Wspomaganie ukł. kierowniczego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
gdy skręcam kołami słychac głośny ,, zgrzyt,,
- płynu jest poddostatkiem
- pompa ma niecały rok
- płyn jest nowy
Płym w zbiorniczku jest mocno zpieniomy , wydostaje się przez zakręconą zakrętke.Kierownica chodzi bez problemów.
GDZIE szukać przyczyny ??
,, zgrzyt,, wyłącznie jest spowodowany układem wspomagania!
  
 
Hmm - ja bym skusił się ku zapowietrzonemu układowi. Kiedyś pękł mi przewód na pompie wspomagania i po uszczelnieniu i dolaniu płynu układ się zapowietrzył. Wyczytałem że trzeba kilka razy skręcić maksymalnie koła i obserwować płyn. Wykonywać tak aż do ustania pienienia.
  
 
Oczywiscie przy odkreconym korku. Ale moze gdzies masz wyciek, i stad powietrze i spienienie?
  
 
Kamila, jeśli dzieje się to przy maksymalnie skręconych kołach i stojącym aucie, to bardzo prawdopodobne, że ślizga Ci się pasek wspomagania. Ja byłem w szoku, gdy mi się to działo, bo dźwięk ten był raczej jakby metaliczny i jakby jakieś tryby przeskakiwały, a to jednak był pasek. Możesz to sprawdzić, wystarczy przy otwartej masce poprosić kogoś, aby obserwował ten pasek w pozycji maksymalnego skrętu kół. Jeśli to jest to, o czym mówię, to pasek i koło pasowe pompy wspomagania będzie się zatrzymywało w chwili zgrzytu. Wystarczy naciągnąć pasek, lub, jeśli jest zużyty - wymienić...
  
 
CZEŚĆ MARIO !!!
Tak to właśnie taki przerażliwy dzwięk jak opisujesz .
Jak przestanie padać to lupne pod maskę !
P.S.
czym teraz śmigasz ?
- co jest nowym nabytkiem ?
  
 
Zakupiłem Octavię II Kombi, taką wypasioną z silnikiem 1.9 TDI. Dodać do tego kolor czerń magiczna i wszystko będzie jasne
  
 
MARIO !!
miałes rację pasek luzny i do tego wąż zasilający był pęknięty.
Nowy wąż w serwisiw to TYLKO JEDYNE 216 zł.----> 30 cm.
Dlakogo te ceny , kogo na to stac ??
P.S.
mariobros-- coś TY zrobił !!!!!! nowe auto , A GDZIE RADOŚĆ Z POSIADANIA AUTA, już nigdy nie zaznasz wieczorem radośći że nic się nie zepsuło w ciągu dnia , a gdzie to sciskanie w dołku przy porannej kawie ---> żeby tylko bezawaryjnie do pracy dojechać .
TO WSZYSTKAO straciłeś bezpowrotnie !!! cały urok z posiadania auta
  
 
Cóż za piękne uczucie. Właśnie mam w swoim Essim to samo! Piszczy niemiłosiernie, poszarpuje kierownicą. Modelowo. I tu pytanie. Jaki pasek napędza pompę wspomagania w TD z klimą?
Wydaje mi się, że nie jest to klinowy od klimy i alternatora, mam racje? Ile kosztuje pasek o którym mówicie. Czy to wieloklinowy pasek?
  
 
umnie ten pasek ma kilka rowków ( nieznam nazwy) mam klimę !
napewno napędza sprężarkę klimy i pąpe , a czy alternator ?? trzeba by gały tam skierować a już jest ciemno !
  
 
Cytat:
2005-10-17 20:31:59, darmcdoman pisze:
Cóż za piękne uczucie. Właśnie mam w swoim Essim to samo! Piszczy niemiłosiernie, poszarpuje kierownicą. Modelowo. I tu pytanie. Jaki pasek napędza pompę wspomagania w TD z klimą? Wydaje mi się, że nie jest to klinowy od klimy i alternatora, mam racje? Ile kosztuje pasek o którym mówicie. Czy to wieloklinowy pasek?


Hej Ty masz identycznie, jak było u mnie. Pasek od wpspomagania napędza tylko wspomaganie, jest on 4-rowkowy (bardzo ważne, bo wg. katalogów jak dobierają, zawsze dają 5-rowkowy, krótszy). Klimę i alternator napędza zupełnie inny pasek. Pasek jest naprawdę tani, kosztuje zaledwie 30-40PLN (o ile pamiętam). Wymiana dziecinnie łatwa - wystarczy poluźnić śrubę trzymającą rolkę napinacza tego paska, a następnie imbusem cownąć ją maksymalnie do tyłu. Wtedy luzu jest na tyle dużo, że pasek lekko zejdzie. Potem drugim paskiem nieco ekwilibrystyki i cierpliwości, aby go nałożyć najpierw na koło pasowe przy silniku. Potem dopiero na koło pasowe pompy. Robiłem to chyba z 10 razy, miałem taką wprawę, że zajmowało to łącznie z 5 minut Dasz radę Aha, w ASO żeby wymienić pasek, to zdejmują koło pasowe pompy wspomagania - zupełnie niepotrzebnie, ale roboczogodziny lecą