Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() lubier OMEGA B Warszawa | 2005-10-11 14:42:38 Przejżałem dokładnie posty w archiwum, ale nie znalazłem problemu który mnie "dopadł"
Jakies 2 tygodnie temu zauważyłem, że kontrolka ciśnienia oleju zaczyna "wolniej gasnąć" oraz, że zapala się sporadycznie przy wolniejszych obrotach... Było to dla mnie oczywiste, że należało by zajżeć do miski olejowej i sprawdzić pompę i ciśnienie.... Pojechałem do speców - patrz mechaników (zadje się, że raczej wporzo ludziska, bo i polecani przez innych lobowiczów jak i robiący wrażenie tych co się znają). sprawdzili ciśnienie oleju --- i kazali kupic nowa pompę. Co kazali to zrobiłem - założyli nowiutka (2.0 8 zaworów)... ale problem został... kontrolka nadal nie chce gasnąc - teraz jest troszkę inaczej - a mianowicie nie gaśnie przez pierwsze 2- 3 minuty - a potem jak silnik jest już rozgrzany jest ok.... pozostaje więc pytanie - skąd taka sytuacja i co powinienem zrobić ??? W warsztacie powiedzieli - że nie wiedzą - i musieli by rozkręcac cały silnik co mogło by kosztować fortunę.... a poziom ciśnienia jest na (jak to określili - wystarczającym poziomie choć pali się kontrolka) Mnie niestety takie tłumaczenie nie za bardzo satysfakcjonuje i nie ukrywam, że z największą przyjemnością pozbyłbym się stresu towarzyszącego mi co rano po wejściu do mojej omesi ![]() Jeśli macie jakieś pomysły albo konkret speca co nie będzie musiał rozkręcac wszystkiego w promieniu 15 metrów od mojego samochodu - będę bardzo wdzięczny za pomoc pozdrawiam lubier Ps. po za tym feralnym ciśnieniem - omesia chodzi jak złoto !!! |
Solltys LOB MEMBER v40 przeddzidzie | 2005-10-11 14:54:30 Że się tak głupio zapytam...
Jak ciśnienie w normie i pompa nowa a w skazania do dupy to co pozostaje? Wskazania, czyli sam czujnik ciśnienia. |
![]() lubier OMEGA B Warszawa | 2005-10-11 15:32:53 Największejszy problem jest taki :
Olej wymieniony 100 km temu ![]() Sprawdzone ciśnienie - na zimnym - 0,1 bara ponad absolutne minimum, Na gorącym ok. Stąd też wymiana czujnika chyba na niewiele się zda.. a jeśli - czy to duży koszt ??? Inna sprawa - chyba trochę za mało się znam, ale jeśli pompa jest ok - A JEST !!! to gdzie może "podziewać się" ciśnienie ??? pozdr. tom |
Zbynio wPiSdu | 2005-10-11 15:58:12 Albo filtr oleju zapomnieli Ci wymienić ![]() Albo, co najbardziej możliwe, zawór regulujący ciśnienie oleju zaliczył padaczkę ![]() Albo walnąłeś miską i smok się zatkał ![]() |
Arthuros Omega B 2.5V6 Warszawa | 2005-10-11 16:15:04 Jakie ciśnienie Ci powiedzieli? 0.1 bara!!!!! Ma być 1.5bara przy 800obr. Ja bym tym samochodem nie jeździł.
Jeśli zdejmowali miskę i pompę to smok napewno jest sprawdzony. Pozostaje : filtr oleju lub zapchane kanały olejowe. Jeżeli po nagrzaniu ciśnienie rośnie to raczej napewno jest jw. Stary, nie wsiadaj i nie jeździj bo załatwisz silnik na cacy!! |
![]() lubier OMEGA B Warszawa | 2005-10-11 16:15:13 Nowa pompa to i nowy zawór...
Smok - też sprawdzony... micha bez wgnieceń.... Dalej stoję na środku skrzyżowania ze spuszczonymi spodniami ![]() |
![]() lubier OMEGA B Warszawa | 2005-10-11 16:16:58 Thnx
O.1 bara ponad minimum tz. że jakies 1.4 ... czy jakoś tak... ale wspomniałeś o kanałach olejowych... jak to się czyści ? jest jakikolwiek sposób "bez rozkręcania" silnika ??? jeszcze raz dzięki tom 2005-10-11 16:15:04, Arthuros pisze: Jakie ciśnienie Ci powiedzieli? 0.1 bara!!!!! Ma być 1.5bara przy 800obr. Ja bym tym samochodem nie jeździł. Jeśli zdejmowali miskę i pompę to smok napewno jest sprawdzony. Pozostaje : filtr oleju lub zapchane kanały olejowe. Jeżeli po nagrzaniu ciśnienie rośnie to raczej napewno jest jw. Stary, nie wsiadaj i nie jeździj bo załatwisz silnik na cacy!! [/quote] |
Arthuros Omega B 2.5V6 Warszawa | 2005-10-11 16:18:57 Czujnik wymieniali? Jeśli jest 1.4 to ok. Czujnk zadziała od 0.5 |
Arthuros Omega B 2.5V6 Warszawa | 2005-10-11 16:19:55 Ciśnienie mierzy się w miejscu czujnika, więc pozostaje czujnik |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-10-11 16:32:11 Kurczę ale macie pomysły. ![]() Co ja bym sprawdził: - olej jaki został wlany dokłądne parametry napisz, - ile zostało go wlane, sam to robiłeś czy widziałeś jak to robiono? - poziom oleju, jeśli jest "dobry" to czy napewno jest dobry bagnet do pomiaru oleju, Dlaczego miałby zostać zatkane kanły olejowe? Silnik się przegrzewa? Był jakiś remont silnika? |
![]() autoseba Jeep Wrocław | 2005-10-11 16:42:21 Wymień czujnik i sprawdź ,jak to nie pomoże to musisz sprawdzić panewki główne ,bo tylko tam może ci delikatnie spadać ciśnienie .Co do kanałów to gdyby były zatkane lub przytkane to miał byś za duże ciśnienie oleju albo wcale ,ponieważ czujnik znajduje się w bloku ,a nie w głowicy ,a tylko w głowicy i w drodze do niej kanały olejowe mają na tyle mały przekrój żeby ulec przytkaniu co i tak barzo rzadko się zdarza ,a pierwszym objawem przytkanego kanału olejowego jest stukanie popychaczy hydraulicznych. Były jeszcze przypadki wyskoczenia zaślepki oleju w głowicy ,ale w tym silniku jest to mało prawdopodobne .Zaślepki są także w wale korbowym i mogła się któraś uszkodzić w jakiś sposób i też musisz to sprawdzić.
Bez ściągania miski lub głowicy nic nie zrobisz ,więc zacznij od miski olejowej bo taniej. |
![]() SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2005-10-11 16:52:16 Najtaniej to wyjdzie wykrecic czujnik cisnienia oleju wkrecenie manometru i odpalenie silnika .
Jak odrazu lub z sekundowym opoznieniem wskoczy na te swoje nominalne 1.5 bar na wolnych na cieplym lub rzedu 3.5 bar na zimnym.To masz do wymiany czujnik lub stary sie przypchal. O ile dobrze pamietam to czujnik sie wylacza przy tam jakims 1 bar. |
![]() PEPE 3,2V6 TORUŃ | 2005-10-11 22:18:52 Arthuros ![]() Zbynio: Albo filtr oleju zapomnieli... Ja : FIltr,filtr,filtr,filtr... Chyba że był wymieniany ,ale na to pytanie nie odpowiedziałeś . A objawy pasują idealnie,
|
Arthuros Omega B 2.5V6 Warszawa | 2005-10-12 08:47:26 Masz rację PEPE, ale nie podejrzewam oszczędności 9.50 zł na filtrze ![]() Autoseba:
Czujnik jest na pompie olejowej!!! i do tego na końcu obiedu oleju. Jeśli ciśnienie rośnie po nagrzaniu jak pisze autor to pozostaje filtr lub zapchane kanały |
![]() autoseba Jeep Wrocław | 2005-10-12 18:14:03 Arthuros z tego co wiem to dwa czujniki oleju stosuje tylko VW jeden na początku układu w stojanie filtra oleju i drugi w głowicy ,jednak opel stosuje przynajmniej w x20xe i x30xe tylko jeden czujnik cisnienia oleju na samym początku układu tak jak piszesz w pompie oleju ,a raczej w stojanie fitra oleju, co do filtra to się zgodzę ,może być już przytkany ponieważ znajduje się przed kanałami i chyba przed czujnikiem.
[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-10-12 18:18:06 ] |
Arthuros Omega B 2.5V6 Warszawa | 2005-10-12 22:41:29 Zaraz oszaleję, nie mogę złapac sęsu twojej wypowiedzi. 1.4, 1.6, 1,8 2.0 2.5v6 i 3.0 v6 i pośrednie wymysły zawsze miały jeden czujnik ciśnienia oleju i raczej napewno na samym końcu obiegu.
Kupiłem kiedys kadeta z lekko poluzowaną pokrywką pompy. Lampka zapalała mi się na gorącym silniku i wymiana filtra pomogła ( już się nie zapalała) co nie zmieniło faktu że pompa wymagała wymontowania bo zaworki lubiły klepać. Kanał tłoczący olej do filtra jest po prawej patrząc od kół pasowych, a kanał do czujka po lewej razem z nim. Wywnioskowałem więc że czujnik jest na końcu obiegu co jest logicze, no nie? |
![]() autoseba Jeep Wrocław | 2005-10-12 23:26:28 A ja myślałem że na końcu obiegu oleju jest miska olejowa
??? Lecz nie będę taki złośliwy i wypiszę ci jak to jest ,a więc olej wędruje prze smok z miski olejowej przez pompę ,filtr ,rozgałęzienie na wał korbowy i na głowicę , z wału na panewki i tłoki i póżniej zlatuje swobodnie do miski olejowej ,a w głowicy na wałki rozrządu i popychacze hydrauliczne i swobodnie zlatuje do miski olejowej. Więc jak widzisz czujnik może być tylko na początku układu za pompą ,albo jeszcze dodatkowy czujnik w głowicy przed wałkiem rozrządu (VW) ,dalej już nie ma sensu montować czujnika. [ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-10-13 00:00:52 ] |