Prawidlowe ustawienie LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam instalkę Bingo-S4 i chciałem zapytać się o praktyczne rady dotyczące ustawień mieszanki ?

1) Czy na biegu jałowym wskaźnik sondy powinien pokazywać mieszankę ubogą, bogatą czy pomiędzy ?
2) Jakie powinno być wskazanie PWA
3) Jak najlepiej dobrać sobie wartości Cut Off ?

Dziękuję i pozdrawiam

Marcin
  
 
Szukajka się kłania. .
  
 
Dzięki za podpowiedź

Poszukałem , poczytałem trochę się dowiedziałem ale odpowiedzi na swoje pytania niestety nie znalazłem.

Po regulacji mieszanki (śrubą na parowniku) uzyskałem w miarę regularny przebieg sondy, wskaźnik skacze mi od położenia uboga do bogata (w miarę regularnie) , a po autoadaptacji (nauka) moje PWA zostało ustalone na 111kroków
Czy to dobrze, źle czy bardzo źle ?

Z archiwum formu dowiedziałem się co to CutOff i do czego, ale nie znalazłem odpowiedzi czy moja wartość 1200obr i zmniejszenie o 10% - jest OK, czy nie ?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje wynikające z waszych doświadczeń.

Pozdrawiam
  
 
Chyba jednak niezbyt dokładnie szukałeś/czytałeś. Tu byłeś?. Jeśli tak to zauważ, że ustawienie PWA może być różne dla różnych silników, instalek itd. Czy jest dobrze to widać po pracy krokowego podczas wchodzenia na obroty. Jeśli krokowy pracuje w granicach 30% otwarcia i zamknięcia to ok. Sonda ma oscylować, czyli jest ok. A Cut-off, zależy od silnika. Myślę, że jak ustawisz 1500 obr. i 10% to będzie git. Bo jak zjedziesz poniżej to może Ci szarpać przy powolnej jednostajnej jeździe.
  
 
Dzięki jeszcze raz !,
Faktycznie niezbyt dokładnie szukałem, ale w końcu jednak (wczoraj) znalazłem ten sam post.

Ustawiłem sobie tak że na wolnych obrotach moje PWA oscyluje w przedziale 96-110 kroków, po nauce ustalił sobie 106króków, a na wysokich obrotach wzrasta do 120 poczym gdy trzymam te obroty np. 3000 to ustala mi się na poziomie 110 króków.
Wydaje mi się że jest ok , jeździ bardzo dobrze, spala poniżej 10l.

Wprawdzie nie odczuwam szarpania przy wolnej jeździe, ale chyba faktycznie zwiększę CutOff.

P.S.
Czy ustawienie CutOff może mieć wpływ na większą lub mniejszą szansę na BUM, - mam plastykowy kolektor i ostatnio mi delikatnie kichnął jak dojeżdzając do skrzyżowania ostro ruszyłem jeszcze zanim się zatrzymałem. Nic się na szczęście nie stało
Jeśli nie CutOff co na co powinienem zwrócić uwagę przy regulacji ?


Pozdrawiam
Marcin
  
 
Jak Masz plastik to jak najszybciej wyłącz cut-off'a. Ta opcja znacząco zwiększa szanse na bum-y. Co prawda częściej w wydech, ale... tfu,tfu,tfu. Osobiście wolałbym spalić litr więcej LPG/100 niż wymieniać cały dolot .