dowiedzialem, to olej juz wczesniej bral - zanim pojawily sie klopoty z chlodzeniam. w ogole dzięki za naprowadzanie



znaczy sie bialy dym czy jak kto woli 'habemus papam'
Pierwszym moim odruchem w tej sytuacji byloby podniesienie maski i zlokalizowanie zrodla pary. Zrob to i powiedz skad wydobywa sie dym to znacznie ulatwisz diagnoze
  
 
mam klimę ale zepsuta.
czy to możliwe, że podczas awarii węża jakiś syf sie dostał do środka i przez to słabo działa??
  
 
Cytat:
2005-10-10 10:55:13, Kiniusia pisze:
..."Jeżeli będzie to wymiana uszczelki pod głowicą wraz z jej planowaniem + wymianą uszczelniaczy to (przynamniej Ja tyle zapłaciłam)jest koszt kole 300 może 350 PLN...."


eee tam 300...zapraszam do Katowic na ul.1 Maja do Jabłońskiego...zrobi Ci to samo za jakieś 600-700zł i masz jak w banku że auto dalej będzie kuleć

Sorki ale po doświadczeniach Kolbera nie mogłem się powstrzymać

Powazniej: skoro chłodnica ma 2 lata to bym wykluczył problem niewydolności, postawię na termostat bo tak wygląda że nie włącza się duży obieg chłodzenia (stąd dziwne wskazania czujnika?)

Niestety, tak jak pisze Navi ...obawiam się już konsekwencji takiego jeżdzenia w postaci padniętej uszczelki pod głowicą

Powodzenia!....i napisz co osiągnąłeś
  
 
Cytat:
2005-10-10 10:12:12, -JACO- pisze:
Ja sie dość długo borykałem z mocno grzejacym się Esperakiem (nie gotował jednak wody).


No właśnie nie wiem czy mnie to nie dotyczy, wody się nie gotuje niby wszystko ok, ale silnik jakiś taki mocno gorący i spocony nawet po 5km, po otwarciu maski czuć nawet to gorąco i czasami delikatny zapach kabli od gorąca a silnika nie idzie się dotknąć.
Poza tym wszystko jest ok, wody nie ubywa, oleju nie bierze, moc w porządku, może ciut więcej gazu pali ostatnio tak jakby miał jakieś dodatkowe obciążenie.
Może przesadzam ale jak jest w innych Espero 1.8, silnik jest bardzo gorący ?
  
 
A tak przy okazji, wentylator ma 2 tryby pracy, nie?
Bo ostatnio nie zauwazam, zeby wlaczal sie pierwszy tryb
(obadane rowniez przy otwartej masce) i dopiero jak wskazowka w korku przekroczy polowe z kawalkiem wlacza sie wentylator i temperatura spada. Jezeli caly czas dobrze mysle, to co moze byc przyczyna?

No chyba, ze to wlasnie wtedy wlaczaja sie te wolne obroty, chociaz na wolne nie wygladaja...
  
 
Cytat:
2005-10-10 13:33:08, QLogic pisze:
A tak przy okazji, wentylator ma 2 tryby pracy, nie? Bo ostatnio nie zauwazam, zeby wlaczal sie pierwszy tryb (obadane rowniez przy otwartej masce) i dopiero jak wskazowka w korku przekroczy polowe z kawalkiem wlacza sie wentylator i temperatura spada. Jezeli caly czas dobrze mysle, to co moze byc przyczyna? No chyba, ze to wlasnie wtedy wlaczaja sie te wolne obroty, chociaz na wolne nie wygladaja...



Podejrzewam, ze to co zaobserwowales to rzeczywiscie wolne obroty.
Ale dla pewnosci sprawdź napięcie na kablu zasilającym wentylator podczas jego pracy - jeśli będzie około 12-13V to znaczy że są to wysokie obroty wentylatora. Jeśli napięcie niższe - niskie obroty.
  
 
Cytat:
2005-10-10 13:39:36, Robert_S pisze:
Podejrzewam, ze to co zaobserwowales to rzeczywiscie wolne obroty. Ale dla pewnosci sprawdź napięcie na kablu zasilającym wentylator podczas jego pracy - jeśli będzie około 12-13V to znaczy że są to wysokie obroty wentylatora. Jeśli napięcie niższe - niskie obroty.



Ok, sprawdze.

A w przypadku gdyby byly to jednak wysokie obroty to co moze byc winne, co ustala napiecie na wentylator?
  
 
U mnie tyż można smażyć na silniku jajka.
  
 
Cytat:
2005-10-10 13:44:59, QLogic pisze:
Ok, sprawdze. A w przypadku gdyby byly to jednak wysokie obroty to co moze byc winne, co ustala napiecie na wentylator?



zarówno wolne, jak i szybkie obroty wentylatora włącza ECU załączając masę do cewek przekaźników K12 dla wysokich obrotów, K13 dla niskich. Dla wolnych obrotów zasilanie wiatraka idzie przez rezystor umieszczony gdzieś przy chłodnicy (taka biała ceramiczna kostka)

Zatem gdyby nie było niskich obrotów uszkodzeniu mogło ulec:
ECU (raczej wtpię)
kable połączeniowe (też wątpię)
przekaźnik K13
Rezystor