Uturbianie 1,8 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie poniewaz stalem sie posiadaczemu fajnej turbinki postanowilem Uturbic Essiego. Wszytko juz wiem co i jak mam tylko jeden maly problemik. A mianowicie kolektor . Moze wie ktos jaki podpasowac?? Od czego?? Uturbial juz ktos ten silniczek?? Jak by ktos mial jakis pomysl albo podpowiedz to prosze o pomoc bo niewiem skad ma takowy wziasc. A moze pasowal by od Fiesty 1,6 Turbo??
  
 
a jaką masz tą turbinę??
  
 
wejdz tu...dokladny opis jak to zrobic... co prawda zmiksowany z MKIV ale silnik ten sam zetec-turbo
  
 
Fajna stronka Szkoda tylko ze nie po polskiemu
Musze jakis program do tlumaczenia zorganiozwac Albo tłumacza A ktos w PL juz robil cos takiego z tym silniorem??
  
 
chcesz to moge ci to przetlumaczyc, ale watpie zeby ktos sie tego podjal u nas Generlanie to bierzesz swoj silnik, zdejmujesz glowe. Potem oni dorobili podkladke pod uszczelke tylko ze taka ze jakby byla kawalkiem bloku i na to normalna uszczelke. Ten element ma grubosc 2.5 mm co daje zmniejszenie komprechy do 8:2:1. Dalej wydech to jest standard z escorta rst z turbina t3, tyle ze trzeba szpilki pozmieniac jak na zdjeciach. A dolot to jest do tgeo co masz dolozony z escorta rst, moze byc tez z fiesty rst + wydajniejsze wtryski. Akurat w tym zalozyli od coswortha razem z calym zarzadzaniem, ale podejrzewam ze jakbys dal lepsze wtryski do swojego + dobre strojenie to by na to samo wyszlo. Jest tam tez mowa o wyjsciu oleju dla turba ktore trzeba naturalnie dorobic....generalnie jest to do zrobienia i moze jakbys dostarczyl swoj pojazd z tym pomyslem i czesciami to by sie zamknal w jakiejs rozsadnej sumie...jednak znajomosc angielskiego by byla niezbedna. Jak cos dokladniej to moge pomoc Aha i oni na tym maja 200 BHP mocy bez ryzyka jak to ujeli.....
  
 
Juz bylem u gosci ktorzy robia Turbo i wszytsko mi powiedzieli co i jak. Mam kumatego mechaniora z kturym bym to wyrzezbil tylko wlasnie mialem problem z tym kolektorem. Ale juz teraz kumam o co biega.
Ja myslalem nad kolektorem z Coswortha albo z Diesla
Dzieki wielkie za tlumaczenie
Czyli podsumowuja pasuje kolektor z RST.
A o dekompresji tez juz myslalem Mam inny patetnt ale musze to obgadac z mechaniorem

[ wiadomość edytowana przez: matadorRS dnia 2005-10-11 23:47:24 ]
  
 
pasuje tylko musisz przewiercic otwory na szpilki bo sa inne.
  
 
A niewiadomo czy pasowal by kolektor od 1,8 TD?? Bo taki latwiej dostac i tanszy jest. I co ciekawsze w TD o ile dobrze zauwazylem jest trojkatne wyjscie na turbine a w RST jest kwadratowy. I latwiej podpasowac do TD inna turbine mocniejsza.
  
 
i tak ci klamoty rozwali... jak dasz ponad 0,55 bara... inny patent na rozprężenie...? podebrać głowę? ... jedyny słuszny to niskie tłoki...
  
 
Eeeee tam, z odprezeniem nie ma problemow. Dorabiasz przekladke pomiedzy dwie uszczelki i jest odprezony silnik, wielu tak robi
  
 
NO wlasnie chcielsimy je splanowac troszke. Zreszta wydaje mi sie ze 2,5mm to troche malo. Mam dwa pytanka:
1. Czy te 2,5 mm starczy zeby nie rozwalilo silniczka??
2. Ile laduje turbina od RST??
3. Z czego zrobic te dokladke rozprezajaca??
  
 
Prosze Cie bardzo - www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=22365
  
 
rst s1 ładowało równe 0,48 bara (7psi) a s2 jak się niemyle 0.54 bara (8psi)
  
 
Cytat:
2005-10-14 23:14:54, matadorRS pisze:
NO wlasnie chcielsimy je splanowac troszke. Zreszta wydaje mi sie ze 2,5mm to troche malo. Z czego zrobic te dokladke rozprezajaca??



hmmm czegos tu nie rozumie..... z jednej strony chcesz splanowac glowice zeby zwiekszyc kompresje, a z drugiej chcesz dorobic podkladke ktora odpreza silnik.
Chyba troche bez sensu dzialanie......?
  
 
Borys - matadorowi chodzi chyba o splanowanie tlokow

Hmmm, ja bym tego nie robil. W serii nie sa za mocne, a jak je podbierzesz, to juz w ogole. Jak chcesz uturbiac, to daj na poczatek przynajmniej grubsza uszczelke.

Choc autor watku sie nie odzywa, to mozliwe, ze porzucil juz projekt.
  
 
chyba napisalem ile angola dala taka podkladka 2.5 mm. Obnizenie znaczne komprechy i ich silnik ma 230 kucy teraz na seryjnych gratach Po co kombinowac jak tamto juz sprawdzone. Turbina od 1.8 TD chyba sie nie nada bo jest malutka z tego co wiem. Od RST dmuchnie nawet kolo 1.2 -1.3 stalego cisnienia.