MotoNews.pl
  

Fabryczny immobilizer

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pilnie potrzebuje w miare dokładnego opisu jak odłączyć fabryczny immobilizer w accencie silnik 1.3 rok produkcji 200
  
 
Przybliż problem - brak kluczyka?
  
 
Kluczyki są ok, problem tkwi w samym immobilajzerze a polega na tym , że czasami po przekręceniu kluczyka kontrolka od immobilajzera zaczyna migać i nie ma mozliwości uruchomiania silnika dopiero kilkukrotne załączenie i wyłączenie zapłonu powoduje ciągłe świecenie kontrolki i możliwość uruchomienia silnika. Chciałbym go całkiem odłączyć jeżeli jest to możliwe.

  
 
A zdarzyło się, że w czasie jazdy silnik zgasnąl, lub nastąpiły chwilowe przerwy w pracy silnika w trakcie jazdy ?
  
 
Miałem takie problemy ale wtedy zapalała się kontrolka check engine a z immobilajzerem nie miałem wtedy problemów i na początku były to sporadyczne przypadki ale z czasem działo się to coraz częściej aż nie dało się jeździć. W serwisie stwierdzili że przewód zasilający komputer się przetarł i robił zwarcie. Usterke usunęli i skasowali jak za zboże.
  
 
A nosisz czasami kluczyki od swojego autka w kieszeni razem z telefonem komórkowym?? Komórka rozmegnesowuje ci kluczyk i musisz awaryjnie uruchamiać samochód. tzn 3 przekręcenia kluczykiem od pozycji lock do ACC i wtedy bez problemów uruchamiasz autko. ale można tak tylko 10 razy!!!!!!!!!! nie noś kluczyków razem z komórka i będzie wszystko ok. u mnie też tak łypało dopóki elektryk nie wyjaśnił mi tego-ale nie w ASO. w aso chcieli wymienić mi immobilajzer idiioci. teraz komórke nosze w jednej kieszeni a kluczyki w drugiej i wszystko jest OK
  
 
Odłączenie fabrycznego immobilisera jest dosyć trudne (chyba że jest to fachowiec od eksportu na wschód )) - po przekręceniu kluczyka w stacyjce, cewka (w stacyjce) ładuje kondensator w kluczyku - kluczyk przekazuje radiowo wcześniej zaprogramowany 4-ro cyfrowy kod do cewki, będącej jednocześnie anteną odbiorczą modułu immobilisera (ICM). Moduł ICM porównuje otrzymany kod z zapisanym w pamięci (co ciekawsze - da się go zapisać jeden raz przy programowaniu kluczyków) - dalej przekazuje informacje do sterownika wtrysku (tzw. "komputera") czy ma zezwolić na start silnika - ECM zazwyczaj wyłącza pracę cewek wysokiego napięcia w przypadku odmowy. Najprawdopodobniej obejściem mogło by być zwarcie wejścia i wyjścia sygnału do sterownika immobilisera - kwestia, czy są zgodne? Serwisy w przypadku zagubienia kluczyków ratują się wymianą modułu ICM, powtórnym jego zaprogramowaniu i oczywiście wymianą stacyjki (o wkładkach w drzwiach nie wspominając).


pzdr

Zyzio
  
 
Odłączenie fabrycznego immobilisera jest dosyć trudne (chyba że jest to fachowiec od eksportu na wschód )) - po przekręceniu kluczyka w stacyjce, cewka (w stacyjce) ładuje kondensator w kluczyku - kluczyk przekazuje radiowo wcześniej zaprogramowany 4-ro cyfrowy kod do cewki, będącej jednocześnie anteną odbiorczą modułu immobilisera (ICM). Moduł ICM porównuje otrzymany kod z zapisanym w pamięci (co ciekawsze - da się go zapisać jeden raz przy programowaniu kluczyków) - dalej przekazuje informacje do sterownika wtrysku (tzw. "komputera") czy ma zezwolić na start silnika - ECM zazwyczaj wyłącza pracę cewek wysokiego napięcia w przypadku odmowy. Najprawdopodobniej obejściem mogło by być zwarcie wejścia i wyjścia sygnału do sterownika immobilisera - kwestia, czy są zgodne? Serwisy w przypadku zagubienia kluczyków ratują się wymianą modułu ICM, powtórnym jego zaprogramowaniu i oczywiście wymianą stacyjki (o wkładkach w drzwiach nie wspominając).


pzdr

Zyzio