Elektroniczny regulator napięcia POMOCY! ->PONY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Was,

Mam problem z ładowaniem w moim ponym. Brak lampki ładowania przy włączonym zapłonie. Przeczytałem w Shop Manualu, że to elektroniczny regulator napięcia ładowania.

W związku z tym mam pytanie: Czy ktoś to już wymieniał?

Wiem, że wbudowany jest w alternator i ma przylutowane szczotki.

Jak to wymienić? Wiem, że napewno powinienem wymienić łożysko alternatora bo je słychać. Może to też ktoś robił?

Czy nowy regulator ma już podłączone szczotki? Tak wynika z Shop Manuala...

Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  
 
Tu zobacz dane Wchodzisz w dane" regulacyjno naprawcze" -> regeneracja alternatora! budowa podobna, jak nie ta sama!

Czytałem też kiedyś na necie, ze regulator napięcia mozna dobrać z malucha czy duzego fiata!sprawny elektryk sobie poradzi i zawsze taniej!
  
 
Ja mam właśnie tak zrobione (duży fiat albo polonez). Niestety nie wiem jak to jest zrobione, bo już było jak kupiłem auto.
Przy wymianie w warsztacie powiedzieli mi, że dzięki temu zamiast 300zł za regulator zapłacę 20zł.
  
 
Pytałem się w serwisie. Nowy regulator - 400 zł
O wymianę już nie pytałem...

W JC-Auto nowy regulator - 149 zł. Ale są dwie wersje "SL" i "RL". I nie wiem który jest który. SL ma jakąś kostkę wewnętrzną a RL zewnętrzną. Tak mi powiedział człowiek w JC.

W serwisie też powiedzieli mi, że przyjmą alternator do regeneracji. Wymienią regulator na nowy, łożyska (oba), oczyszczą i sprawdzą czy działa. Koszt - 300-350 zł.

I tu się zastanawiam. Oni dają regulator nie hyundai'a tylko jakiś zamiennik. Tak samo łożyska. Mój regulator wytrzymał od nowości 215000 km i przepracował 14 lat. A zamiennik? Cholera wie??
  
 
regulator poczytaj to znalazłem!

Hmmmm hyundai daje zamienniki?????cos tu nie tak! Jako ASO powinni orginały wsadzać!
  
 
Ja mam z nimi dobry układ...

Postanowiłem kombinować samemu. Już rozebrałem alternator i mi się ręce trzęsą jak się za to biorę.

no ale nic może się uda...