Da sie przepompowywac gaz z domowej butli ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Zainspirowny zdjeciem i ostatnimi aferami gdzie wlasciciele stacji lpg przepompowywali ze zwyklych domowych butli gaz do zbiornika, oraz z ciaglym wzrostem ceny gazu zaczelem sie zastanawiac czy daloby sie w domowych warunkach przepompowac gaz z domowych butli do auta?

Pomijam, ze to jest nielegalne etc. chodzi mi czy jest to technicznie mozliwe i jak to zrobic? Wiec potraktujmy to jako gdybanie, tylko teoretycznie

Bo tak na moj rozum to do domowej butli 3ba by bylo podlczyc jakiegos weza i skombinowac taka koncowke jaka przychodzi do auta. Ale czy cisnienie gazu w domowej butli bedzie wystarczajace i caly gaz zostanie przepompowany do auta?

Ile woogule gazu miesci sie w takiej domowej butli, ciekaw jestem jaka by byla oszczednosc?

I czy jest woogule mozliwe skombinowanie takiej koncowki co przychodzi do auta i jaka bylaby cena takiego patentu?

[ wiadomość edytowana przez: trans dnia 2005-10-12 15:43:16 ]
  
 
z tego co wiem to cała turcja jeździ na takich butlach, chyba tylko kwestia małej przeróbki.... no i nie będzie pokazywać stanu zbiornika...
a co? taki gaz jest tańszy? pzdr
m
  
 
Cytat:
2005-10-12 20:57:58, marcinm pisze:
z tego co wiem to cała turcja jeździ na takich butlach, chyba tylko kwestia małej przeróbki.... no i nie będzie pokazywać stanu zbiornika... a co? taki gaz jest tańszy? pzdr m



Nie chodzi mi by jezdzic na takiej butli, tylko zeby z takiej butli przepompowywac gaz do auta do normalnej butli lpg...

Jest taniej bo ten gaz butlowy nie ma w sobie akcyzy, podatkow itp...

Orientowlem sie i podobno w takiej butli domowej jest ~22 litry, i wymiana takiej kosztuje ~37 zl.

22 litry lpg razy srednio 2.15 zl = 47, 3 zl

Czyli na 22 litrach oszczedziloby sie ~10 zl. I litr gaz po przeliczeniu kosztowalby cos kolo 1.70 gr. Wiec sie oplacaloby...

Tylko pytanie czy to sie da zrobic?? Skad wykombinowac taka koncowke jak jest w pistoletach na stacjach lpg? I najwazniejsze czy da sie taki gaz przepompowac bez uzycia jakichs pomp, czy z butli przeplynie w calosci do zbiornika lpg w samochodzie?

Ja z fizyki nie bylem orlem, ale gaz w butli jest w postaci cieczy wiec jakby butle ulozyc zaworem do dolu i dac ja wyzej ponad poziom auta, to powinien sie przelac do samochodu...

Ale czy tak jest to nie wiem dlatego sie pytam..

[ wiadomość edytowana przez: trans dnia 2005-10-12 21:51:07 ]
  
 
Nie 22 litry tylko około 20.
  
 
Cytat:
2005-10-12 22:39:18, gondoljerzy pisze:
Nie 22 litry tylko około 20.



No niech bedzie nawet, ze 20 mniejsza o to, w kazdym razie jest 11 kilowa, ale dalej nikt nie powiedzial czy to ma racje bytu i czy da sie to zrobic??
  
 
Wielozawór w butli ma podobno na wejściu jakiś zaworek jednokierunkowy. Chociaż u mnie siedzi stary zawór BRC bez cewki (wejście i wyjście zakręcane ręcznie) i gdy miałem nieszczelność przy wlewie gazu, to powoli mogła i cała butla się opróżnić. Więc pewnie teoretycznie jest możliwe to co proponujesz. Tylko cała operacja będzie trwała bardzo długo.
Z wieści internetowych i z fizyki wynika że pomaga podgrzanie opróżnianej butli 11kg i ochłodzenie tej w samochodzie. W aktualnych warunkach najlepiej by było mieć butlę w ciepełku, w domu na piętrze. Połączyć ją długim wężem z autem na podwórku. Butle odwrócić dnem do góry i zostawić całość na noc. Noce już chłodne ...
Powodzenia.
  
 
E no to jakbym mial czekac cala noc na "zatankowanie" to by mnie szlag trafil... Wiec pewnie nic nie bedzie z tego patentu. A szkoda oszczednosc byla by dosc spora...
  
 
Hmm , a czy nie będzie przeszkadzało to że zamiast na LPG będzie podawany gaz ziemny ?? Przecież isntalacje CNG różnią się od LPG.
  
 
Pisales, ze zdajesz sobie sprawe z tego ze jest to niebezpiecznie i nielegalne. Wiec porzuc mysli o druciarstwie i oszczednosciach rzedu 10 zeta. Pomysl o tym, ze jak butla zrobi bum, to mozesz zrobic krzywde komus innemu
  
 
Cytat:
2005-10-13 11:43:11, tom_stm pisze:
Hmm , a czy nie będzie przeszkadzało to że zamiast na LPG będzie podawany gaz ziemny ?? Przecież isntalacje CNG różnią się od LPG.



Gaz w butlach do kuchenek to nie jest gaz ziemny, ale taki sam propan-butan jak do aut.
Ziemny jest w instalacji domowych kuchenek, czyli takich jak są podłączone do sieci komunalnej czy jakiejś tam, a nie zasilane z butli z szafki
Kuchence w zasadzie wszystko jedno jaki gaz dostaje, dlatego tą samą kuchenkę można zasilać gazem ziemnym i propanem-butanem, wystarczy tylko podłączyć reduktor. Natomiast w samochodzie to nie wszystko jedno, tak jak napisałeś, ale gaz z butli jest taki sam jak na stacji
  
 
Cytat:
2005-10-13 12:24:49, MacTB pisze:
Kuchence w zasadzie wszystko jedno jaki gaz dostaje, dlatego tą samą kuchenkę można zasilać gazem ziemnym i propanem-butanem, wystarczy tylko podłączyć reduktor.


Kuchence nie wszystko jedno, jeżeli chcesz zasilić kuchenke gazem ziemnym musisz założyć inne dysze które podają gaz na palnik (z tego co pamiętam mają większą średnicę)
  
 
załużmy ze chcemy przetankowac gaz z butli 11kg moja teorja jest taka zakladam ze nie sprawdzalem ale mam zamiar spróbowac zrobic tak zamontowac wąz zasilajacy kuchenke gazową na butle 11kg i ... i teraz zaczyna sie drobny schodek ale do przejscia moim zdaniem czyli tak wiecie juz ze podczas tankowania na stacji lpg zdejmowana jest plastikowa zaslepka z korka do wlewu przez pracownika i dop zakładany pistolet a jak by zrobil tak ta zaslepka jest nakrecana na gwint. Który tak ze jest w tym korku plastkiowym jak i w zawoze wlewowym wiec kupic przystawke redukująca do tankowania np w niemczech do sprzedazy na alegro i juz mamy polączenie z samochodem tylko teraz tą końcówke redukującą trzeba by troche przetoczyc i zrobić na niej taki gwint jak jest w butli 11Kg zamontowac na weza z drugiej strony nakretke taką sama jak przy reduktoze od kuchenki gazowej połaczyc i odkrecic kurek gazu z butli 11kg i zalac auto tylko pytanie czy przeleci gaz z butli 11kg do zbiornika auta???????
  
 
Cytat:
2005-12-12 16:00:55, PeLPG pisze:
załużmy ze chcemy przetankowac gaz z butli 11kg moja teorja jest taka zakladam ze nie sprawdzalem ale mam zamiar spróbowac zrobic tak zamontowac wąz zasilajacy kuchenke gazową na butle 11kg i ... i teraz zaczyna sie drobny schodek


Ano schodek, bo do butli przykręca się reduktor, a od niego gaz idzie pod niskim ciśnieniem do kuchenki.

  
 
Panowie, a może poczytajcie sobie najnowszy "Motor", akurat kuchenka nie "poskarży" się na jakość gazu, ale silnik po pewnym czasie już może. Pomijając fakt, że i na stacjach jakość gazu często jest tragiczna, to przynajmniej przy pompach są zamontowane filtry, które przynajmniej te większe syfy wyłapią, a jak będziecie przelewać z butli do auta, to wszystko pięknie sobie spłynie do zbiornika, a potem ... . Nie wspominając o niebezpieczeństwie towarzyszącym takim operacjom. .
  
 
Ciekaw jestem czy jak bym woził taka butle w samochodzie przyłaczoną do zaworu wlewu??Jestem ciekaw czy by to było duzym przestępstwem jeśli by mnie policja złapała? Na przegladzie nie miał bym w ogóle problemu bo zadnej przeróbki instalaci w takim wypadku nie ma. Zakładowa wózki widłowe są wyposarzone własnie w takie zwykłe butle 22 litrowe.Niewiem moze akurat w zakładzie mozna wykozystywac taki gaz do pojazdu ale to prawie to samo co samochód tyle ze nie jeżdzi po drogach. Co myślicie o tym?
  
 
Cytat:
2005-12-13 10:47:03, Danek pisze:
Panowie, a może poczytajcie sobie najnowszy "Motor", akurat kuchenka nie "poskarży" się na jakość gazu, ale silnik po pewnym czasie już może. Pomijając fakt, że i na stacjach jakość gazu często jest tragiczna, to przynajmniej przy pompach są zamontowane filtry, które przynajmniej te większe syfy wyłapią, a jak będziecie przelewać z butli do auta, to wszystko pięknie sobie spłynie do zbiornika, a potem ... . Nie wspominając o niebezpieczeństwie towarzyszącym takim operacjom. .



Racja. Akurat mam w domu butlę z szemranym gazem. Ledwie co się pali, strzela, prztyka. Ale gdy zupa ugotuje się 10 minut później to niewielki problem.
  
 
Mimo iż gaz stosowany w naszych kuchenkach jest tym samym gazem na jakim jeździmy, jego przetok do naszego zbiornika jest niemozliwy bez zastosowania pompy, która pokonałaby opory sprężyn w wielozaworze i w zaworze tankowania to raz. Możliwe byłoby przetoczenie gazu po wyprowadzeniu z naszego samochodowego zbiornika przewodu z zaworem do którego podłączylibyśmy butlę z kuchenki umieszczona wyżej. Przetok nastepowałby grawitacyjnie. Należałoby rozwiązać równoważenie ciśnień poduszek frakcji gazowych w obydwu zbiornikach, najprościej poprzez zastosowanie odpowietrznika na zbiorniku samochodowym. To działa. Stosowałem ten patent przy przetaczaniu gazu z dużej butli do butli turystycznej w czasach głębokiej komuny. Z uwagi na duże zagrożenie nie polecam tego sposobu metodami chałupniczymi i broń Panie Boże, w zamkniętym pomieszczeniu. że o garażu z kanałem, w którym gaz może zalegać bardzo długo, nie wspomnę. Pomarzyć i podjechać pod dystrybutor, to pozostaje.
pozdrawiam (za lub pod)gazowanych
tade
  
 
Zastanawijąc sie nad tym dłuzej i sprawdzając experymentalnie oczywiscie jezeli zkrcimy zawór na zbiorniku sam nie mogli bvysmy ani wlac ani jechac na gazie to tylko przypuszczenie przedchwilą cos sprawdzilem jechac na bank nie mozna no i takze nie mozna wypuscic gazu poprzez kurek wlewowy ta kulka co zabezbiecza przed jego wyplywem po zakreceniu i wcisnieci jej prezez chwile co było w przewodzie zeszlo(gaz) i wiecej nie idzie wiec jesli to przypuszczenie wyjezdzamy do końca gaz dotąd az nie jedzie auto i nastepnie nie zakrecamy tego zaworku tylko upuszczamy troche cisnienia z zbiornika wciskając ta kulke i dop wtedy tnkujemy co wy na to ?????????? jak myslicie da ten pomysł wprowadzic w życie????????
  
 
Gaz z butli mozna przelac do zbiornika samochodowego bez wiekszych problemów (z tym ze na raz nie wejdzie cala butla).Wystarczy znajomosc termodynamiki + przewód z odpowiednimi koncówkami.Tylko po co to robic ???? Jaki jest z tego zysk moze mi ktos racjonalnie wytłumaczy ??? W butli 11 kg najczęsciej nie ma wiecej gazu jak 19,5 dm3.Cana detaliczna takowej butli oscyluje wokół 38 zł co daje cene 1,95 zł za dm3.Przyjmując cene autogazu 2.15 (u mnie w firmie 2.1 zł) można zarobić aż 0,20 zł z kazdego dm3 co daje na 1 butli róznice 3,90 zł .Każda butla zawiera dość znaczne ilości róznorakiego syfu (wytrąca sie on na wskutek odparowywania gazu -kuchenka gazowa zasilana jest fazą lotną).Syf ten powędruje do waszych zbiorników a z tamtąd do filtra (czasami jedna butla moze zablokować filtr) a to jeszcze nie koniec -tzw gazolina (substancja oleista o okrutnym zapachu) nie zostanie wychwycona przez filtr i znajdzie swe miejsce w parowniku skutecznie go brudząc i niszcząc membrany.Tak więc radze sie powaznie zastanowić czy to naprawde sie opłaca.Nie wspominam juz o waszym bezpieczeństwie bo po przeczytaniu niektórych postów na tym forum odnosze wrazenie ze ten temat to niewielu z was obchodzi.
  
 
WITAM

BUTLA 11KG MA POJEMNOSC 27DM3 ALE CALA BUTLA BIORAC POD UWAGE ZE BUTLA JEST ZALEWANA 85% SWEJ POJEMNOSCI LATWO OBLICZYC ILOSC GAZU. U "MAGIKOW" MOZNA KUPIC ODPOWIADNIA PRZEJSCIÓWKE ZA OK 100PLN. BUTLA NIE MUSI BYC WYZEJ NIZ ZBIORNIK ALE MOSI BYC OBROCONA ZAWOREM W DOL I MUSI BYC W NIEJ WIEKSZE CISNIENIE NIZ W ZBIORIKU W AUCIE. NAJPROSCIEJ TAKIE CISNIENIE WYTWORZYC BEZ POMPY ZA POMOCA WRZACEJ WODY PODLANCZAMY CALA INSTALACJE DO WLEWU ODKRECAMY ZAWOR NA BUTLI I LEJEMY WRZATKIEM DO SKUTKU. BUTLA TURYSTYCZNA 3KG PRZELEWA SIE OK 3 MIN.

TECHNICZNIE JEST TO DO WYKONANIA 100% BYLEM TEGO SWIADKIEM ALE CZY SIE TO OPLACA BIORAC POD UWAGE CENY GAZU I ZE NIGDY NIE "PRZELEJEMY" CALEJ BUTLI DO ZBIORNIKA.

PS. NAJLEPIEJ JEST PRZELAWAC NA PUSTYM ZBIORNIKU W AUCIE LUB NA REZERWIE WTEDY WIECEJ GAZU SIE PRZELEJE I SZYBCIEJ...

POZDRAWIAM