MotoNews.pl
  

Do czego dokładnie służy "akumulator podciśnienia"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jakie zadanie ma w układzie podciśnienia "akumulator" (czarna puszka na filtrem kabinowym). Czy jest to rozbieralne?
Ile taki element może kosztować?
  
 
Z tego co rozumiem pytasz o pochłaniacz oparów paliwa zwany też filtrem z węglem aktywnym nie ma on nic wspólnego z podciśnieniem w układzie
  
 
Chyba raczej chodzilo o taka puszke z cienkimi rurkami plastikowymi.Jest to faktycznie akumulator podcisnienia i ma za zadanie utrzymac w ukladzie za nim stalej wartosci podcisnienie dla takich urzadzen jak puszka wlaczania dualramu lub obiegu wewnetrznego etc etc dla wszystkich urzadzen uruchamianych podcisnieniem.
Nie kwaliikuje tu sie oczywiscie serwo ktore ma spore zapotrzebowanie na podcisnienie i dostarcza mu je bezposrednio kolektror ssacy.
A poczlaniacz par paliwa jest ale w komorze silnika lub w B pod zderzakiem
  
 
Cytat:
2005-10-11 16:56:38, SENATOR pisze:
A poczlaniacz par paliwa jest (...) w B pod zderzakiem


Nie. W tylnej części przedniego prawego nadkola.
  
 
A czy ma ktoś schemat calego układu podciśnienia w Omedze 2.0 16V? Szukam nieszczelności w układzie podciśnienia. Przełączają mi sie nawiewy w okolicach 2500-3000 obrotów z każdego ustawienia zawsze na nadmuch na szybe przednią. Już za wskazówkami znalezionymi na forum przeszedłem całą drogę układu ale nieszczelności nie mogę znaleźć.
  
 
Przypomnijcie mi jak nazywa się to ustrojstwo które powoduje takie buczenie przy porannym odpaleniu silnika ( X20XEV) i po jakimś czasie zanika.
Nie wiem co wpisać w wyszukiwarce.
  
 
Cytat:
2005-10-11 20:01:08, stanislaw pisze:
Przypomnijcie mi jak nazywa się to ustrojstwo które powoduje takie buczenie przy porannym odpaleniu silnika ( X20XEV) i po jakimś czasie zanika.


Pompa powietrza wtórnego
  
 
Cytat:
2005-10-11 19:12:08, luki266 pisze:
A czy ma ktoś schemat calego układu podciśnienia w Omedze 2.0 16V? Szukam nieszczelności w układzie podciśnienia. Przełączają mi sie nawiewy w okolicach 2500-3000 obrotów z każdego ustawienia zawsze na nadmuch na szybe przednią. Już za wskazówkami znalezionymi na forum przeszedłem całą drogę układu ale nieszczelności nie mogę znaleźć.


Luki rzuć okiem na PORADY.
  
 
Czytałem już twój opis, ale w tych punktach jest szczelne. Ja raczej kieruje się ku tym zbiorniczkom, które bezpośrednio sterują dźwigienkami, ale nie mam pojęcia jak je sprawdzić, ani jak się do nich dostać ??? Fachowo nazywają się zasobnikami podciśnienia.
Szukam w związku z tym jakichś porad w tym kierunku, jak je sprawdzić, jak to funkcjonuje, jak wygląda prawidłowe podpjęcie, itd.
Dostałem też taki typ, że to niesprawny zawór EGR?
Nie mam pojęcia co może być powodem takiego zachowania, ale momentami, szczególnie podczas jazdy po górach, strasznie mnie to drażni...
  
 
Te tzw. zasobniki podciśnienia to są po prostu siłowniki na podciśnienie, które za pomocą podciśnienia właśnie poruszają odpowiednie dźwigienki. Do każdego z nich idzie tylko jeden przewód - ruch powrotny wykonuje sprężyna.
Są trzy. Ten od obiegu zamkniętego jest na wierzchu po zdjęciu schowka (fota w moich poradach). Żeby go wymontować trzeba zdjąć gruby przewód nawiewu zakrywający dmuchawę a potem podważyć go od dołu śrubokrętem (przy czym zdjąć dźwigienkę klapy). No cóż - jakoś sprawdzić jego szczelność - nie robiłem tego.
Pozostałe dwa są na lewo od schowka ale po prawej stronie konsoli środkowej - znajdziesz po przewodach. Demontaż taki sam.
PS
Wszystko jest w polskiej książce WKŁ pt. Sam naprawiam samochód Opel Omega.
  
 
Dzięki za odpowiedź, przejżalem także tę książke. Jeśli o ścisłość chodzi to do zasobnika podciśnienia przesłony odmrażacz (dziwna nazwa) są dwa przewody - otwarcie i zamknięcie regulowane podciśnieniem.