Regulacje sprzegłą w E-10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie skromne pytanie czy w mojej rolce EE-101, nalezy po montazu sprzegla to sprzeglo w jakis sposob regulowac po przejechaniu ilus tam powiedzmy km ?

Pytanie namber tu: czy nieprawidlowy montaz sprzegla moze wplywac na to ze autko moze byc bardziej zrywne, szybciej jedzie lub tez jest zamulone ?

I pytanie namber fri:
Na jakiej wysokosci powinno brac optymalnie, mierzyliscie kiedys linijka wysokosc pedalu sprzegla ?
  
 
one.) NIE, nawet książka nic nie podaje, nie ma tam regulacji

tu.) że szybciej jedzie to napewno nie (chyba, że w porównaniu do żużytej tarczy, która się ślizga), Jeśli odczuwasz że jest mułowaty to może nowe sprzęgło się ślizga i nie możesz się rozpędzić tak szybko jak z dobrym sprzęgłem, To że jest bardziej zrywny może być powodem innej charakterystyki pracy tarczy (twardsze sprężyny) chyba że też porównujesz do ślizgającego się sprzeła (wtedy to chyba oczywiste)

fri.)
- skok jałowy pedału:5 - 16 mm
- wysokość pedału: 153mm
- wciśnij pedał do końca i popuść ok 13 mm, wtedy jeszcze nie powinno "brać" i nie powinno być żadnych szarpnięć podczas przełączania biegów na uruchomionym silniku, dopiero dalsze popuszczanie pedału powoduje "branie"


[ wiadomość edytowana przez: looqasch dnia 2005-10-11 10:20:14 ]
  
 
Odnosnie odp. fri: to u mnie w ksiazce serwsowej TMP pisza ze powinno byc 5-15mm.
Kurcze skad ta rozbieznosc ?

mam jeszcze takie zapytanko jeszcze czy jesli skok sprzegla jest zbyt wysoki lub niski mozna je jakos wyregulowac, podciagnac itp. ?

pozdrowka all
  
 
Masz racje już poprawiłem

A co do regulacji to chyba brak takiej możliwości
  
 
Zmienilem sprzeglo na NKK z JC i powiem ze , przynajmniej mam ttakie wrazenie ze to sprzeglo przy dodawaniu w kociol jest gorsze od orginalu, przy depnieciu nie zbiera autka tak jak dawniej na orginale, jest to slabo wyczowalne ale jest.
Czyzby w tym tkwila roznica praktyczna miedzy orginalem a zamiennikiem ?

Mam takie skromne wrazenie ze to byc moze winna gorszej tarczy i docisku ale moze sie myle ....
  
 
Jak już pisałem wcześniej może być inna twardość sprężyn w tarczy i w docisku i to może być powodem dłuższego poślizgu

Poprostu trzeba się przyzwyczaić
  
 
Skok jałowy reguluje się przy pedałach a właściwie na pompie sprzegła. Taka tam nakrętka

Pozdrawiam
  
 
Bo w ksiazce HAYNESA pisze ze reguluje sie tylko przy pedalach i sa 2 przeciwnakretki.
  
 
Dobrze piszą
  
 
Probowalem wcisnąć się wczoraj w poblize tych 2 przeciwnakretek i kicha albo zatrudnie jakiegos chinczyka i go tam wtłocze albo bede musial schudnac z 15KG bo za cholere nie moge tam sie wcisnac

To ja juz nie wiem czy muse demontowac czesc kokpitu czy przedni fotel wywalic i sie polozyc
Macie jakies rady porady tudzież zlote mysli ?
  
 
Cytat:
2005-10-19 14:01:33, Cromm pisze:
Macie jakies rady porady tudzież zlote mysli ?



Uprzeć się Inaczej nie da rady, przerabiałem to

Powodzenia
  
 
Oki sprobuje, czyli na poczatek:

Wysoksc pedalu 154mm ? (dane z HAyesa)

Skok jalowy to skok gdzie jeszcze nie bierze dopiero po ok. 15mm powinno lekko brac ?

  
 
Skok jałowy pedału mierzony jest od spoczynkowego położenia pedału (czyli pedał na górze) do momentu kiedy łożysko sprzęgłowe zetknie się ze sprężyną w docisku.
Przy wciskaniu pedału ręką wyczuwalny jest nagły opór gdy łożysko dojdzie do docisku.