Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
iampinki ESPERO, cabrio juz n ... bydgoszcz | 2005-10-14 17:26:18 witam
przy okazji wymiany usczelki pod glowica wymienilem napinacz paska rozrzadu bo stary uszkodzil sie przy rozbieraniu. Po skonczeniu przejechalem 50km poktorych spotkala mnie taprzykra niespodzianka ![]() pasek przeskoczyl o jeden zab, uszkodzil obudowe rozrzadu, nie wiem czy nie cos wiecej... co moglo byc przyczyna przeskoczenia paska? dzieki |
iampinki ESPERO, cabrio juz n ... bydgoszcz | 2005-10-14 18:58:51 pasek zalozylem zgodnie ze znakami, nie zaznaczalem nic wczesniej...
|
iampinki ESPERO, cabrio juz n ... bydgoszcz | 2005-10-14 23:28:17 przy samonapinaczu chyba nie mozna zle napiac paska....
pomysl z cialem obcym wydaje sie mocno realny...boobudowa pekla na samej gorze...tylko skad cos by sie tam znalazlo? |
![]() DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2005-10-15 11:23:59
Otóż można ![]() |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-10-15 11:33:49
A czy znaki na napinaczu były prawiłowo ustawione? |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2005-10-15 11:41:37 Nie miałem "przyjemności" samemu gmerać przy rozrządzie, ale pozwólcie że wyraże swoją myśl. ![]() Moja teoria opiera się właśnie na ciele obcym w układzie rozrządu. Pytanie, skąd się wzięło to owe ciało, zawiera banalną odpowiedź. Nie zaprzeczajcie, że po rozkręceniu jakiejś rzeczy choć raz nie została wam jakaś śrubka czy podkładka. Napewno się to komuś chociaż raz przydażyło. W tym przypadku wystarczyć mogła choć jedna "zbłąkana" śrubka czy właśnie podkładka, która po uruchomieniu silnika i wprawiona w ruch odbiła się od obudowy i właśnie przez to pękła owa obudowa. Powiecie, że jest to teoria bardzo naciągana, ale to właśnie moje czysto teoretyczne przemyślenia. Po drugie skąd pewność że pasek przeskoczył? Czu uszkodził zawory, głowice lub coś ineego jak zauważył Adamo8? Czy odczuwalna jest zmiana pracy silnika? ![]() |
iampinki ESPERO, cabrio juz n ... bydgoszcz | 2005-10-15 11:47:58 to ze pasek przeskoczyl wnioskuje po tym ze auto zgaslo,i nie chce teraz odpalic...zaraz ide do garazu bede to rozbieral i sie okaze co i jak...
jezeli chodzio znaki na napinaczu...hmm...nie widzialem zeby tam jakeis byly... |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-10-15 11:55:44
Naciągasz napinacz do momentu pokrycia się 2 trójkącików (strzałek). No tak ale teraz dopiero uzmysłowiłem sobie, że Ty masz 2,0 więc może tam byc inaczej. |
iampinki ESPERO, cabrio juz n ... bydgoszcz | 2005-10-15 13:19:07 u mnie napinacz jest na dwie sruby, przykrecam go ityle...reszta chyba sama sie ustawia,zadnych srub doregulacji nie mam...moze ktos kto ma 2.0 mi pomoze?
w kazdym razie z samego dolu obudowy wyciagnalem wlasnie jakias mala jakby tuljeczke/nakretke/podkladke...ciezko to zidentyfikowac teraz tylko zastanwiam sieczy czekac do poniedzialku i zakladac nowy pasek czy mze dzisiaj poskladac calosc do kupy i miec to z glowy... jaki jest przyblizony koszt paska?troche mnie to espero szarpnelo...uszczelka pod glowica,rozrzd,koncowki drazkow,swiece filtry jeszcze przedemna przewody.... |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-10-15 13:30:15
Samego? Coś ok. 50zeta |
Przemas90 Espero 2.0CD Bełchatów | 2005-10-15 14:16:38 Ja u siebie jak robilem uszczelkę pod głowicą to siłą rzeczy musialem zdjać pasek (kosztuje 50 zł podobno jakościowo dobry) no i przy składaniu musiałem to wszystko poskładać i ja u siebie sugerowałem się znakami na wałku rozrządu i na dole na wale na napinaczu nic nie sprawdzałem tylko naciągnołem i po sprawie, a jak wszystko było złożone to na sucho pokreciłem silnikiem (kluczem) i sprawdzałem czy znaki sie zgadzają no i za pierwszym razem nastapiła pomyłka o jeden ząbek ale jak poprawiłem to wszystko już było dobrze. Ja przejechałem tak już 1500 km i narazie nic sie nie dzieje. |
![]() Koziol Espero 1.5 GLX Warszawa | 2005-10-15 15:57:48 Napewno przeskoczenie o jeden ząbek w jedną czy drugą strone nie spowoduje tego że nie można odpalić samochodu a tym bardziej nie uszkodzi zaworów itd. Napewno samochód nie będzie pracować jak powinien ale odpalić i jechać się da... |
![]() Adamo8 Klubowy Weteran ![]() Citroen C4 Picasso Zielona Góra | 2005-10-15 18:45:44
Jak widzę masz 1.5, więc radzę nie próbować czy jeden ząbek da się przestawić. Sprawdziłem z ciekawości kiedyś na swoim i przestawienie w jedną stronę nie powoduje spotkania z tłokami, ale w drugą stronę niestety przy obrocie silnika kluczem następuje wyraźna blokada (do przeskoczenia) ale nie próbowałbym silnika zapalać. Jeśli idzie o 1.8 i 2.0 to nie są to silniki aż tak "kolizyjne" więc przestawienie paska o jeden ząbek nie spowoduje uszkodzeń zaworów.
W Espero niestety napięcie paska reguluje się pompą wody. Ogólnie zalecana jest wymiana pompy wody razem z paskiem, gdyż pompy w Espero nie grzeszą wytrzymałością. |
iampinki ESPERO, cabrio juz n ... bydgoszcz | 2005-10-15 18:50:19 ja wlasnie wrocilem z garazu,auto poskladane,narazie chodzi.
jezeli chodzi o odpalanie to auto odpalilo,pochodzilo 5sekund i zgaslo-potem juz nie chcialo odpalic,moze sie przylalo albo cos... w kazdym razie dzieki za pomoc ![]() ps.paska nie zmienilem bo nie mieli w sklepie,...moze nastepnym razem! |
Przemas90 Espero 2.0CD Bełchatów | 2005-10-15 21:09:24 co do tego napinacza to nie wiem czy w 2.0 napinaczem jest pompa wodna jak składałem u siebie to wydawało mi się że do naciągu paska służy rolka napinająca. |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-10-16 10:55:12 Moze zostawił klucz na kole pasowym... ![]() Taki żart oczywiście |
![]() mgrio Rejowiec | 2005-10-17 10:40:15 Ostatniio mechnik wymieniał mi pasek rozrządu (1, ![]() |
Grzegorz TOYOTA Corolla E16 Katowice | 2005-10-17 13:54:15 Tu jest trochę o tym KLIKAĆ |