| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2005-10-12 00:21:34 Witam,
dziś ni stąd ni zowąt zaczeła świecić mi się kontrolka ładowania . I tu zaczyna się problem ponieważ nie chce aby jutro stanął mi essi w drodze do lub z pracy ( codziennie robie po 100km), więc na pewno pojade do elektryka aby sprawdził mi ładowanie ( chyba że jutro dojdzie mi zamówiony na allegro miernik i sam sprawdzę).
Ale tu pytanie do was co to może być: 1. regulator, 2. doiody. 3. może coś innego. (podajcie koszty naprawy i czy samemu to zrobię wkońcu inż ze mnie ;P )
Podam wam jeszcze co się działo przed i po: 1. Przed tzn. od jego kupna (miesiąc temu) autko nie pracowało równo na biegu jałowym a w radyjku było słychać skoki napięcia - raz grało ciszej raz głośniej możliwe, że czasami przerywało - chyba, że jestem za bardzo przewrażliwiony. 2. Po: kontrolka świeci ale gdy dodusze gazu świeci jakby słabiej. pozdrawiam Czester P.S. Jutro bedzie rok kiedy rozpocząłem swoją zawodową karierę i wyobraźcie sobie, że nie dojechałem do niej na czas bo padło mi zasilanie w kaszelku . Jak widać historia lubi się powtarzać ![]() |
dr_boom1 Sympatyk FEFK Escort VII 1.8 16V Świętochłowice | 2005-10-12 07:21:47 regulator pewnie umarł-50zł i po sprawie |
dr_boom1 Sympatyk FEFK Escort VII 1.8 16V Świętochłowice | 2005-10-12 07:24:02 teraz doiero doczytałem reszte opisu , no to teraz na bank zdechł regulator a nawet na 150 procent ![]() |
Raven Sympatyk FEFK Suzuki Grand Vitara Jaworze | 2005-10-12 07:26:02 Objawy mogą wskazywać na wszystkie z tych części które wymieniłeś. Najczęstszym powodem są zjechane szczotki które się kupuje w komplecie z regulatorem napięcia, koszt koło 30zł i dasz radę to sam wymienić. U mnie po drugiej wymianie szczotek okazało się że zniszczony mam też komutator (to po czym ślizga się szczotka taka miedziana tulejka) no i tu już musiał zająć się elektryk bo trzeba wszystko rozebrać. Koszty około 50zł z robocizną dodatkowo nowe szczotki no i już prawie 100zł.
Nie bagatelizuj tego bo faktycznie Ess stanie Ci gdzieś na drodze i już nie zapalisz a rozładowanie aku całkiem do zera też nie jest wskazane. |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2005-10-12 15:30:59 ja tez tak mialem szczotki byly do dupy i sprawdz jeszcze kabelki idace od alternatora czy sa w dobrym stanie. |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2005-10-12 16:06:39 Witam,
wymieniłem regulator napiecia i nic dalej świeci . Do pracy jakoś dojechałem ale stanąłem tuż przed elektrykiem i dałem mu swoje cacko do rączek. Mam nadzieje że naprawi i jakoś wróce do domu ( nio chyba że na samym aku ).
pzdr. Czester P.S. przynajmniej regulator mam nowy ![]() |
Bzik4 Escort Legionowo | 2005-10-12 18:32:50 wg mnie padła bądź padły diody w mostku prostoniczym. Mam racje? |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2005-10-12 23:56:37 Witam,
nio więc padły dwie diody , a przy okazji dorobiłem się nowego regulatora i jednego w zapasie .
Pozdrawiam. P.S. ta przygoda nauczyła mnie jednego, nie naprawiaj samochodu w dużym mieście, ci "małomiasteczkowi" są o wiele lepsi i o wieeeele mniej biorą. Jak dobrze mieć warsztat pod pracą i ze spokojem zostawić autko i odebrać po robocie. P.S. Raven udało mi się dojechać do pracy, ale doechałem na końcówce aku , ale miły pan z warsztatu został po godzinach i naprawił ( w tym tygodniu mam 2 zmianę) |
BaD_BoY_KrK Skoda Octavia II RS Leicester | 2005-10-12 23:57:53
Właśnie .. ja tak miałem (prześniedziały ( jak wszystko w Escortach ) i dupa blada ... no i te łapki na końcu kabla tez lubią sie zniszczyć ) |
Pyku Eskort mkV 1.8 16V Kielce | 2005-10-13 01:12:23 ja tez mialem taka sytuacje i mialem prosta usterke -poprostu zasniedzial i ulamal sie kabel do alternatora i juz nie dawalal takiego napiecia jak powinien |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-10-13 12:52:25
Bad Boy....ty się tak nie śmiej .......japończyki dużo bardziej rdzewieją niż europejczyki .....nie ma dobrych blach w żadnym japończyku...... |
Raven Sympatyk FEFK Suzuki Grand Vitara Jaworze | 2005-10-13 13:11:42
Super że się udało, wiesz jesli już była końcówka różnie mogło być, teoretycznie auto powinno pracować po zdjęciu klemy z aku, niektóre auta chodzą na samym alternatorze. No ale u Ciebie niestety alternator padł więc ... dobrze że się udało. |