| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-10-16 19:09:38 gdy skręcam kołami słychac głośny ,, zgrzyt,,
- płynu jest poddostatkiem - pompa ma niecały rok - płyn jest nowy Płym w zbiorniczku jest mocno zpieniomy , wydostaje się przez zakręconą zakrętke.Kierownica chodzi bez problemów. GDZIE szukać przyczyny ?? ,, zgrzyt,, wyłącznie jest spowodowany układem wspomagania! |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-10-17 05:19:42 Oczywiscie przy odkreconym korku. Ale moze gdzies masz wyciek, i stad powietrze i spienienie? |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-10-17 05:46:06 Kamila, jeśli dzieje się to przy maksymalnie skręconych kołach i stojącym aucie, to bardzo prawdopodobne, że ślizga Ci się pasek wspomagania. Ja byłem w szoku, gdy mi się to działo, bo dźwięk ten był raczej jakby metaliczny i jakby jakieś tryby przeskakiwały, a to jednak był pasek. Możesz to sprawdzić, wystarczy przy otwartej masce poprosić kogoś, aby obserwował ten pasek w pozycji maksymalnego skrętu kół. Jeśli to jest to, o czym mówię, to pasek i koło pasowe pompy wspomagania będzie się zatrzymywało w chwili zgrzytu. Wystarczy naciągnąć pasek, lub, jeśli jest zużyty - wymienić... |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-10-17 14:27:29 CZEŚĆ MARIO !!!
Tak to właśnie taki przerażliwy dzwięk jak opisujesz . Jak przestanie padać to lupne pod maskę ! P.S. czym teraz śmigasz ? - co jest nowym nabytkiem ? |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-10-17 15:21:24 Zakupiłem Octavię II Kombi, taką wypasioną z silnikiem 1.9 TDI. Dodać do tego kolor czerń magiczna i wszystko będzie jasne ![]() |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-10-17 17:51:28 MARIO !!
miałes rację pasek luzny i do tego wąż zasilający był pęknięty. Nowy wąż w serwisiw to TYLKO JEDYNE 216 zł.----> 30 cm. Dlakogo te ceny , kogo na to stac ?? P.S. mariobros-- coś TY zrobił !!!!!! nowe auto , A GDZIE RADOŚĆ Z POSIADANIA AUTA, już nigdy nie zaznasz wieczorem radośći że nic się nie zepsuło w ciągu dnia , a gdzie to sciskanie w dołku przy porannej kawie ---> żeby tylko bezawaryjnie do pracy dojechać . TO WSZYSTKAO straciłeś bezpowrotnie !!! cały urok z posiadania auta |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-10-17 20:31:59 Cóż za piękne uczucie. Właśnie mam w swoim Essim to samo! Piszczy niemiłosiernie, poszarpuje kierownicą. Modelowo. I tu pytanie. Jaki pasek napędza pompę wspomagania w TD z klimą?
Wydaje mi się, że nie jest to klinowy od klimy i alternatora, mam racje? Ile kosztuje pasek o którym mówicie. Czy to wieloklinowy pasek? |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-10-17 20:49:02 umnie ten pasek ma kilka rowków ( nieznam nazwy) mam klimę !
napewno napędza sprężarkę klimy i pąpe , a czy alternator ?? trzeba by gały tam skierować a już jest ciemno ! |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-10-18 05:37:58
Hej Ty masz identycznie, jak było u mnie. Pasek od wpspomagania napędza tylko wspomaganie, jest on 4-rowkowy (bardzo ważne, bo wg. katalogów jak dobierają, zawsze dają 5-rowkowy, krótszy). Klimę i alternator napędza zupełnie inny pasek. Pasek jest naprawdę tani, kosztuje zaledwie 30-40PLN (o ile pamiętam). Wymiana dziecinnie łatwa - wystarczy poluźnić śrubę trzymającą rolkę napinacza tego paska, a następnie imbusem cownąć ją maksymalnie do tyłu. Wtedy luzu jest na tyle dużo, że pasek lekko zejdzie. Potem drugim paskiem nieco ekwilibrystyki i cierpliwości, aby go nałożyć najpierw na koło pasowe przy silniku. Potem dopiero na koło pasowe pompy. Robiłem to chyba z 10 razy, miałem taką wprawę, że zajmowało to łącznie z 5 minut Dasz radę Aha, w ASO żeby wymienić pasek, to zdejmują koło pasowe pompy wspomagania - zupełnie niepotrzebnie, ale roboczogodziny lecą ![]() |