MotoNews.pl
  

OLEJ KONTROLKA CIŚNIENIE - TEMAT WCZEŚNIEJ NIE PORUSZANY...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przejżałem dokładnie posty w archiwum, ale nie znalazłem problemu który mnie "dopadł"

Jakies 2 tygodnie temu zauważyłem, że kontrolka ciśnienia oleju zaczyna "wolniej gasnąć" oraz, że zapala się sporadycznie przy wolniejszych obrotach... Było to dla mnie oczywiste, że należało by zajżeć do miski olejowej i sprawdzić pompę i ciśnienie.... Pojechałem do speców - patrz mechaników (zadje się, że raczej wporzo ludziska, bo i polecani przez innych lobowiczów jak i robiący wrażenie tych co się znają).

sprawdzili ciśnienie oleju --- i kazali kupic nowa pompę.

Co kazali to zrobiłem - założyli nowiutka (2.0 8 zaworów)... ale problem został... kontrolka nadal nie chce gasnąc - teraz jest troszkę inaczej - a mianowicie nie gaśnie przez pierwsze 2- 3 minuty - a potem jak silnik jest już rozgrzany jest ok.... pozostaje więc pytanie - skąd taka sytuacja i co powinienem zrobić ??? W warsztacie powiedzieli - że nie wiedzą - i musieli by rozkręcac cały silnik co mogło by kosztować fortunę.... a poziom ciśnienia jest na (jak to określili - wystarczającym poziomie choć pali się kontrolka) Mnie niestety takie tłumaczenie nie za bardzo satysfakcjonuje i nie ukrywam, że z największą przyjemnością pozbyłbym się stresu towarzyszącego mi co rano po wejściu do mojej omesi ((

Jeśli macie jakieś pomysły albo konkret speca co nie będzie musiał rozkręcac wszystkiego w promieniu 15 metrów od mojego samochodu - będę bardzo wdzięczny za pomoc

pozdrawiam lubier

Ps. po za tym feralnym ciśnieniem - omesia chodzi jak złoto !!!
  
 
Że się tak głupio zapytam...
Jak ciśnienie w normie i pompa nowa a w skazania do dupy to co pozostaje?
Wskazania, czyli sam czujnik ciśnienia.

  
 
ja miałem podobny problem w moim drugim autku bmw zaraz po zakupie i rozwiązaniem okazał się olej który był za gęsty po wymianie objawy ustąpiły. autko trochę stało i widać olej w nim się zastał
spróbuj zacząć od wymiany oleju
może też to być spowodowane samym czujnikiem ciśnienia. spróbuj podmienić na inny.
pozdrawiam
  
 
hej,

w ramach pomysłów...

Jeśli pompa jest nowa i poziom oleju jest ok to może najzwyczajniej w świecie czujnik ciśnienia oleju poleciał?
Najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie oleju( niektóre warsztaty mają urządzonko do tego) - jeśli ciśnienie jest ok to wiadomo czujnik polecial. Jesli ciśnienie będzie za niskie to będzie gorzej...

Mały


edit: oooops spóźniłem się... inni byli szybsi

[ wiadomość edytowana przez: Maly_1 dnia 2005-10-11 14:59:42 ]
  
 
Największejszy problem jest taki :

Olej wymieniony 100 km temu 10 40 W
Sprawdzone ciśnienie - na zimnym - 0,1 bara ponad absolutne minimum, Na gorącym ok.

Stąd też wymiana czujnika chyba na niewiele się zda.. a jeśli - czy to duży koszt ???

Inna sprawa - chyba trochę za mało się znam, ale jeśli pompa jest ok - A JEST !!! to gdzie może "podziewać się" ciśnienie ???


pozdr. tom
  
 
Cytat:
2005-10-11 15:32:53, lubier pisze:
Inna sprawa - chyba trochę za mało się znam, ale jeśli pompa jest ok - A JEST !!! to gdzie może "podziewać się" ciśnienie ???


chlopakom chyba chodzi o to, ze cisnienie jest ok, ale czujnik podaje zle wartosci do wskaznika (kontrolki)...
  
 
Albo filtr oleju zapomnieli Ci wymienić
Albo, co najbardziej możliwe, zawór regulujący ciśnienie oleju zaliczył padaczkę
Albo walnąłeś miską i smok się zatkał wtedy pompa nie ma siły pociągnąć, jeśli miska cała to masz kupę syfu na dnie.
  
 
Jakie ciśnienie Ci powiedzieli? 0.1 bara!!!!! Ma być 1.5bara przy 800obr. Ja bym tym samochodem nie jeździł.
Jeśli zdejmowali miskę i pompę to smok napewno jest sprawdzony.
Pozostaje : filtr oleju lub zapchane kanały olejowe.
Jeżeli po nagrzaniu ciśnienie rośnie to raczej napewno jest jw.

Stary, nie wsiadaj i nie jeździj bo załatwisz silnik na cacy!!
  
 
Nowa pompa to i nowy zawór...
Smok - też sprawdzony...
micha bez wgnieceń....

Dalej stoję na środku skrzyżowania ze spuszczonymi spodniami
  
 
Thnx

O.1 bara ponad minimum

tz. że jakies 1.4 ... czy jakoś tak... ale wspomniałeś o kanałach olejowych... jak to się czyści ?

jest jakikolwiek sposób "bez rozkręcania" silnika ???

jeszcze raz dzięki tom


2005-10-11 16:15:04, Arthuros pisze:
Jakie ciśnienie Ci powiedzieli? 0.1 bara!!!!! Ma być 1.5bara przy 800obr. Ja bym tym samochodem nie jeździł. Jeśli zdejmowali miskę i pompę to smok napewno jest sprawdzony. Pozostaje : filtr oleju lub zapchane kanały olejowe. Jeżeli po nagrzaniu ciśnienie rośnie to raczej napewno jest jw. Stary, nie wsiadaj i nie jeździj bo załatwisz silnik na cacy!!
[/quote]
  
 
Czujnik wymieniali? Jeśli jest 1.4 to ok. Czujnk zadziała od 0.5
  
 
Ciśnienie mierzy się w miejscu czujnika, więc pozostaje czujnik
  
 
Kurczę ale macie pomysły. , dlaczego kontrolka miałby nie dzialać?
Co ja bym sprawdził:
- olej jaki został wlany dokłądne parametry napisz,
- ile zostało go wlane, sam to robiłeś czy widziałeś jak to robiono?
- poziom oleju, jeśli jest "dobry" to czy napewno jest dobry bagnet do pomiaru oleju,

Dlaczego miałby zostać zatkane kanły olejowe?
Silnik się przegrzewa? Był jakiś remont silnika?



  
 
Wymień czujnik i sprawdź ,jak to nie pomoże to musisz sprawdzić panewki główne ,bo tylko tam może ci delikatnie spadać ciśnienie .Co do kanałów to gdyby były zatkane lub przytkane to miał byś za duże ciśnienie oleju albo wcale ,ponieważ czujnik znajduje się w bloku ,a nie w głowicy ,a tylko w głowicy i w drodze do niej kanały olejowe mają na tyle mały przekrój żeby ulec przytkaniu co i tak barzo rzadko się zdarza ,a pierwszym objawem przytkanego kanału olejowego jest stukanie popychaczy hydraulicznych. Były jeszcze przypadki wyskoczenia zaślepki oleju w głowicy ,ale w tym silniku jest to mało prawdopodobne .Zaślepki są także w wale korbowym i mogła się któraś uszkodzić w jakiś sposób i też musisz to sprawdzić.

Bez ściągania miski lub głowicy nic nie zrobisz ,więc zacznij od miski olejowej bo taniej.
  
 
Najtaniej to wyjdzie wykrecic czujnik cisnienia oleju wkrecenie manometru i odpalenie silnika .
Jak odrazu lub z sekundowym opoznieniem wskoczy na te swoje nominalne 1.5 bar na wolnych na cieplym lub rzedu 3.5 bar na zimnym.To masz do wymiany czujnik lub stary sie przypchal.
O ile dobrze pamietam to czujnik sie wylacza przy tam jakims 1 bar.
  
 
Arthurosozostaje filtr oleju
Zbynio: Albo filtr oleju zapomnieli...
Ja : FIltr,filtr,filtr,filtr...

Chyba że był wymieniany ,ale na to pytanie nie odpowiedziałeś .
A objawy pasują idealnie,
Cytat:
Chyba że był wymieniany

  
 
Masz rację PEPE, ale nie podejrzewam oszczędności 9.50 zł na filtrze

Autoseba:
Cytat:
Co do kanałów to gdyby były zatkane lub przytkane to miał byś za duże ciśnienie oleju albo wcale ,ponieważ czujnik znajduje się w bloku ,a nie w głowicy ,a tylko w głowicy i w drodze do niej kanały olejowe mają na tyle mały przekrój żeby ulec


Czujnik jest na pompie olejowej!!! i do tego na końcu obiedu oleju.
Jeśli ciśnienie rośnie po nagrzaniu jak pisze autor to pozostaje filtr lub zapchane kanały
  
 
Arthuros z tego co wiem to dwa czujniki oleju stosuje tylko VW jeden na początku układu w stojanie filtra oleju i drugi w głowicy ,jednak opel stosuje przynajmniej w x20xe i x30xe tylko jeden czujnik cisnienia oleju na samym początku układu tak jak piszesz w pompie oleju ,a raczej w stojanie fitra oleju, co do filtra to się zgodzę ,może być już przytkany ponieważ znajduje się przed kanałami i chyba przed czujnikiem.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-10-12 18:18:06 ]
  
 
Zaraz oszaleję, nie mogę złapac sęsu twojej wypowiedzi. 1.4, 1.6, 1,8 2.0 2.5v6 i 3.0 v6 i pośrednie wymysły zawsze miały jeden czujnik ciśnienia oleju i raczej napewno na samym końcu obiegu.
Kupiłem kiedys kadeta z lekko poluzowaną pokrywką pompy. Lampka zapalała mi się na gorącym silniku i wymiana filtra pomogła ( już się nie zapalała) co nie zmieniło faktu że pompa wymagała wymontowania bo zaworki lubiły klepać. Kanał tłoczący olej do filtra jest po prawej patrząc od kół pasowych, a kanał do czujka po lewej razem z nim. Wywnioskowałem więc że czujnik jest na końcu obiegu co jest logicze, no nie?
  
 
A ja myślałem że na końcu obiegu oleju jest miska olejowa
???

Lecz nie będę taki złośliwy i wypiszę ci jak to jest ,a więc olej wędruje prze smok z miski olejowej przez pompę ,filtr ,rozgałęzienie na wał korbowy i na głowicę , z wału na panewki i tłoki i póżniej zlatuje swobodnie do miski olejowej ,a w głowicy na wałki rozrządu i popychacze hydrauliczne i swobodnie zlatuje do miski olejowej.
Więc jak widzisz czujnik może być tylko na początku układu za pompą ,albo jeszcze dodatkowy czujnik w głowicy przed wałkiem rozrządu (VW) ,dalej już nie ma sensu montować czujnika.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-10-13 00:00:52 ]