MotoNews.pl
  

Kontrolka? emulator sondy lambda?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wpisałem w wyszukiwarce "emulator" ... i nic! A w postach nt. "sonda lambda" nie znalazłem odpowiedzi na swoją niejasność!
Być może nie doczytałem się...?
Dziś wmontowałem nowy przepływomierz(z Allegro za 250 zł). Działa! Super! Przedtem świeciła mi się kontrolka (taka z silniczkiem). Taraz na benie przestała świecić, lecz na gazie dalej świeci. Meches mówi, że to dlatego, że nie mam emulatora sondy lambda, a na gazie komputer syganalizuje, że mieszanka jest do dupy (czyli gaz!). Meches mówi, że emulator jest po to, aby "oszukać" kompa (na gazie), ale że wcale go nie muszę mieć, bo ta kontrolka (z silkniczkiem) sygnalizuje tylko jeżeli coś jest nie tak z wtryskiem, gdy jeżdżę na benie.
Czy może mi ktoś powiedzieć czy meches nie robi mnie w konia , lub ewentualnie wskazać jakiegoś posta na podobny temat? Bo chciałbym wiedzieć co jest grane i mieć pewność, że tak być musi i że to jest OK.
  
 
Wszystko zależy od tego jaką masz instalację, najnowsze potrzebują sygnał z lambdy do ustalenia czasu otwarcia wtryskiwaczy i regulacji składu mieszanki (Flying BRC i inne wtryski), a wcześniejsze nie czytają sygnału z lambdy i potrzebny jest jej emulator by komputer "myślał", że działa normalnie. Generalnie emulatory mają za zadanie oszukiwać ECU, tak by ten nie kapował, że auto chodzi na gazie.
Może to skomplikowane wyjaśnienie, ale z moich wiadomości tak wynika. Jak się mylę, to sorry...
  
 
Cytat:
2005-10-13 13:45:17, yvo pisze:
Meches mówi, że emulator jest po to, aby "oszukać" kompa (na gazie), ale że wcale go nie muszę mieć, bo ta kontrolka (z silkniczkiem) sygnalizuje tylko jeżeli coś jest nie tak z wtryskiem, gdy jeżdżę na benie. Czy może mi ktoś powiedzieć czy meches nie robi mnie w konia


chodz jednak o emulator wtryskiwaczy! po prostu odczytaj kody bledow bedziesz wiedzial czy kontrolka zapala sie z powodu mieszanki czy wtryskiwaczy...
z czego w ogole sklada sie ta twoja instalacja lpg?
  
 
Na gzie przy II gen tak jest. Mi też zapala się Check ale go nie widze. Tj. gdy auto przechodzi na gaz chek jest odłączony, nie zapala się,ale komp i tak zapisuje błąd, chyba 37- samodianostyka silnika zbyt niskie napięcie regulacji czy coś. Ponoć ma to związek z odłączonym checkiem.
  
 
Ja mam inst. I (starej) generacji. Kupiłem już z taką, a gazownik mówi, że jest OK.
Cytat:
2005-10-13 15:16:54, luki266 pisze:
... i potrzebny jest jej emulator by komputer "myślał", że działa normalnie. Generalnie emulatory mają za zadanie oszukiwać ECU, tak by ten nie kapował, że auto chodzi na gazie.


Czy to, że nie ma emulatora, waszym zdniem, stwarza jakieś zagrożenie?


[ wiadomość edytowana przez: yvo dnia 2005-10-13 23:36:55 ]
  
 
Jak masz instalke I gen to jak auto przechodzi przeglądy? Podejrzewam że masz instalacje II gen z silnikiem krokowym ale bez emulacji Sondy. Pewnie sonda po prostu jest odcięta podczas jazdy na gazie i wtedy komp benzynowy przechodzi w tryb awaryjny sygnalizując to checkiem. Check można odciąć ale wtedy nie będziesz wiedział o innych potencjalnie możliwych awariach elektroniki.
Jeżeli się mylę to na pewno ktoś mnie sprostuje.
  
 
no własnie chek nawet jak jest odłączony na gazie to i tak jeśli komputer znajdzie jakis błąd to zaraz zapisze, tyle tylko, że nie będzie to widoczne na desce. Wiem z własnych doświadczeń.
  
 
Jak masz silnik krokowy to instalacja korzysta z sygnału sondy lambda inaczej w tym miejscu jest "śruba".